3
1
Fork 0
dydaktyka/bikol/DAPOLI0_2013
Patryk Żywica 41886418cc poprawki po migracji cz.3 2021-10-04 17:31:55 +02:00
..
attachments Migracja z Eduwiki 2021-10-04 16:58:37 +02:00
README.md poprawki po migracji cz.3 2021-10-04 17:31:55 +02:00

README.md

Strona automatycznie zmigrowana z systemu Eduwiki z wykorzystaniem Pandoc

Analiza i projektowanie obiektowe - APO

Strona ćwiczeń z przedmiotu Analiza i projektowanie obiektowe grupa CA.

<<TableOfContents(3)>>

Wykład

wykład (1WA): dr Jacek Marciniak<
>
wtorek, godz.: 10:00, aula C

Ćwiczenia

środa, godz.: 10:00, sala: A1-24,25

Aktualności

  • Format maila z zadaniami domowymi:
      • Tytuł: "[DAPO] Zadanie #m. Grupa #n", gdzie #m i #n to odpowiednio numer zadania i numer grupy
      • Treść: pusta, ewentualnie informacje dodatkowe lub link
      • Załączniki: pliki pdf lub astah

Zasady zaliczenia

  • Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności.
  • Nieobecność na zajęciach, na których prezentowane są zadania grupowe, wszystkich członków zespołu skutkować będzie obniżeniem punktacji oddawanego zadania o jeden punkt.
  • W przypadku zadań ocenianych grupowo wszyscy członkowie zespołu otrzymują jednakową liczbę punktów.
  • Oddanie zadania po terminie, skutkuje obniżeniem punktacji o 0.5 + {liczba rozpoczętych tygodni spóźnienia} * 0.5 punktów.
  • Liczba punktów przyznana za zadanie ustalana jest jako maksimum z liczby uzyskanych punktów oraz zera.
  • Zadania muszą być wykonywane po kolei. Nie jest możliwe uzyskanie punktów za zadanie o numerze wyższym bez wcześniejszego oddania wszystkich zadań o numerach niższych.
    • Zasada ta dotyczy również ostatniego zadania.
  • Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest oddanie wszystkich zadań.
  • Ostateczna ocena z przedmiotu, ustalana jest na podstawie sumy punktów przyznanych za wszystkie zadania zgodnie ze skalą ocen.

Grupy i projekty

  • Każdy uczestnik zajęć przynależy do jednej grupy.
  • Grupa składa się z 3-4 osób.
  • Skład grup zostaje ustalony podczas pierwszych zajęć. Każda grupa ma przypisany numer.
  • Poszczególne grupy realizują jeden projekt wylosowany podczas pierwszych zajęć. Lista projektów: attachment:Projekty.doc
  • Projekt określa dziedzinę i tematykę realizowanych zadań.

Zadania

||<:> Numer<
>zadania
||<:> Nazwa ||<:> Termin oddania ||<:> Forma oddania ||<:> Punktacja ||<:> Forma oceny ||<:> Opis || || 1 || Prototyp ||<:> 16 X 10:00 ||<:> na zajęciach ||<:> 1 ||<:> indywidualna || || || 2 || Skrócone przypadki użycia ||<:> 23 X 11:30 ||<:> email ||<:> 2 ||<:> grupowa || || || 3 || Pełny przypadek użycia ||<:> 6 XI 11:30 ||<:> email ||<:> 3 ||<:> indywidualna || || || 4 || Model wiedzy dziedzinowej ||<:> 27 XI 23:59 ||<:> email + prezentacja ||<:> 5 ||<:> grupowa || || || 5 || Opis zdarzeń systemowych ||<:> 11 XII 10:00 ||<:> na zajęciach ||<:>

  • ||<:> grupowa || || || 6 || Diagramy interakcji ||<:> 5 I 23:59 ||<:> email + ocenianie ||<:> 6 ||<:> indywidualna || || || 7 || Diagram klas ||<:> 19 I 23:59 ||<:> email + prezentacja ||<:> 1 ||<:> grupowa || || || 8 || Wzorce projektowe ||<:> 26 I 23:59 ||<:> email + prezentacja ||<:> 2 ||<:> grupowa || ||

Harmonogram

||<:> Numer<
>zajęć
||<:> Data ||<:> Tematyka || || 1 || 2 X || sprawy organizacyjne<
>wybór projektów<
>wybór funkcjonalności prototypu<
>rozpoczęcie implementacji|| || 2 || 9 X || implementacja prototypu || || 3 || 16 X || ocena prototypu<
>dyskusja i prezentacja prototypów<
>wprowadzenie do skróconego opisu UC|| || 4 || 23 X || omówienie zadania<
>praca nad skróconym opisem UC<
>dyskusja o najczęstszych błędach|| || 5 || 30 X || ocena skróconego opisu UC<
>prezentacja i dyskusja<
>wybór UC do pełnego opisu || || 6 || 6 XI || praca nad dokończeniem pełnego opisu UC<
>dyskusja o najczęstszych błędach<
>oddanie zadania|| || 7 || 13 XI || model wiedzy dziedzinowej: klasy || || 8 || 20 XI || model wiedzy dziedzinowej: asocjacje || || 9 || 27 XI || model wiedzy dziedzinowej: atrybuty || || 10 || 4 XII || prezentacja modelu wiedzy dziedzinowej<
>zdarzenia systemowe || || 11 || 11 XII || diagramy interakcji || || 12 || 18 XII || diagramy interakcji || || 13 || 8 I || prezentacja diagramów interakcji<
>diagram klas || || 14 || 15 I || diagram klas|| || 15 || 22 I || wzorce projektowe<
>ocena diagramu klas<
>ocena wzorców projektowych|| || 16 || 29 I || wzorce projektowe<
>ocena wzorców projektowych<
>podsumowanie zajęć||

Skala ocen

|| Liczba punktów || Ocena|| ||<:> <50% ||<:> ndst || ||<:> [50%,60%) ||<:> dst || ||<:> [60%,70%) ||<:> dst+ || ||<:> [70%,80%) ||<:> db || ||<:> [80%,90%) ||<:> db+ || ||<:> >=90% ||<:> bdb ||

Literatura

  • Craig Larman: Applying UML and Patterns An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process, Prentice Hall 2002
  • Jaroslav Tulach: Practical API Design: Confessions of a Java Framework Architect, Apress 2008
  • Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides: Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku, Helion 2010
  • Alistair Cockburn: Writing effective use cases, Addison-Wesley 2000
  • Dąbrowski W., Stasiak A., Wolski M.: Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1, PWN 2009