mirror of
https://github.com/duszekjk/jezykiformalne.git
synced 2024-11-27 16:50:26 +01:00
42 lines
1.9 KiB
Plaintext
42 lines
1.9 KiB
Plaintext
|
Równanie
|
||
|
========
|
||
|
|
||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||
|
|
||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||
|
use one regular expression.
|
||
|
|
||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje proste równanie
|
||
|
typu "A @ B = C", gdzie w miejscu A, B, C mogą pojawić się liczby dodatnie
|
||
|
(bez nieznaczących zer) bądź zmienna "x" (zmienna "x" - dokładnie jeden raz
|
||
|
w całym równaniu. '@' którąś z operacji - '+', '-', '*', '/'. Operatory
|
||
|
arytmetyczne i równości mogą być otoczone przez spacje.
|
||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||
|
|
||
|
For each string, check if the given string stands for "A @ B = C" equation,
|
||
|
where A, B, C are positive integers (no leading zeros) or "x" variable (only
|
||
|
one "x" in the queation). "@" is of on '+', '-', '*', '/' operators.
|
||
|
Arithmetic operators may be separated by spaces.
|
||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||
|
dzieli się przez 27 z resztą 16.
|
||
|
|
||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 16.
|
||
|
|
||
|
POINTS: 1
|
||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||
|
REMAINDER: 16/27
|