Patryk Żywica 41886418cc | ||
---|---|---|
.. | ||
attachments | ||
README.md |
README.md
Strona automatycznie zmigrowana z systemu Eduwiki z wykorzystaniem Pandoc
Analiza i projektowanie obiektowe - APO
Strona ćwiczeń z przedmiotu Analiza i projektowanie obiektowe grupy: CA, CB.
<<TableOfContents(3)>>
Wykład
wykład (1WA): dr Jacek Marciniak<
>
wtorek, godz.: 10:00, aula C
Ćwiczenia
wtorek, godz.: 13:45, sala:
A0-1
<
>
środa, godz.: 10:00, sala:
A1-24,25
Aktualności
- Z powodu wyjazdu na konferencję i szkolenie następujące zajęcia
odbędą się w trybie e-learningu:
-
- 21.10.2015 (środa)
- 27.10.2015 (wtorek)
- 3 oraz 4.11.2015 (wtorek i środa)
- 10.11.15 (wtorek), w środę jest dzień niepodległości
-
Punktacja
Zadania domowe
- W trakcie semestru student zobowiązany jest to oddania 9 zadań domowych.
- Niektóre z zadań realizowane są grupowo.
- Wszystkie zadania należy przesłać prowadzącemu drogą mailową. Format
maila z zadaniami domowymi:
-
- Tytuł: "[DAPO] Zadanie #m. Grupa #n", gdzie #m i #n to odpowiednio numer zadania i numer grupy
- Treść: pusta, ewentualnie informacje dodatkowe lub link
- Załączniki: pliki pdf, doc, docx, odt, astah. Nie będą akceptowane diagramy nadesłane w formatach graficznych (takich jak jpg, svg czy pdf). Nadesłane pliki powinny być otwieralne na Terminalu wydziałowym.
-
Kartkówki
- W trakcie semestru planowane jest 6 kartkówek. Za każdą można zdobyć 2 punkty. Maksymalna punktacja za kartkówki to 10 punktów (wybieranych jest 5 najlepiej napisanych).
- Kartkówki obejmować będą ostatnie wykłady, ćwiczenia oraz zadania domowe.
- Należy pamiętać, że wykłady wyprzedzają ćwiczenia. Kartkówki mogą obejmować materiał nie poruszany jeszcze na ćwiczeniach.
- Kartkówki nie są obowiązkowe.
- Nieobecność na zajęciach, na których była kartkówka nie uprawnia do pisania jej w innym terminie.
Zasady zaliczenia
- Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności.
- Nieobecność na zajęciach, na których prezentowane są zadania grupowe, wszystkich członków zespołu skutkować będzie obniżeniem punktacji oddawanego zadania o jeden punkt i nie zwalania z obowiązku prezentacji zadania.
- W przypadku zadań ocenianych grupowo wszyscy członkowie zespołu otrzymują jednakową liczbę punktów.
- Oddanie zadania po terminie, skutkuje obniżeniem punktacji o 25% +
{liczba rozpoczętych tygodni spóźnienia} * 25%.
- Zadania oddane z opóźnieniem przekraczającym 2 tygodnie nie uzyskują punktów.
- Liczba punktów przyznana za zadanie ustalana jest jako maksimum z liczby uzyskanych punktów oraz zera.
- Zadania muszą być wykonywane po kolei. Nie jest możliwe zaliczenie
zadania o numerze wyższym bez wcześniejszego zaliczenia wszystkich
zadań o numerach niższych.
- Zasada ta dotyczy również ostatniego zadania.
- Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest zaliczenie wszystkich zadań.
- Zadanie uznaje się za zaliczone jeśli możliwe jest przyznanie za nie dodatniej liczby punków bez uwzględniania kary za spóźnienie.
- Ostateczna ocena z przedmiotu, ustalana jest na podstawie sumy punktów przyznanych za wszystkie zadania domowe oraz kartkówki zgodnie ze skalą ocen.
Grupy i projekty
- Każdy uczestnik zajęć przynależy do jednej grupy.
- Grupa składa się z 3-4 osób.
- Skład grup zostaje ustalony podczas pierwszych zajęć. Każda grupa ma przypisany numer.
- Poszczególne grupy realizują jeden projekt wylosowany podczas pierwszych zajęć. Lista projektów: attachment:Projekty.doc
- Projekt określa dziedzinę i tematykę realizowanych zadań.
Zadania
||<:> Numer<
>zadania ||<:> Nazwa ||<:> Termin oddania ||<:>
Forma oddania ||<:> Punktacja ||<:> Forma oceny
||<:> Opis || || 1 || Prototyp i zakres systemu ||<:>
13, 14 X ||<:> prototyp na zajęciach + zakres email ||<:> -
||<:> indywidualna || || || 2 || Skrócone przypadki użycia
||<:> 20, 21 X ||<:> email + na zajęciach ||<:> 2 ||<:>
grupowa || || || 3 || Pełny przypadek użycia ||<:> 11 XI
||<:> email ||<:> 3 ||<:> indywidualna || || || 4 ||
Model wiedzy dziedzinowej (klasy) ||<:> 24,25 XI ||<:> email + na
zajęciach||<:> 1 ||<:> grupowa || || || 5 || Model wiedzy
dziedzinowej (całość)||<:> 1,2 XII ||<:> email + na
zajęciach||<:> 4 ||<:> grupowa || || || 6 || Opis zdarzeń
systemowych ||<:> 8,9 XII ||<:> na zajęciach ||<:> - ||<:>
grupowa || || || 7 || Diagramy interakcji ||<:> 31 XII
||<:> email ||<:> 5 ||<:> indywidualna || || || 8 ||
Diagram klas ||<:> 19,20 I ||<:> email + na zajęciach ||<:> 2
||<:> grupowa || || || 9 || Wzorce projektowe ||<:> 26,27
I ||<:> email ||<:> 3 ||<:> indywidualna || ||
Skala ocen
Łącznie do zdobycia jest 30 punktów (20 za zadania domowe oraz 10 za kartkówki).
|| Liczba punktów || Ocena|| ||<:> <=50% ||<:> ndst || ||<:> (50%,60%] ||<:> dst || ||<:> (60%,70%] ||<:> dst+ || ||<:> (70%,80%] ||<:> db || ||<:> (80%,90%] ||<:> db+ || ||<:> >90% ||<:> bdb ||
Literatura
- Craig Larman: Applying UML and Patterns An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process, Prentice Hall 2002
- Jaroslav Tulach: Practical API Design: Confessions of a Java Framework Architect, Apress 2008
- Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides: Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku, Helion 2010
- Alistair Cockburn: Writing effective use cases, Addison-Wesley 2000
- Dąbrowski W., Stasiak A., Wolski M.: Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1, PWN 2009