forked from AITech/aitech-ppb-pbr
Aktualizacja wykładu nr 3
This commit is contained in:
parent
cd30999fa0
commit
009e22f974
@ -24,7 +24,9 @@
|
||||
"\n",
|
||||
"**Inwestor** to osoba lub instytucja, która przekazuje środki finansowe na przedsięwzięcie, oczekując zwrotu i zysku. \n",
|
||||
"\n",
|
||||
"**Anioł biznesu** to inwestor, który dostarcza początkowe środki finansowe (seed money) na rozpoczęcie biznesu w zamian za część udziałów lub *dług zamienny*. **Dług zamienny** to papier wartościowy, który może zostać wymienony na akcje lub udziały firmy. \n",
|
||||
"**Anioł biznesu** to inwestor, który dostarcza początkowe środki finansowe (seed money) na rozpoczęcie biznesu w zamian za część udziałów lub *dług zamienny*. \n",
|
||||
"\n",
|
||||
"**Dług zamienny** to papier wartościowy, który może zostać wymienony na akcje lub udziały firmy. \n",
|
||||
"\n",
|
||||
"**Kapitał wysokiego ryzyka (ang. venture capital)** to kapitał dostarczony dla istniejącej firmy typu start-up, zwykle w przemyśle HT. Kapitał wysokiego ryzyka liczy na zwrot w przypadku wyjścia firmy na giełdę lub jej sprzedaży."
|
||||
]
|
||||
@ -35,17 +37,19 @@
|
||||
"source": [
|
||||
"## Główne atrybuty produktu HT\n",
|
||||
"Produkt ma wnosić **wartość dodaną**, która spełni **potrzeby klienta** dzięki dobrze przemyślanej **konstrukcji**.\n",
|
||||
"\n",
|
||||
"1. Wartość dodana to zestaw korzyści z punktu widzenia klienta. \n",
|
||||
"Korzyść może być:\n",
|
||||
" 1. Funkcjonalna (produkt wykonuje pracę dla klienta)\n",
|
||||
" 2. Emocjonalna (produkt wpływa pozytywnie na samopoczucie klienta\n",
|
||||
" 3. Rozwijająca osobowość klienta\n",
|
||||
" 4. Społeczna (produkt wpływa na poprawę pozycji społecznej klienta)\n",
|
||||
"\n",
|
||||
"Korzyść może być: \n",
|
||||
" * Funkcjonalna (produkt wykonuje pracę dla klienta) \n",
|
||||
" * Emocjonalna (produkt wpływa pozytywnie na samopoczucie klienta \n",
|
||||
" * Rozwijająca osobowość klienta \n",
|
||||
" * Społeczna (produkt wpływa na poprawę pozycji społecznej klienta) \n",
|
||||
"\n",
|
||||
"2. Spełnienie potrzeby użytkowników\n",
|
||||
">“You can’t just ask customers what they want and then try to give that to them. By the time you get it built, they’ll want something new.” (Steve Jobs)\n",
|
||||
"\n",
|
||||
"Potrzeby użytkowników:\n",
|
||||
"Potrzeby użytkowników: \n",
|
||||
" * Wypowiedziane (odczuwane dziś i świadome) - spełniają je przeciętne produkty;\n",
|
||||
" * Ukryte (odczuwane dziś, ale nieświadome) - spełniają je produkty HT;\n",
|
||||
" * Oczekiwane (odczuwane w przyszłości w sposób świadomy) - spełniają je wybitne produkty HT;\n",
|
||||
@ -53,9 +57,9 @@
|
||||
"\n",
|
||||
"3. Odpowiednia konstrukcja (design)\n",
|
||||
"Produkt jest odpowiednio skonstruowany, jeśli ma następujące cechy:\n",
|
||||
"* pożyteczny (rozwiązuje problem lub wykonuje zadania), \n",
|
||||
"* użyteczny (łatwy w użytku, intuicyjny),\n",
|
||||
"* pożądany (wywołuje pozytywne emocje, sprawia przyjemność)."
|
||||
"* Pożyteczny (rozwiązuje problem lub wykonuje zadania), \n",
|
||||
"* Użyteczny (łatwy w użytku, intuicyjny),\n",
|
||||
"* Pożądany (wywołuje pozytywne emocje, sprawia przyjemność)."
|
||||
]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user