3
1
Fork 0
dydaktyka/bikol/DAPOLI0_2015
Patryk Żywica 41886418cc poprawki po migracji cz.3 2021-10-04 17:31:55 +02:00
..
attachments Migracja z Eduwiki 2021-10-04 16:58:37 +02:00
README.md poprawki po migracji cz.3 2021-10-04 17:31:55 +02:00

README.md

Strona automatycznie zmigrowana z systemu Eduwiki z wykorzystaniem Pandoc

Analiza i projektowanie obiektowe - APO

Strona ćwiczeń z przedmiotu Analiza i projektowanie obiektowe grupy: CA, CB.

<<TableOfContents(3)>>

Wykład

wykład (1WA): dr Jacek Marciniak<
>
wtorek, godz.: 10:00, aula C

Ćwiczenia

wtorek, godz.: 13:45, sala: A0-1<
>
środa, godz.: 10:00, sala: A1-24,25

Aktualności

  • Z powodu wyjazdu na konferencję i szkolenie następujące zajęcia odbędą się w trybie e-learningu:
      • 21.10.2015 (środa)
      • 27.10.2015 (wtorek)
      • 3 oraz 4.11.2015 (wtorek i środa)
      • 10.11.15 (wtorek), w środę jest dzień niepodległości

Punktacja

Zadania domowe

  • W trakcie semestru student zobowiązany jest to oddania 9 zadań domowych.
  • Niektóre z zadań realizowane są grupowo.
  • Wszystkie zadania należy przesłać prowadzącemu drogą mailową. Format maila z zadaniami domowymi:
      • Tytuł: "[DAPO] Zadanie #m. Grupa #n", gdzie #m i #n to odpowiednio numer zadania i numer grupy
      • Treść: pusta, ewentualnie informacje dodatkowe lub link
      • Załączniki: pliki pdf, doc, docx, odt, astah. Nie będą akceptowane diagramy nadesłane w formatach graficznych (takich jak jpg, svg czy pdf). Nadesłane pliki powinny być otwieralne na Terminalu wydziałowym.

Kartkówki

  • W trakcie semestru planowane jest 6 kartkówek. Za każdą można zdobyć 2 punkty. Maksymalna punktacja za kartkówki to 10 punktów (wybieranych jest 5 najlepiej napisanych).
  • Kartkówki obejmować będą ostatnie wykłady, ćwiczenia oraz zadania domowe.
  • Należy pamiętać, że wykłady wyprzedzają ćwiczenia. Kartkówki mogą obejmować materiał nie poruszany jeszcze na ćwiczeniach.
  • Kartkówki nie są obowiązkowe.
  • Nieobecność na zajęciach, na których była kartkówka nie uprawnia do pisania jej w innym terminie.

Zasady zaliczenia

  • Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności.
  • Nieobecność na zajęciach, na których prezentowane są zadania grupowe, wszystkich członków zespołu skutkować będzie obniżeniem punktacji oddawanego zadania o jeden punkt i nie zwalania z obowiązku prezentacji zadania.
  • W przypadku zadań ocenianych grupowo wszyscy członkowie zespołu otrzymują jednakową liczbę punktów.
  • Oddanie zadania po terminie, skutkuje obniżeniem punktacji o 25% + {liczba rozpoczętych tygodni spóźnienia} * 25%.
    • Zadania oddane z opóźnieniem przekraczającym 2 tygodnie nie uzyskują punktów.
  • Liczba punktów przyznana za zadanie ustalana jest jako maksimum z liczby uzyskanych punktów oraz zera.
  • Zadania muszą być wykonywane po kolei. Nie jest możliwe zaliczenie zadania o numerze wyższym bez wcześniejszego zaliczenia wszystkich zadań o numerach niższych.
    • Zasada ta dotyczy również ostatniego zadania.
  • Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest zaliczenie wszystkich zadań.
  • Zadanie uznaje się za zaliczone jeśli możliwe jest przyznanie za nie dodatniej liczby punków bez uwzględniania kary za spóźnienie.
  • Ostateczna ocena z przedmiotu, ustalana jest na podstawie sumy punktów przyznanych za wszystkie zadania domowe oraz kartkówki zgodnie ze skalą ocen.

Grupy i projekty

  • Każdy uczestnik zajęć przynależy do jednej grupy.
  • Grupa składa się z 3-4 osób.
  • Skład grup zostaje ustalony podczas pierwszych zajęć. Każda grupa ma przypisany numer.
  • Poszczególne grupy realizują jeden projekt wylosowany podczas pierwszych zajęć. Lista projektów: attachment:Projekty.doc
  • Projekt określa dziedzinę i tematykę realizowanych zadań.

Zadania

||<:> Numer<
>zadania
||<:> Nazwa ||<:> Termin oddania ||<:> Forma oddania ||<:> Punktacja ||<:> Forma oceny ||<:> Opis || || 1 || Prototyp i zakres systemu ||<:> 13, 14 X ||<:> prototyp na zajęciach + zakres email ||<:> - ||<:> indywidualna || || || 2 || Skrócone przypadki użycia ||<:> 20, 21 X ||<:> email + na zajęciach ||<:> 2 ||<:> grupowa || || || 3 || Pełny przypadek użycia ||<:> 11 XI ||<:> email ||<:> 3 ||<:> indywidualna || || || 4 || Model wiedzy dziedzinowej (klasy) ||<:> 24,25 XI ||<:> email + na zajęciach||<:> 1 ||<:> grupowa || || || 5 || Model wiedzy dziedzinowej (całość)||<:> 1,2 XII ||<:> email + na zajęciach||<:> 4 ||<:> grupowa || || || 6 || Opis zdarzeń systemowych ||<:> 8,9 XII ||<:> na zajęciach ||<:> - ||<:> grupowa || || || 7 || Diagramy interakcji ||<:> 31 XII ||<:> email ||<:> 5 ||<:> indywidualna || || || 8 || Diagram klas ||<:> 19,20 I ||<:> email + na zajęciach ||<:> 2 ||<:> grupowa || || || 9 || Wzorce projektowe ||<:> 26,27 I ||<:> email ||<:> 3 ||<:> indywidualna || ||

Skala ocen

Łącznie do zdobycia jest 30 punktów (20 za zadania domowe oraz 10 za kartkówki).

|| Liczba punktów || Ocena|| ||<:> <=50% ||<:> ndst || ||<:> (50%,60%] ||<:> dst || ||<:> (60%,70%] ||<:> dst+ || ||<:> (70%,80%] ||<:> db || ||<:> (80%,90%] ||<:> db+ || ||<:> >90% ||<:> bdb ||

Literatura

  • Craig Larman: Applying UML and Patterns An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process, Prentice Hall 2002
  • Jaroslav Tulach: Practical API Design: Confessions of a Java Framework Architect, Apress 2008
  • Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides: Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku, Helion 2010
  • Alistair Cockburn: Writing effective use cases, Addison-Wesley 2000
  • Dąbrowski W., Stasiak A., Wolski M.: Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1, PWN 2009