3
1
Fork 0
dydaktyka/bikol/DAPOLI0_201819Z
Patryk Żywica 41886418cc poprawki po migracji cz.3 2021-10-04 17:31:55 +02:00
..
README.md poprawki po migracji cz.3 2021-10-04 17:31:55 +02:00

README.md

Strona automatycznie zmigrowana z systemu Eduwiki z wykorzystaniem Pandoc

  1. acl bikol:admin,read,write,revert Known:read All:

Analiza i projektowanie obiektowe - APO

Strona ćwiczeń z przedmiotu Analiza i projektowanie obiektowe grupy: CA, CB.

<<TableOfContents(3)>>

Wykład

wykład (1WA): dr hab. Jacek Marciniak<
>
środa, godz.: 8:15, aula C

Ćwiczenia

CB wtorek, godz.: 13:45, sala: A0-1<
>
CA wtorek, godz.: 17:15, sala: A1-16,17

Aktualności

Punktacja

Zadania domowe

  • W trakcie semestru student zobowiązany jest to oddania 7 zadań domowych.
  • Niektóre z zadań realizowane są grupowo.
  • Wszystkie zadania należy przesłać do odpowiedniego repozytorium Git
      • W ramach zajęć korzystać będziemy z wydziałowego Gita
      • Każda grupa projektowa tworzy swoje własne repozytorium (grupowe repozytorium Git) o nazwie DAPO-2018Z-<id_grupy>{=html}.
      • Repozytorium grupy musi mieć strukturę identyczną jak repozytorium wzorcowe. Najłatwiej uzyskać to poprzez sklonowanie tego repozytorium na początku semestru. Ewentualne zmiany w strukturze będą ogłaszane na zajęciach.
      • Prowadzący zajęcia musi mieć uprawnienia do edycji grupowego repozytorium Git.

Recenzje

  • Student zobowiązany jest do recenzowania rozwiązań innych grup.
  • Każdy student będzie recenzował 3 rozwiązania każdego zadania.
      • Łączna suma ocen we wszystkich recenzjach musi wynosić 10. Dopuszczalne są tylko nie ujemne liczby całkowite.
      • Poprawność recenzji można sprawdzić korzystając ze skryptu: ''scripts/check_reviews.sh
        <task>
        
        <index_number>{=html}''.
  • Przydziału rozwiązań do recenzji dokonuje prowadzący.
  • Recenzja musi zostać wykonana w terminie 1 tygodnia od momentu udostępnienia rozwiązań na grupowym repozytorium Git.
  • Punkty za dane zadanie domowe przyznawane są tylko w przypadku gdy dany student wykonał przydzielone mu 3 recenzje rozwiązań innych grup.
      • W przypadku braku realizacji recenzji punktacja danego zadania obniżana jest o połowę.
  • Recenzje wykonywane i rozliczane są indywidualnie, nawet w przypadku zadań grupowych.

Kartkówki

  • W trakcie semestru planowane jest 6 kartkówek. Za każdą można zdobyć 2 punkty. Maksymalna punktacja za kartkówki to 10 punktów (wybieranych jest 5 najlepiej napisanych).
  • Kartkówki obejmować będą ostatnie wykłady, ćwiczenia oraz zadania domowe.
  • Należy pamiętać, że wykłady mogą wyprzedzać ćwiczenia. Kartkówki mogą obejmować materiał nie poruszany jeszcze na ćwiczeniach.
  • Kartkówki nie są obowiązkowe. Zajęcia można zaliczyć bez napisania jakiejkolwiek kartkówki.
  • Nieobecność na zajęciach, na których była kartkówka nie uprawnia do pisania jej w innym terminie.

Zasady zaliczenia

  • Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności.
  • Nieobecność na zajęciach, na których prezentowane są zadania grupowe, wszystkich członków zespołu skutkować będzie obniżeniem punktacji oddawanego zadania o jeden punkt i nie zwalania z obowiązku prezentacji zadania.
  • W przypadku zadań ocenianych grupowo wszyscy członkowie zespołu otrzymują jednakową liczbę punktów.
  • Oddanie zadania po terminie, skutkuje obniżeniem punktacji o 25% + {liczba rozpoczętych tygodni spóźnienia} * 25%.
    • Zadania oddane z opóźnieniem przekraczającym 2 tygodnie nie uzyskują punktów.
  • Liczba punktów przyznana za zadanie ustalana jest jako maksimum z liczby uzyskanych punktów oraz zera.
  • Zadania muszą być wykonywane po kolei. Nie jest możliwe zaliczenie zadania o numerze wyższym bez wcześniejszego zaliczenia wszystkich zadań o numerach niższych.
    • Zasada ta dotyczy również ostatniego zadania.
  • Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest zaliczenie wszystkich zadań.
  • Zadanie uznaje się za zaliczone jeśli możliwe jest przyznanie za nie dodatniej liczby punków bez uwzględniania kary za spóźnienie.
  • Ostateczna ocena z przedmiotu, ustalana jest na podstawie sumy punktów przyznanych za wszystkie zadania domowe oraz kartkówki zgodnie ze skalą ocen.

Grupy i projekty

  • Każdy uczestnik zajęć przynależy do jednej grupy.
  • Grupa składa się z 3-4 osób.
  • Skład grup zostaje ustalony podczas pierwszych zajęć. Każda grupa ma przypisany identyfikator.
  • Poszczególne grupy realizują jeden projekt wylosowany podczas pierwszych zajęć. Lista projektów: attachment:bikol/DAPOLI0_2016/Projekty.doc
  • Projekt określa dziedzinę i tematykę realizowanych zadań.

Zadania

||<:> Numer<
>zadania
||<:> Nazwa ||<:> Termin oddania ||<:> Forma oddania ||<:> Punktacja ||<:> Forma oceny || ||<|2> 1 || Prototyp i zakres systemu ||<:> 9 X ||<:> Git + na zajęciach ||<:> - ||<:> indywidualna || ||<-5> ...|| ||<|2> 2 || Skrócone przypadki użycia ||<:> 24 X 23:59 ||<:> Git ||<:> 2 ||<:> grupowa || ||<-5> ...|| ||<|2> 3 || Pełny przypadek użycia (przykład)||<:> 14 XI ||<:> Git ||<:> 3 ||<:> indywidualna || ||<-5> ...|| ||<|2> 4 || Model wiedzy dziedzinowej (klasy) ||<:> 21 XI ||<:> na zajęciach||<:> 1 ||<:> grupowa || ||<-5> Lista klas konceptualnych dla rozpatrywanego systemu|| ||<|2> 4 || Model wiedzy dziedzinowej (całość)||<:> 28 XI ||<:> Git + na zajęciach||<:> 4 ||<:> grupowa || ||<-5> Kompletny model wiedzy dziedzinowej całego systemu uwzględniający klasy, asocjacje oraz atrybuty|| ||<|2> 5 || Opis zdarzeń systemowych ||<:> 12 XII ||<:> na zajęciach ||<:> - ||<:> grupowa || ||<-5> ...|| ||<|2> 5 || Diagramy interakcji ||<:> 9 I ||<:> Git ||<:> 5 ||<:> indywidualna || ||<-5> 2 zaawansowane diagramy sekwencji, 1 zaawansowany diagram komunikacji, diagramy muszą uwzględniać notację UML 2.x|| ||<|2> 6 || Diagram klas ||<:> 16 I ||<:> Git + na zajęciach ||<:> 2 ||<:> grupowa || ||<-5> ...|| ||<|2> 7 || Wzorce projektowe ||<:> 31 I ||<:> Git + na zajęciach ||<:> 3 ||<:> indywidualna || ||<-5> ...||

Skala ocen

Łącznie do zdobycia jest 30 punktów (20 za zadania domowe oraz 10 za kartkówki).

|| Liczba punktów || Ocena|| ||<:> <=50% ||<:> ndst || ||<:> (50%,60%] ||<:> dst || ||<:> (60%,70%] ||<:> dst+ || ||<:> (70%,80%] ||<:> db || ||<:> (80%,90%] ||<:> db+ || ||<:> >90% ||<:> bdb ||

Literatura

  • Kurs Edumatic ze wzorców projektowych
  • Materiały e-learningowe z systemu Olat (diagramy interakcji i wzorce projektowe)
  • Craig Larman: Applying UML and Patterns An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process, Prentice Hall 2002
  • Jaroslav Tulach: Practical API Design: Confessions of a Java Framework Architect, Apress 2008
  • Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides: Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku, Helion 2010
  • Alistair Cockburn: Writing effective use cases, Addison-Wesley 2000
  • Dąbrowski W., Stasiak A., Wolski M.: Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1, PWN 2009