Generator Sprawdzianów - Dodanie Wizji Projektu i Wymagań Projektowych. #36
197
Przybylski/sprawdziany/wizja-projektu.md
Normal file
197
Przybylski/sprawdziany/wizja-projektu.md
Normal file
@ -0,0 +1,197 @@
|
|||||||
|
**Dokument wizji projektu**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Nazwa projektu:**\
|
||||||
|
**\"Platforma do generowania i publikacji sprawdzianów z matematyki --
|
||||||
|
Gen-Mat\"**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Autorzy:**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Damian Kuich**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Mikołaj Kowalczyk**\
|
||||||
|
**Łukasz Adam Kubiak**\
|
||||||
|
**Mateusz Michalski**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Data: 31.10.2020**
|
||||||
|
|
||||||
|
**1. Executive summary.**
|
||||||
|
|
||||||
|
Projekt "Gen-Mat" jest to nowy serwis do generowania i publikacji
|
||||||
|
sprawdzianów z matematyki na poziomie szkół ponadpodstawowych. Generator
|
||||||
|
ma za zadanie znacznie uprościć proces tworzenia sprawdzianów, dzięki
|
||||||
|
czemu użytkownik zaoszczędzi cenny czas. Zakładamy też, że możliwość
|
||||||
|
generowania unikalnych sprawdzianów pozwoli na zmniejszenie procentu
|
||||||
|
uczniów wymieniających się odpowiedziami do zadań. Skutkiem czego będzie
|
||||||
|
bardziej sumienne przygotowywanie się do testów sprawdzających wiedzę i
|
||||||
|
umiejętności z matematyki.
|
||||||
|
|
||||||
|
**2. Cel i grupa docelowa.**
|
||||||
|
|
||||||
|
Celem projektu jest zaoszczędzenie czasu potrzebnego na własnoręczne
|
||||||
|
tworzenie sprawdzianów z matematyki. Rozwiązaniem tego problemu będzie
|
||||||
|
serwis pozwalający na automatyczne generowanie takich sprawdzianów
|
||||||
|
korzystając z gotowej i sprawdzonej bazy zadań. "Gen-Mat" jest
|
||||||
|
skierowany głównie dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych, ponieważ w
|
||||||
|
aktualnej swej formie baza będzie zawierać tylko zadania z matur za
|
||||||
|
zgodą uzyskaną od CKE. Dotarcie do grup docelowych umożliwią nam np.
|
||||||
|
Grupy dla nauczycieli z matematyki na platformie Facebook albo
|
||||||
|
komunikacja ze zaznajomionymi szkołami ponadpodstawowymi. Głównym
|
||||||
|
produktem naszego projektu będzie aplikacja webowa, ponieważ jest to
|
||||||
|
temat w którym każdy z członków zespołu jest zaznajomiony.
|
||||||
|
|
||||||
|
**3. Rynek (min. 3 konkurencyjne produkty).**
|
||||||
|
|
||||||
|
W fazie rozwoju platforma będzie darmowym serwisem. Gdy serwis zostanie
|
||||||
|
doprowadzony do pełnej funkcjonalności przewidywana jest płatna
|
||||||
|
subskrypcja, a dla studentów uczących się na uczelniach, gdzie nasz
|
||||||
|
produkt będzie wykorzystywany, dostęp do niego będzie darmowy. Wiele
|
||||||
|
generatorów testów i sprawdzianów z matematyki (np. klasowki.pl,
|
||||||
|
kompozytorklasowek.gwo.pl, dlanauczyciela.pl/generator) jest do siebie
|
||||||
|
podobnych. Naszym zadaniem jest stworzyć system spełniający oczekiwania
|
||||||
|
klientów. Zawierałby ulepszone funkcjonalności konkurencyjnych serwisów
|
||||||
|
i dodawał nowe, które ułatwiłyby pracę z naszym serwisem i rozszerzyły
|
||||||
|
jego możliwości. Generator w odróżnieniu od istniejących serwisów
|
||||||
|
umożliwiających generowanie sprawdzianów z matematyki może na podstawie
|
||||||
|
wygenerowanych wcześniej sprawdzianów utworzyć sprawdzian poprawkowy a
|
||||||
|
także wygenerować powtórkę przed sprawdzianem, zawierającą część
|
||||||
|
praktyczną jak i teoretyczną, gdzie zadanie może zawierać podpowiedzi
|
||||||
|
np. potrzebne wzory lub sposób rozwiązania.
|
||||||
|
|
||||||
|
**4. Opis produktu (min. 3 moduły/epiki)**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Panel Administratora :
|
||||||
|
|
||||||
|
- Obszar: zarządzanie danymi, kontrola danych.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rodzaj: Administrator
|
||||||
|
|
||||||
|
- Generator Sprawdzianów:
|
||||||
|
|
||||||
|
- Obszar: przetwarzanie danych
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rodzaj: autoryzowany użytkownik
|
||||||
|
|
||||||
|
- Panel Rejestracji:
|
||||||
|
|
||||||
|
- Obszar: przetwarzanie danych, autoryzacja
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rodzaj: użytkownik o ograniczonych prawach
|
||||||
|
|
||||||
|
- Panel Logowania:
|
||||||
|
|
||||||
|
- Obszar: przetwarzanie danych, autoryzacja
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rodzaj: autoryzowany uzytkownik
|
||||||
|
|
||||||
|
**5. Zakres i ograniczenia.**
|
||||||
|
|
||||||
|
**5.1 Skład zespołu:**
|
||||||
|
|
||||||
|
Damian Kuich(Backend) - odpowiedzialny za wdrożenie RESTful API do
|
||||||
|
projektu i deploy aplikacji na serwer. Zajmuje się także wprowadzaniem
|
||||||
|
zadań do bazy. Preferowane technologie: Python
|
||||||
|
|
||||||
|
Mikołaj Kowalczyk(Backend) - odpowiedzialny za utworzenie bazy danych i
|
||||||
|
pomoc przy tworzeniu API. Zajmujesię także wprowadzaniem zadań do bazy.
|
||||||
|
Preferowane technologie: Python
|
||||||
|
|
||||||
|
Łukasz Kubiak(Frontend)- odpowiedzialny za funkcjonalność Frontend'u i
|
||||||
|
odbierania endpointów od Backend'u. Pomaga przy tworzeniu UI projektu.
|
||||||
|
Preferowane technologie: JavaScript
|
||||||
|
|
||||||
|
Mateusz Michalski(Frontend) - odpowiedzialny za tworzenie UI projektu.
|
||||||
|
Pomaga przy funkcjonalnościach. Preferowane technologie: JavaScript
|
||||||
|
|
||||||
|
**5.2 Kamienie milowe:**
|
||||||
|
|
||||||
|
- **I faza, I semestr(02.2020 - 07.2020):**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Przygotowanie backlogu serwisu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Przygotowanie prototypu interfejsu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rozpoczęcie prac programistycznych
|
||||||
|
|
||||||
|
- Przygotowanie MVP serwisu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Poddanie MVP testom funkcjonalnym
|
||||||
|
|
||||||
|
- **II faza, II semestr(10.2020 - 03.2021):**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Przygotowanie sprintów na drugi semestr
|
||||||
|
|
||||||
|
- Ukończenie prac wraz ze wszystkimi zdefiniowanymi
|
||||||
|
funkcjonalnościami
|
||||||
|
|
||||||
|
- Publikacja serwisu na domenie publicznej i włączenie jej na
|
||||||
|
serwer
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
**5.3 Szkic Harmonogramu:**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Semestr I:**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Utworzenie konta użytkownika (logowanie i rejestracja)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Utworzenie bazy danych z zadaniami
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edycja konta użytkownika
|
||||||
|
|
||||||
|
- Resetowanie hasła
|
||||||
|
|
||||||
|
- Dodanie możliwości wyboru działów i umiejętności
|
||||||
|
|
||||||
|
- Wyszukiwarka zadań
|
||||||
|
|
||||||
|
- Ręczne tworzenie sprawdzianu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Podział na grupy(Dla ręcznego tworzenia)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość dodania obrazka
|
||||||
|
|
||||||
|
- Prototyp generatora(Wybór: trudności zadań i ich ilości, działów i
|
||||||
|
umiejętności)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Generowanie karty odpowiedzi i klucza odpowiedzi
|
||||||
|
|
||||||
|
- Eksport sprawdzianu do PDF
|
||||||
|
|
||||||
|
**Semestr II:**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edycja wygenerowanego sprawdzianu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Dodawanie obrazka do zadania(jpg,png)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Miejsce pod zadaniem
|
||||||
|
|
||||||
|
- Dodawanie własnych zadań
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edycja dodanych zadań
|
||||||
|
|
||||||
|
- Ustawienie zadań na prywatne/publiczne
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość udostępniania swoich zadań innym nauczycielom
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość oszacowania czasu na rozwiązanie zadania
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edytor równań
|
||||||
|
|
||||||
|
- Postawienie strony na serwerze
|
||||||
|
|
||||||
|
- Dodanie publicznej domeny
|
||||||
|
|
||||||
|
**5.4 Ograniczenia:**
|
||||||
|
|
||||||
|
W pierwszej fazie projektu, produkt oferować będzie ograniczoną ilość
|
||||||
|
działów, co za tym idzie ograniczoną ilość umiejętności potrzebnych do
|
||||||
|
rozwiązania zadania i zadań z powodu praw autorskich. Możliwa będzie
|
||||||
|
edycja wyłącznie zadań dodanych przez użytkowników (jeżeli autor zadania
|
||||||
|
wyrazi na to zgodę). Do tej pory udało nam się otrzymać pozwolenie od
|
||||||
|
CKE na korzystanie z ich zadań, jednakże pod dwoma warunkami: brak
|
||||||
|
możliwości edycji zadań oraz obowiązkowe podanie autora zadania wraz z
|
||||||
|
zasadami oceniania. Możliwy będzie wybór trudności zadań wraz z ich
|
||||||
|
liczbą, podział na grupy (maks. 4), edytowanie i eksport sprawdzianu do
|
||||||
|
pdf, ustalenie punktacji do zadań, możliwość stworzenia własnego
|
||||||
|
sprawdzianu. Będzie możliwość stworzenia konta użytkownika i jego edycji
|
||||||
|
ale nie będzie posiadał możliwości uwierzytelniania czy osoba jest
|
||||||
|
uprawniona do używania serwisu.
|
305
Przybylski/sprawdziany/wymagania-projektowe.md
Normal file
305
Przybylski/sprawdziany/wymagania-projektowe.md
Normal file
@ -0,0 +1,305 @@
|
|||||||
|
**Dokument wymagań projektowych**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Nazwa projektu:**\
|
||||||
|
**\"Platforma do generowania i publikacji sprawdzianów z matematyki --
|
||||||
|
Gen-Mat\"**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Autorzy:**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Damian Kuich**
|
||||||
|
**Mikołaj Kowalczyk**\
|
||||||
|
**Łukasz Adam Kubiak**\
|
||||||
|
**Mateusz Michalski**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Data: 31.10.2020**
|
||||||
|
|
||||||
|
**1. Wersja dokumentu**
|
||||||
|
|
||||||
|
**1. Elementy składowe projektu (produkty projektu)**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Semestr I:**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Instancja serwera bazy danych oparta o silnik MySQL.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Business Model Canvas.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Value Proposition Canvas.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Dokument Wizji Projektu.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Prezentacja projektu.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Harmonogram prac.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Prototyp UI wykonany z użyciem Adobe XD.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Arkusz z wynikami testów UI.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Zakres Projektu.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Dokumentacja Techniczna.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Repozytorium Git.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Strona projektowa na Jira.
|
||||||
|
|
||||||
|
**Semestr II:**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Instancja serwerowa oparta o Heroku.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Prezentacja prac na 2 semestr
|
||||||
|
|
||||||
|
- Aplikacja webowa w języku Python oparta o framework Django.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Pomocnicza aplikacja webowa w Node JS
|
||||||
|
|
||||||
|
**2. Granice projektu**
|
||||||
|
|
||||||
|
Projekt jest tworzony jako serwis webowy, ponieważ większość nauczycieli
|
||||||
|
swoją pracę spędza przy komputerach. Przy tworzeniu sprawdzianu mniejszy
|
||||||
|
ekran(np. Telefon, tablet) byłby ogromnym minusem przy tego typu
|
||||||
|
aplikacji. Serwis, też będzie posiadał ograniczoną bazę danych
|
||||||
|
posiadającą tylko zadania z CKE, ponieważ korzystanie z innych źródeł
|
||||||
|
jest narażone na opłatę praw do użytku. Kolejnym problemem jest obsługa
|
||||||
|
ogromnej ilości użytkowników na raz co przy aktualnym serwerze jest
|
||||||
|
niemożliwe bez własnego wkładu finansowego. Aplikacja też nie posiada
|
||||||
|
funkcjonalności autoryzacji, czy podana osoba jest nauczycielem. Taka
|
||||||
|
funkcjonalność byłaby bardzo ciężka do wdrożenia, ponieważ
|
||||||
|
potrzebowałaby bardzo dobrych zabezpieczeń i bardzo dobrego pomysłu na
|
||||||
|
autoryzację. Niektóre funkcję nie zostaną wdrożone, ponieważ po upływie
|
||||||
|
czasu okazywały się albo za trudne do implementacji albo niepotrzebne.
|
||||||
|
Np. możliwość rysowania własnych grafik jest funkcjonalnością, która
|
||||||
|
byłaby bardzo trudna do dobrej implementacji przy responsywnym tworzeniu
|
||||||
|
pdf'a. Tworzenie arkusza powtórzeniowego do matury jest też
|
||||||
|
funkcjonalnością niepotrzebną, ponieważ jest to bardzo zbliżone do
|
||||||
|
tworzenia normalnego sprawdzianu.
|
||||||
|
|
||||||
|
**3. Lista wymagań funkcjonalnych**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rejestracja i logowanie użytkowników (Użytkownik podczas rejestracji
|
||||||
|
podaje nazwę użytkownika, hasło oraz email, na który wysłana
|
||||||
|
zostanie wiadomość z linkiem aktywującym konto. Podczas logowania
|
||||||
|
wymagane jest podanie nazwy użytkownika oraz hasła)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Wylogowywanie
|
||||||
|
|
||||||
|
- Odzyskiwanie hasła (Mail zawierający hasło użytkownika lub token)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość wyboru działów i umiejętności zawartych w bazie zadań (Po
|
||||||
|
wybraniu opcji "utwórz sprawdzian" użytkownik zobaczy listę z
|
||||||
|
dostępnymi działami i związanych z nimi umiejętnościami. Działy i
|
||||||
|
umiejętności pozyskiwane są z akruszy zadaniowych CKE.)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Tworzenie ręczne sprawdzianów (Użytkownik wybiera dział oraz
|
||||||
|
umiejętności, a następnie tworzy sprawdzian z zadań znajdujących się
|
||||||
|
w zbiorze zadań należących do wybranego działu lub umiejętności.
|
||||||
|
Istnieje opcja pominięcia wyboru działów lub umiejętności.)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Wyszukiwarka zadań (Wyszukiwanie na podstawie działów,
|
||||||
|
umiejętności.)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość dodania grafiki do sprawdzianu (jpg,png)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Eksport sprawdzianów do PDF
|
||||||
|
|
||||||
|
- Generowanie kart i arkuszy odpowiedzi (Karty i arkusze dostosowane
|
||||||
|
do ilości grup w sprawdzianie.)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edytor równań oparty o LaTeX
|
||||||
|
|
||||||
|
- Automatyczne generowanie sprawdzianów (Na podstawie wybranych
|
||||||
|
działów i umiejętności, losowane są zadania a następnie dodawane do
|
||||||
|
sprawdzianu. Użytkownik może wybrać czy chce, aby generowane były
|
||||||
|
arkusze i karty odpowiedzi.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edycja wygenerowanych sprawdzianów (Możliwa będzie zmiana układu
|
||||||
|
zadań w sprawdzianie oraz usunięcie zadania, które nam nie odpowiada
|
||||||
|
i dodanie nowego.)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Dodawanie własnych zadań i możliwość ich edycji (Zadania będą
|
||||||
|
dzielić się na publiczne i prywatne. Użytkownik może zdecydować czy
|
||||||
|
chce, aby inni użytkownicy mieli dostęp do jego zadań.)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość oszacowania czasu potrzebnego na rozwiązanie
|
||||||
|
sprawdzianu/zadania (Autor zadania będzie musiał podać szacowany
|
||||||
|
czas na rozwiązanie go, szacowany czas na ukończenie sprawdzianu
|
||||||
|
będzie suma czasów potrzebnych na rozwiązanie poszczególnych zadań.)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Miejsce pod zadaniem na rozwiązanie (Użytkownik może wybrać czy
|
||||||
|
miejsce do rozwiązania zadania ma znajdować się pod nim. )
|
||||||
|
|
||||||
|
**4. Lista wymagań niefunkcjonalnych**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Niski czas reakcji na zapytania ze strony użytkowników.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Łatwość korzystania z aplikacji, estetyka, szybkość uczenia się obsługi aplikacji.
|
||||||
|
|
||||||
|
- brak wad, szybki czas naprawy wad i błędów, dostępność korzystania z wszystkich cech aplikacji.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość korzystania z serwisu na wielu wyszukiwarkach.
|
||||||
|
|
||||||
|
**5. Mierzalne wskaźniki wdrożeniowe**
|
||||||
|
|
||||||
|
Semestr II:
|
||||||
|
|
||||||
|
- System zostanie udostępniony w domenie internetowej gen-mat i będzie
|
||||||
|
mogło jednocześnie z niego korzystać od 5 do 20 osób.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Na koniec drugiego semestru system opublikowany w wersji testowej
|
||||||
|
beta.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Baza zadań zostanie zasilona pozyskanymi danymi od CKE.
|
||||||
|
|
||||||
|
**6. Kryteria akceptacji projektu dla I semestru prac**
|
||||||
|
|
||||||
|
- **Wymagane :**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rejestracja i logowanie/wylogowanie użytkowników (użytkownik
|
||||||
|
posiada konto, na którym może zapisywać swoje sprawdziany)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Tworzenie ręczne sprawdzianów
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość wyboru działów i umiejętności
|
||||||
|
|
||||||
|
- Wyszukiwarka zadań (wyszukiwanie wg. działów, umiejętności)
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość dodania grafiki do sprawdzianu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Generowanie kart i arkuszy odpowiedzi
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość stworzenia duplikatu sprawdzianu
|
||||||
|
|
||||||
|
**7. Kryteria akceptacji projektu dla II semestru prac**
|
||||||
|
|
||||||
|
- **Wymagane :**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Eksport sprawdzianów do PDF
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edytor równań
|
||||||
|
|
||||||
|
- Automatyczne generowanie sprawdzianów na podstawie wybranych
|
||||||
|
umiejętności, działów, trudności i ilości zadań
|
||||||
|
|
||||||
|
- Tworzenie grup sprawdzianu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edycja sprawdzianu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Edycja wygenerowanych sprawdzianów
|
||||||
|
|
||||||
|
- Dodawanie własnych zadań i możliwość ich edycji
|
||||||
|
|
||||||
|
- Publikacja serwisu na publicznej domenie
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość udostępniania swoich zadań innym nauczycielom
|
||||||
|
|
||||||
|
- Możliwość oszacowania czasu potrzebnego na rozwiązanie
|
||||||
|
sprawdzianu/zadania
|
||||||
|
|
||||||
|
- Miejsce pod zadaniem
|
||||||
|
|
||||||
|
- **Oczekiwane:**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Integracja z zewnętrznym serwisem hostingowym.
|
||||||
|
|
||||||
|
- **Planowane:**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rozszerzenie bazy o dodatkowe zadania spoza CKE
|
||||||
|
|
||||||
|
- Autoryzacja nauczycieli
|
||||||
|
|
||||||
|
**8. Organizacja pracy zespołu**
|
||||||
|
|
||||||
|
**Organizacja zespołu:**
|
||||||
|
|
||||||
|
Zespół jest podzielony na dwie osoby odpowiedzialne za Front'end i dwie
|
||||||
|
za Back'end. Obraliśmy też metodykę pracy Scrum. Głównym narzędziem
|
||||||
|
wspomagającym pracę jest PyCharm ale też serwis Heroku na którym mamy
|
||||||
|
wdrożoną naszą aplikacje. Kody są przechowywane w rezpozytorium kodu na
|
||||||
|
GitHub'ie. Przebieg projektu jest kontrolowany przy pomocy Jiry, gdzie
|
||||||
|
dla każdej osoby z projektu przydzielane są zadania na dany Sprint.
|
||||||
|
Zadania są przypisywane przez Scrum Mastera na podstawie umiejętności
|
||||||
|
danego członka zespołu. Potem, co jakiś czas sprawdzany jest postęp
|
||||||
|
danego zadania na podstawie tzw. "Task Review". Ostatni punkt zadania to
|
||||||
|
testowanie, czy zostało wykonane dobrze, dopisanie należytych podzadań,
|
||||||
|
które są uważane za najbardziej kluczowe i podanie logtime'u.
|
||||||
|
|
||||||
|
**Organizacja prac w zespole:**
|
||||||
|
|
||||||
|
- **Damian Kuich**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Implementacja aplikacji serwerowej API
|
||||||
|
|
||||||
|
- Zarządzanie dokumentacją
|
||||||
|
|
||||||
|
- Pomoc przy tworzeniu bazy danych na potrzeby aplikacji API
|
||||||
|
|
||||||
|
- Reprezentatywna rola przed klientem
|
||||||
|
|
||||||
|
- Projektowanie architektury aplikacji serwerowej
|
||||||
|
|
||||||
|
- Komunikacja na linii zespół - klient(nauczyciele matematyki dla
|
||||||
|
szkół ponadpodstawowych, jak i podstawowych). Komunikacja
|
||||||
|
odbywała się mailowo, bądź przy pomocy portali
|
||||||
|
społecznościowych(np. facebook).
|
||||||
|
|
||||||
|
- **Mikołaj Kowalczyk**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Implementacja aplikacji serwerowej API
|
||||||
|
|
||||||
|
- Zarządzanie dokumentacją
|
||||||
|
|
||||||
|
- Stworzenia bazy danych na potrzeby aplikacji API
|
||||||
|
|
||||||
|
- Projektowanie architektury aplikacji serwerowej
|
||||||
|
|
||||||
|
- **Łukasz Kubiak**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Implementacja aplikacji webowej
|
||||||
|
|
||||||
|
- Obsługa API i formularzy.
|
||||||
|
|
||||||
|
- Zarządzanie dokumentacją
|
||||||
|
|
||||||
|
- Projektowanie architektury aplikacji webowej
|
||||||
|
|
||||||
|
- **Mateusz Michalski**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Projektowanie interface'u użytkownika
|
||||||
|
|
||||||
|
- Zarządzanie dokumentacją
|
||||||
|
|
||||||
|
- Projektowanie architektury aplikacji webowej
|
||||||
|
|
||||||
|
**9. Ryzyka projektowe**
|
||||||
|
|
||||||
|
- W projekcie planujemy wykorzystać moduł LaTeX do tworzenia własnych
|
||||||
|
zadań. Generuje to problem, ponieważ nakłada to niepotrzebną
|
||||||
|
trudność do naszego projektu. Najlepszym rozwiązaniem, będzie
|
||||||
|
utworzenie jak najłatwiejszego panelu wprowadzania zadań do bazy i
|
||||||
|
dobrze napisanej instrukcji obsługi.
|
||||||
|
|
||||||
|
**10. Kamienie milowe**
|
||||||
|
|
||||||
|
- **I faza, I semestr(02.2020 - 07.2020):**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Przygotowanie backlogu serwisu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Przygotowanie prototypu interfejsu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Rozpoczęcie prac programistycznych
|
||||||
|
|
||||||
|
- Przygotowanie MVP serwisu
|
||||||
|
|
||||||
|
- Poddanie MVP testom funkcjonalnym
|
||||||
|
|
||||||
|
- **II faza, II semestr(10.2020 - koniec 01.2021):**
|
||||||
|
|
||||||
|
- Przygotowanie sprintów na drugi semestr
|
||||||
|
|
||||||
|
- Ukończenie prac wraz ze wszystkimi zdefiniowanymi
|
||||||
|
funkcjonalnościami
|
||||||
|
|
||||||
|
- Publikacja serwisu na domenie publicznej i włączenie jej na
|
||||||
|
serwer
|
||||||
|
|
||||||
|
- Zdanie produktu klientowi
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user