Patryk Żywica 41886418cc | ||
---|---|---|
.. | ||
attachments | ||
README.md |
README.md
Strona automatycznie zmigrowana z systemu Eduwiki z wykorzystaniem Pandoc
Analiza i projektowanie obiektowe - APO
Strona ćwiczeń z przedmiotu Analiza i projektowanie obiektowe grupy: CA, CB.
<<TableOfContents(3)>>
Wykład
wykład (1WA): dr hab. Jacek Marciniak<
>
wtorek, godz.: 10:00, aula C
Ćwiczenia
CB wtorek, godz.: 13:45, sala:
A0-1
<
>
CA wtorek, godz.: 17:15, sala:
A1-16,17
Aktualności
Punktacja
- [Punktacja na USOSie](http://usosweb.amu.edu.pl "wikilink")
- Grupy i obecnosci
Zadania domowe
- W trakcie semestru student zobowiązany jest to oddania 9 zadań domowych.
- Niektóre z zadań realizowane są grupowo.
- Wszystkie zadania należy przesłać prowadzącemu drogą mailową. Format
maila z zadaniami domowymi:
-
- Tytuł: "[DAPO] Zadanie #m. Grupa #x:#n", gdzie #m i #n to odpowiednio numer zadania i numer grupy, a #x to oznaczenie literowe grupy (CA, CB, ...)
- Treść: pusta, ewentualnie informacje dodatkowe lub link
- Załączniki: pliki pdf, doc, docx, odt, astah. Nie będą akceptowane diagramy nadesłane w formatach graficznych (takich jak jpg, svg czy pdf). Nadesłane pliki powinny być otwieralne na Terminalu wydziałowym.
-
Kartkówki
- W trakcie semestru planowane jest 6 kartkówek. Za każdą można zdobyć 2 punkty. Maksymalna punktacja za kartkówki to 10 punktów (wybieranych jest 5 najlepiej napisanych).
- Kartkówki obejmować będą ostatnie wykłady, ćwiczenia oraz zadania domowe.
- Należy pamiętać, że wykłady wyprzedzają ćwiczenia. Kartkówki mogą obejmować materiał nie poruszany jeszcze na ćwiczeniach.
- Kartkówki nie są obowiązkowe.
- Nieobecność na zajęciach, na których była kartkówka nie uprawnia do pisania jej w innym terminie.
Zasady zaliczenia
- Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności.
- Nieobecność na zajęciach, na których prezentowane są zadania grupowe, wszystkich członków zespołu skutkować będzie obniżeniem punktacji oddawanego zadania o jeden punkt i nie zwalania z obowiązku prezentacji zadania.
- W przypadku zadań ocenianych grupowo wszyscy członkowie zespołu otrzymują jednakową liczbę punktów.
- Oddanie zadania po terminie, skutkuje obniżeniem punktacji o 25% +
{liczba rozpoczętych tygodni spóźnienia} * 25%.
- Zadania oddane z opóźnieniem przekraczającym 2 tygodnie nie uzyskują punktów.
- Liczba punktów przyznana za zadanie ustalana jest jako maksimum z liczby uzyskanych punktów oraz zera.
- Zadania muszą być wykonywane po kolei. Nie jest możliwe zaliczenie
zadania o numerze wyższym bez wcześniejszego zaliczenia wszystkich
zadań o numerach niższych.
- Zasada ta dotyczy również ostatniego zadania.
- Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest zaliczenie wszystkich zadań.
- Zadanie uznaje się za zaliczone jeśli możliwe jest przyznanie za nie dodatniej liczby punków bez uwzględniania kary za spóźnienie.
- Ostateczna ocena z przedmiotu, ustalana jest na podstawie sumy punktów przyznanych za wszystkie zadania domowe oraz kartkówki zgodnie ze skalą ocen.
Grupy i projekty
- Każdy uczestnik zajęć przynależy do jednej grupy.
- Grupa składa się z 3-4 osób.
- Skład grup zostaje ustalony podczas pierwszych zajęć. Każda grupa ma przypisany numer.
- Poszczególne grupy realizują jeden projekt wylosowany podczas pierwszych zajęć. Lista projektów: attachment:bikol/DAPOLI0_2016/Projekty.doc
- Projekt określa dziedzinę i tematykę realizowanych zadań.
Zadania
||<:> Numer<
>zadania ||<:> Nazwa ||<:> Termin oddania ||<:>
Forma oddania ||<:> Punktacja ||<:> Forma oceny ||
||<|2> 1 || Prototyp i zakres systemu ||<:> 10 X ||<:>
prototyp na zajęciach ||<:> - ||<:> indywidualna || ||<-5>
...|| ||<|2> 2 || Skrócone przypadki użycia ||<:> 24 X 23:59
||<:> email ||<:> 2 ||<:> grupowa || ||<-5> ...||
||<|2> 3 || Pełny przypadek użycia
(przykład)||<:>
14 XI ||<:> email ||<:> 3 ||<:> indywidualna || ||<-5>
...|| ||<|2> 4 || Model wiedzy dziedzinowej (klasy) ||<:> 21
XI ||<:> email + na zajęciach||<:> 1 ||<:> grupowa ||
||<-5> Lista klas konceptualnych dla rozpatrywanego systemu||
||<|2> 5 || Model wiedzy dziedzinowej (całość)||<:> 28 XI
||<:> email + na zajęciach||<:> 4 ||<:> grupowa || ||<-5>
Kompletny model wiedzy dziedzinowej całego systemu uwzględniający klasy,
asocjacje oraz atrybuty|| ||<|2> 6 || Opis zdarzeń systemowych
||<:> 12 XII ||<:> na zajęciach ||<:> - ||<:> grupowa ||
||<-5> ...|| ||<|2> 7 || Diagramy interakcji ||<:> 9 I
||<:> email ||<:> 5 ||<:> indywidualna || ||<-5> 2
zaawansowane diagramy sekwencji, 1 zaawansowany diagram komunikacji,
diagramy muszą uwzględniać notację UML 2.x|| ||<|2> 8 || Diagram
klas ||<:> 16 I ||<:> na zajęciach ||<:> 2 ||<:> grupowa
|| ||<-5> ...|| ||<|2> 9 || Wzorce projektowe ||<:> 31
I ||<:> na zajęciach ||<:> 3 ||<:> indywidualna || ||<-5>
...||
Skala ocen
Łącznie do zdobycia jest 30 punktów (20 za zadania domowe oraz 10 za kartkówki).
|| Liczba punktów || Ocena|| ||<:> <=50% ||<:> ndst || ||<:> (50%,60%] ||<:> dst || ||<:> (60%,70%] ||<:> dst+ || ||<:> (70%,80%] ||<:> db || ||<:> (80%,90%] ||<:> db+ || ||<:> >90% ||<:> bdb ||
Literatura
- Kurs Edumatic ze wzorców projektowych
- Materiały e-learningowe z systemu Olat (diagramy interakcji i wzorce projektowe)
- Craig Larman: Applying UML and Patterns An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process, Prentice Hall 2002
- Jaroslav Tulach: Practical API Design: Confessions of a Java Framework Architect, Apress 2008
- Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides: Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku, Helion 2010
- Alistair Cockburn: Writing effective use cases, Addison-Wesley 2000
- Dąbrowski W., Stasiak A., Wolski M.: Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1, PWN 2009