mirror of
https://github.com/duszekjk/jezykiformalne.git
synced 2024-11-30 09:25:27 +01:00
Compare commits
No commits in common. "2a11de62de61470eb2d5671453bb89745acfa25c" and "ffdd599310c2d61ba8bb97df31c0e0ad906adb3d" have entirely different histories.
2a11de62de
...
ffdd599310
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
Koński łeb
|
||||
==========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest napisem złożonym z
|
||||
ciągu 5 wielkich liter i 4 wielkich liter oddzielonych spacją, które
|
||||
wstukane na standardowym telefonie dadzą taki sam numer jak przy wstukaniu
|
||||
napisu "HORSE HEAD". Zakładamy standardowe mapowanie liter na cyfry w
|
||||
telefonie ("ABC" - 2, "DEF" - 3 itd.)
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string consists of 5 capital letters
|
||||
and 4 lower case letter separated by space, which written on
|
||||
an old cell phone keyboard gives the same number as typing "HORSE HEAD".
|
||||
We assume standard old phone keyboard mapping ("ABC" - 2, "DEF" - 3, etc.)
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 21.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 21.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 21/27
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
0MORSE HEAD
|
||||
AAAAA BBBB
|
||||
AAAAAA BBBB
|
||||
GOSRE IDAD
|
||||
HORSE HEAD
|
||||
MORSE HEAD
|
||||
MORSEHEAD
|
||||
ZOSRE IDAD
|
||||
morse head
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Wynik meczu
|
||||
===========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wynik meczu
|
||||
piłkarskiego (dwie liczby oddzielone dwukropkiem). Maksymalna (sumaryczna)
|
||||
liczba bramek wynosi 10.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for a soccer match result
|
||||
(two numbers separated by a colon). The Maximum (sum of two teams) number of goals is 10.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 22.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 22.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 22/27
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
0:7
|
||||
10:10
|
||||
11:2
|
||||
2:1
|
||||
3
|
||||
3:101
|
||||
5-5
|
||||
5:2
|
||||
5:5
|
||||
:3
|
||||
xxxx
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Wiek człowieka
|
||||
==============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wiek człowieka,
|
||||
tzn. jest postaci typu "45 lat". Maksymalny wiek - 99 lat.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for human age (is in
|
||||
form of "45 lat"). The maximum age is 99 years.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 23.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 23.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 23/27
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
1 rok
|
||||
100 lat
|
||||
11 lat
|
||||
112 lat
|
||||
12 lat
|
||||
12 lata
|
||||
2 lata
|
||||
22 lat
|
||||
22 lata
|
||||
3 lata
|
||||
4 lata
|
||||
44 lata
|
||||
5 lat
|
||||
99 lat
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
Imię i nazwisko mężczyzny.
|
||||
==========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje imię i nazwisko
|
||||
mężczyzny. Imię i nazwisko to przynajmniej dwuliterowy napis zaczynający
|
||||
się wielką literą, po której następują małe litery. Dodatkowo imię nie może
|
||||
kończyć się na "a".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for the first name and last name
|
||||
of a man. First name and last name are at least two character string
|
||||
starting with the capital letter, followed by lower case letter.
|
||||
Additionally, the First name can not finish with "a".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 24.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 24.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 24/27
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
Aa Ax
|
||||
Ai Oi
|
||||
Atanazy Bazakbal
|
||||
Ax Aa
|
||||
Jan Maska
|
||||
Joanna Kowalska
|
||||
Kim Bo
|
||||
Oo Oo
|
@ -1,39 +0,0 @@
|
||||
Imię i nazwisko kobiety.
|
||||
========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje imię i nazwisko
|
||||
kobiety. Imię i nazwisko to przynajmniej dwuliterowy napis zaczynający się
|
||||
wielką literą, po której następują małe litery. Dodatkowo imię musi kończyć
|
||||
się na "a".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for the first name and last name
|
||||
of a woman. First name and last name are at least two character string
|
||||
starting with the capital letter, followed by lower case letter.
|
||||
Additionally, the First name must finish with "a".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 25.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 25.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 25/27
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
Aa Ax
|
||||
Ai Oi
|
||||
Atanazy Bazakbal
|
||||
Ax Aa
|
||||
Jan Maska
|
||||
Joanna Kowalska
|
||||
Kim Bo
|
||||
Oo Oo
|
||||
Za Mysz
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Liczba całkowita
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę
|
||||
całkowitą. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących. Liczby dodatnie
|
||||
mogą opcjonalnie zaczynać się plusem.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an integer.
|
||||
The number should not contain leading zeros. Positive numbers
|
||||
can optionally start with a plus character.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 26.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 26.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 26/27
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
+0
|
||||
+5
|
||||
-0
|
||||
-11110
|
||||
-5
|
||||
0
|
||||
03434343435
|
||||
06
|
||||
100
|
||||
3434343435
|
||||
5
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Liczba mniejsza niż 144
|
||||
=======================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę
|
||||
całkowitą nieujemną mniejszą niż 143. Liczba nie powinna zawierać zer
|
||||
nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string stands for
|
||||
non-negative integer lower than 143. The number should not
|
||||
contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 0.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 0.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 0/27
|
@ -1,13 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,13 +0,0 @@
|
||||
-1
|
||||
0
|
||||
05
|
||||
098
|
||||
1000
|
||||
103
|
||||
139
|
||||
142
|
||||
143
|
||||
144
|
||||
5
|
||||
78
|
||||
99
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Nazwą domenową.
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje nazwę domenową.
|
||||
Zakładamy, że nazwa domenowa składa się z 2 lub 3 członów oddzielonych
|
||||
kropkami. Każdy człon to ciąg małych liter.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for a domain name.
|
||||
We assume, that the domain names consist of 2 or 3 digits
|
||||
separated by dots. Every element is a sequence of lower case letters.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 1.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 1.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 1/27
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
bla.pl
|
||||
bla1.pl
|
||||
foo..tv
|
||||
foo.pl.
|
||||
foo.tv
|
||||
www.bla.pl
|
||||
www.haha.bla.pl
|
||||
x.y.z
|
||||
z.z
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Identyfikator
|
||||
=============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest identyfikatorem
|
||||
(ciągiem liter, cyfr i podkreślników nie zaczynających się cyfrą).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an id (sequence of letters, digits
|
||||
and underscores starting with a digit).
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 2.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 2.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 2/27
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
%haha%
|
||||
0zmienna
|
||||
2
|
||||
Gitorah
|
||||
_2
|
||||
_____
|
||||
_a_
|
||||
blo_34a
|
||||
godzilla
|
||||
x
|
||||
z0000000
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Temperatura
|
||||
===========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest liczbą całkowitą
|
||||
zakresu od -49 do 49. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an integer from -49 to 49.
|
||||
The integer should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 3.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 3.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 3/27
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
-200
|
||||
-21
|
||||
-49
|
||||
-50
|
||||
-9
|
||||
0
|
||||
100
|
||||
18
|
||||
49
|
||||
50
|
||||
7
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
Jedna samogłoska
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest wyrazem zawierającym
|
||||
dokładnie jedną samogłoskę. Należy uwzględnić małe litery alfabetu
|
||||
łacińskiego.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an expression containing
|
||||
exactly one vowel. You should consider lower case Latin alphabet letters.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 4.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 4.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 4/27
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
223
|
||||
aa
|
||||
dom
|
||||
html
|
||||
ostrach
|
||||
puko
|
||||
strach
|
||||
strachy
|
||||
u
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Suma w dolarach
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis wyraża sumę w dolarach, tj.
|
||||
zaczyna się znakiem dolara, po którym następuje liczba dodatnia (bez zer
|
||||
nieznaczących).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for an amount of dollar,
|
||||
starting with a dollar character followed by a positive integer
|
||||
(with no leading zeros).
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 5.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 5.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 5/27
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
$
|
||||
$0098
|
||||
$1
|
||||
$100
|
||||
$67592234
|
||||
$89
|
||||
10$100
|
||||
89
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
DNA
|
||||
===
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest niepustym ciągiem liter
|
||||
A, G, C, T, U, przy czym w jednym ciągu może wystąpić albo T, albo U nie
|
||||
obie litery równocześnie.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the string is a non-empty sequence of letters
|
||||
A, G, C, T, U. In one sequence, there can be T or U, but not bout simultaneously.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 6.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 6.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 6/27
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
89
|
||||
AAAAA
|
||||
AGCTTGGAAACT
|
||||
AGCUUGGAAACU
|
||||
G
|
||||
TAT
|
||||
TAU
|
||||
UAT
|
||||
UAU
|
||||
aaa
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Hmmmmm
|
||||
======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis to "hmmm....." - 'm'
|
||||
występuje 2 lub więcej razy, kropki są opcjonalne, ale jeśli występują
|
||||
muszą wystąpić przynajmniej 3 razy.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, if the string is "hmmm....." - 'm' occurs
|
||||
two times or more. Dots are optional, but if occur, they must
|
||||
occur at least 3 times.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 7.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 7.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 7/27
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
ahmmmm.....
|
||||
hhmmm.....
|
||||
hm.....
|
||||
hmm
|
||||
hmm...
|
||||
hmmm.
|
||||
hmmm..
|
||||
hmmm....
|
||||
hmmmm......
|
||||
hmmmm.....?!
|
||||
mmm....
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Lalalo!
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest śpiewem, tj. jest
|
||||
ciągiem sylab "li", "la", "lo" (co najmniej dwóch), po którym następuje
|
||||
opcjonalny ciąg wykrzykników.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is singing, this is
|
||||
sequence of syllables "li", "la", "lo" (at least 2), followed
|
||||
by an optional sequence of exclamation marks.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 8.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 8.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 8/27
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
!!lala!!
|
||||
lala
|
||||
lilala!!!
|
||||
lilili!!!!
|
||||
lol
|
||||
lololali!
|
||||
luli
|
||||
ola!
|
@ -1,34 +0,0 @@
|
||||
Minuty
|
||||
======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć minuty z podanego napisu reprezentującego
|
||||
godzinę w formacie typu "9:13", "18:44" wyciąga minuty. Funkcja powinna
|
||||
zwracać napis "<NONE>", jeśli podany napis nie jest godziną. Jeśli napis
|
||||
nie spełnia podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract the minutes from the given string represented
|
||||
by time in "9:13", "18:44" format. The function should return "<NONE>"
|
||||
string, if the string is not a time.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 9.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 9.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 9/27
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
00
|
||||
44
|
||||
59
|
||||
<NONE>
|
||||
13
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
0:00
|
||||
18:44
|
||||
23:59
|
||||
25:14
|
||||
9:13
|
||||
9:61
|
||||
x9:13y
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
Numer kierunkowy
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć numer kierunkowy z numeru telefonu.
|
||||
Zakładamy, że numer kierunkowy jest dwucyfrowy, musi być poprzedzony zerem
|
||||
lub plusem. Pozostała część numeru to 7 cyfr zapisanych w postaci N-NNN-NNN
|
||||
bądź NNN-NN-NN. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać
|
||||
"<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract an area code from the phone number.
|
||||
We assume, that the phone number is two digits, is preceded by zero or plus.
|
||||
The rest of the phone number is 7 digits written in N-NNN-NNN
|
||||
or NNN-NN-NN form.
|
||||
If the string does not fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 2.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 2.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 2/7
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
<NONE>
|
||||
61
|
||||
61
|
||||
61
|
||||
61
|
||||
82
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
(082) 123-45-67
|
||||
+61 5-555-553
|
||||
+61 555-55-55
|
||||
061 5-555-553
|
||||
061 555-55-55
|
||||
082 123-45-67
|
||||
082 123-45-67x
|
||||
082 23-45-67
|
||||
82 123-45-67
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
Numer domu
|
||||
==========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć numer domu z adresu. Zakładamy, że adres
|
||||
składa się ze skrótu "ul.", "os." bądź "al.", z nazwy ulicy, numeru domu i
|
||||
opcjonalnego numeru mieszkania (oddzielonego od numeru domu ukośnikiem bądź
|
||||
napisem " m. "). Nazwa ulicy składa się z co najmniej 2 liter (łącznie z
|
||||
polskimi znakami), zaczyna się wielką literą. Jeśli napis nie spełnia
|
||||
podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, you should extract the building number from the address.
|
||||
We assume, that the address consists of the abbreviation "ul.", "os.' or "al."
|
||||
street name, building name, and an optional number of apartment number
|
||||
(separated from building number by a slash or " m. ". The street number
|
||||
consists of at least 2 letters (including polish letters), starting with
|
||||
the capital letter.
|
||||
If the string does not fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 3.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 3.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 3/7
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
11
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
34
|
||||
<NONE>
|
||||
7
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
al. Xa 11/34
|
||||
bla
|
||||
os. Piastów 034 m. 2
|
||||
os. Piastów 34 m. 0
|
||||
os. Piastów 34 m. 2
|
||||
osa Piastów 34 m. 2
|
||||
ul. Chochlików 7
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Kod PIN
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 6-cyfrowym kodem PIN,
|
||||
przy czym zakładamy, że kod PIN może zawierać co najwyżej jedno zero.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is 6 digit PIN number.
|
||||
We assume that the PIN number can contain at most one zero.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 4.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 4.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 4/7
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
000000
|
||||
012345
|
||||
1111
|
||||
111201
|
||||
112130
|
||||
121144
|
||||
12345
|
||||
211301
|
||||
465542
|
||||
707871
|
||||
888800
|
||||
WTF
|
@ -1,39 +0,0 @@
|
||||
Wiek człowieka
|
||||
==============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wiek człowiek,
|
||||
tzn. jest postaci typu "45 lat", przy czym dla pierwszych lat wyjątkowo -
|
||||
"1 roczek", "2 latka", "3 latka", "4 latka". Maksymalny wiek - 110 lat.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an age of human,
|
||||
this is the form of "45 lat". For the first years, exceptionally -
|
||||
"1 roczek", "2 latka", "3 latka", "4 latka". The maximum age is 110 years.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 5.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 5.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 5/7
|
@ -1,18 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,18 +0,0 @@
|
||||
1 roczek
|
||||
101 lat
|
||||
104 lat
|
||||
104 lata
|
||||
11 lat
|
||||
110 lat
|
||||
111 lat
|
||||
12 lat
|
||||
12 lata
|
||||
2 latka
|
||||
22 lat
|
||||
22 lata
|
||||
3 latka
|
||||
4 lata
|
||||
4 latka
|
||||
44 lata
|
||||
5 lat
|
||||
5 latek
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Wiek człowieka 2
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wiek człowiek,
|
||||
tzn. jest postaci typu "45 lat". Maksymalny wiek — 123 lata.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an age of human,
|
||||
this is the form of "45 lat". The maximum age is 123 years.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 6.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 6.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 6/7
|
@ -1,19 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,19 +0,0 @@
|
||||
1 lata
|
||||
1 rok
|
||||
100 lat
|
||||
11 lat
|
||||
112 lat
|
||||
12 lat
|
||||
12 lata
|
||||
123 lata
|
||||
124 lata
|
||||
130 lat
|
||||
2 lata
|
||||
22 lat
|
||||
22 lata
|
||||
3 lata
|
||||
4 lata
|
||||
44 lata
|
||||
5 lat
|
||||
99 lat
|
||||
x10 lat
|
@ -1,39 +0,0 @@
|
||||
Big "NO!"
|
||||
=========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis to "NIE" lub "NO", w
|
||||
którym odpowiednio "E" bądź "O" występuję co najmniej 6 razy, po czy
|
||||
występują co najmniej 3 wykrzykniki. Zob.
|
||||
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BigNo
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the string is "NIE" or "NO",
|
||||
where "E" or "O" occurs at least 6 times, followed by at least 3
|
||||
exclamation marks. Check
|
||||
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BigNo
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 0.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 0.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 0/7
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
NIE!!!!!!
|
||||
NIEEEEEE!!!!
|
||||
NOOOO!!!
|
||||
NOOOOOO!!!
|
||||
NOOOOOOOOO!!!!!!!
|
||||
NOOOOOOOOOOOOOOOO!!
|
||||
xxxxNIEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!
|
@ -1,44 +0,0 @@
|
||||
Mem 1
|
||||
=====
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis to ciąg liter
|
||||
(uwzględnić też polskie znaki) po którym następuje ciąg wykrzykników
|
||||
zamiast których może wystąpić "1", "one" albo "eleven". W napisie muszą
|
||||
pojawić się co najmniej 2 wykrzykniki, niekoniecznie obok siebie oraz co
|
||||
najmniej jedno "1", "one" lub "eleven". Zob.
|
||||
http://knowyourmeme.com/memes/the-1-phenomenon
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the string is a sequence
|
||||
of letters (including polish letters), followed by a sequence
|
||||
of exclamation marks, instead of which, there may be
|
||||
"1", "one" or "eleven". In the string, there must be at least
|
||||
2 exclamation marks, not necessarily next to each other,
|
||||
at least one "1", "one" or "eleven". Check
|
||||
http://knowyourmeme.com/memes/the-1-phenomenon
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 1.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 1.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 1/7
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
Foo!!one!!1
|
||||
Foo!1
|
||||
Foo!1!
|
||||
Foo!one!1!eleven
|
||||
Foo!one!1eleven
|
||||
X!!1
|
||||
X!1
|
||||
Xone!!
|
||||
Ś!elevenelevenone
|
||||
Ś!elevenelevenone!
|
||||
Ś!elevenelevenoneX
|
||||
Źdź3bło!!!!!1
|
||||
Źdźbło!!!!!1
|
||||
Źdźbło!!!!!1?
|
@ -1,42 +0,0 @@
|
||||
Nazwisko żeńskie
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć nazwisko kobiety z pary imię-nazwisko.
|
||||
Zakładamy, że kobietę identyfikujemy po imieniu zakończonym na "a",
|
||||
wyjąwszy imiona "Kosma" i "Jarema". Imię i nazwisko składa się z liter
|
||||
(włącznie z polskimi znakami), zaczyna się wielką literą (włącznie z
|
||||
literami "Ć", "Ł", "Ś", "Ź" i "Ż"). Imię i nazwisko powinno składać się z
|
||||
przynajmniej 2 liter. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy
|
||||
wypisać "<NONE>". Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać
|
||||
"<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract the last woman's name from pair first name- last name.
|
||||
We assume, that woman's first name ends with "a", except first names
|
||||
"Kosma" and "Jarema". First name and Last name consist of letters
|
||||
(including polish characters), starts with a capital letter
|
||||
(including "Ć", "Ł", "Ś", "Ź" i "Ż"). The first name and last name
|
||||
should consist of at least 2 letters.
|
||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 5 z resztą 4.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 5 is 4.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 4/5
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
<NONE>
|
||||
Kowalska
|
||||
Długi
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
Xa
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
Żuraś
|
||||
<NONE>
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
A Xa
|
||||
Anna Kowalska
|
||||
Hanna Długi
|
||||
Jan Kowalski
|
||||
Jarema Kowalski
|
||||
Joanna Maria Nowak
|
||||
Kosma Nowak
|
||||
Ua X
|
||||
Ua Xa
|
||||
a Xa
|
||||
anna Kowalska
|
||||
Ąnna Kowalska
|
||||
Żaneta Żuraś
|
||||
żaneta Żuraś
|
@ -1,41 +0,0 @@
|
||||
Nazwisko męskie
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć nazwisko mężczyzny z pary imię-nazwisko.
|
||||
Zakładamy, że meżczyznę identyfikujemy po imieniu zakończonym na literę
|
||||
inną niż "a" plus imiona "Kosma" i "Jarema". Imię i nazwisko składa się z
|
||||
liter (włącznie z polskimi znakami), zaczyna się wielką literą (włącznie z
|
||||
literami "Ć", "Ł", "Ś", "Ź" i "Ż"). Imię i nazwisko powinno składać się z
|
||||
przynajmniej 2 liter. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy
|
||||
wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract the man's last name from pair first name- last name.
|
||||
We assume, that man's first name ends with all letters, but "a", except first names
|
||||
"Kosma" and "Jarema". First name and Last name consist of letters
|
||||
(including polish characters), starts with a capital letter
|
||||
(including "Ć", "Ł", "Ś", "Ź" i "Ż"). The first name and last name
|
||||
should consist of at least 2 letters.
|
||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 5 z resztą 0.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 5 is 0.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 0/5
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
Nowak
|
||||
Ścież
|
||||
Źdźbło
|
||||
<NONE>
|
||||
Xa
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
Żuraś
|
||||
<NONE>
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
Anna Kowalska
|
||||
E Xa
|
||||
Hanna Długi
|
||||
Jan Adam Nowak
|
||||
Jan Nowak
|
||||
Jarema Ścież
|
||||
Kosma Źdźbło
|
||||
Ue X
|
||||
Ue Xa
|
||||
e Xa
|
||||
jan Nowak
|
||||
Ądam Kowalski
|
||||
Łukasz Żuraś
|
||||
łukasz Żuraś
|
@ -1,43 +0,0 @@
|
||||
Wydobywanie nazwy pliku
|
||||
=======================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć nazwę pliku z pełnej ścieżki. Należy
|
||||
uwzględnić dwie konwencje - (1) linuksową (ścieżka zaczyna się ukośnikiem,
|
||||
poszczególne jej elementy też oddzielane są ukośnikiem), (2) windowsową
|
||||
(ścieżka zaczyna się od nazwy dysku - wielka litera i dwukropek, potem
|
||||
następują katalogi oddzielonę odwróconym ukośnikiem), konwencje nie mogą
|
||||
się mieszać. Jako nazwa katalogu i pliku może wystąpić dowolny niepusty
|
||||
ciąg znaków niebędących ukośnikiem ani odwróconym ukośnikiem. Jeśli napis
|
||||
nie spełnia podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string extract filename from a full path.
|
||||
You should consider two conventions- (1) Linux (the path starts with
|
||||
the forward slash, elements are separated by a forward slash), (2)- windows
|
||||
(the path starts with disk name- capital letter, colon, then
|
||||
directories separated by a backward slash), conventions can not
|
||||
mix. The dir name or file name can be any non-empty
|
||||
sequence of string, which are not forward slash or backward slash.
|
||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 5 z resztą 1.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 5 is 1.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 1/5
|
@ -1,13 +0,0 @@
|
||||
w--www
|
||||
Plik.txt
|
||||
<NONE>
|
||||
tuxracer
|
||||
<NONE>
|
||||
stronka.html
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
bla.txt
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
@ -1,13 +0,0 @@
|
||||
/a/x/y/z/q/w--www
|
||||
/home/megapiranha/tajne/Plik.txt
|
||||
/usr//bin/tuxracer
|
||||
/usr/bin/tuxracer
|
||||
/usr/bin/tuxracer/
|
||||
C:\Windows\Lamer\stronka.html
|
||||
C:\Windows\Lamer\stronka.html\
|
||||
C:\Windows\\Lamer\stronka.html\
|
||||
C:\foo/bar
|
||||
Windows\Lamer\stronka.html
|
||||
X:\bla.txt
|
||||
\Windows\Lamer\stronka.html
|
||||
usr/bin/tuxracer
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Wydobywanie hashtagów
|
||||
=====================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć wszystkie hashtagi twitterowe z napisu.
|
||||
Zakładamy, że hashtag to ciąg małych i wielkich liter oraz cyfr
|
||||
(niezaczynający się cyfrą) i poprzedzony znakiem '#'. Hashtagi należy
|
||||
wypisać oddzielone średnikami. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków,
|
||||
należy wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract all Twitter hashtags from the string.
|
||||
We assume, that a hashtag is a sequence of lower case letters,
|
||||
capital case letters, and digits (can not start with a digit),
|
||||
starting with the '#' character. You should print hashtags separated by
|
||||
a comma.
|
||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 5 z resztą 2.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 5 is 2.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 2/5
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
||||
#UFO
|
||||
#a;#A;#PoKeMoN0
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
#Rambo61;#Rocky9
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
||||
Dzisiaj widziałem #UFO na niebie.
|
||||
Dziwne hasztagi: #a, #A, #PoKeMoN0, ale to nie: #0PoKeMoN.
|
||||
Tu nie ma hasztaga.
|
||||
Tu też nie ma hasztaga, chociaż jest #.
|
||||
Zawiodłem się na #Rambo61, chociaż lubiłem #Rocky9.
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
PoKeMoN
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis składa się z naprzemian
|
||||
występujących małych i wielkich liter. Napis może zaczynać się i kończyć
|
||||
małą bądź wielką literą. Należy uwzględnić polskie znaki. Napis musi
|
||||
składać się z przynajmniej 2 znaków.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is a sequence of alternately
|
||||
occurring lower and capital case letters. The string may start and end
|
||||
with a lower or capital case letter. You should consider the polish characters.
|
||||
The string should consist of at least two letters.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 5 z resztą 3.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 5 is 3.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 3/5
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
2yĆó
|
||||
POKEmon
|
||||
PoKeMoN
|
||||
RyĆó
|
||||
oK
|
||||
pOkEmOn
|
||||
pokemon
|
||||
y
|
||||
Ć
|
||||
ŹdŹbŁo
|
||||
ŹlExSiĘ
|
||||
źDźBłO
|
@ -1,19 +0,0 @@
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Write a program to substitute all 4-digits string to 4-characters string.
|
||||
In the substituted string "0" should change to "a", "1" should change to "b", "2" should change to "c", etc.
|
||||
E.g. "1162" should change to "bbgc".
|
||||
In this task digit means [0-9] class.
|
||||
|
File diff suppressed because one or more lines are too long
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
dece 34 dfd gfd 5
|
||||
f33sdfsdbcdedsfsdf
|
||||
3r
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
3424 34 dfd gfd 5
|
||||
f33sdfsd1234dsfsdf
|
||||
3r
|
@ -1,22 +0,0 @@
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
For each word with at least one lower case letter and one capital letter
|
||||
change every lower case letter to capital case and change every capital case
|
||||
letter to lower. In this task word means the string of "\w" metacharacters,
|
||||
lower case letter is [a-ząćęłńóśźż] class,
|
||||
capital case letter is [A-ZĄĆĘŁŃÓŚŹŻ] class.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2020-12-18 23:59:59
|
File diff suppressed because one or more lines are too long
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
ala mA KOTa
|
||||
lallaa
|
||||
żUK
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
ala Ma kotA
|
||||
lallaa
|
||||
Żuk
|
@ -1,23 +0,0 @@
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
For each line write 4 digits separated by space "A B C D", where
|
||||
A stands for all lower case letters, B stands for
|
||||
all capital case letters, C stand for digit,
|
||||
D stands for all remaining characters excluding newline.
|
||||
In this task, lower case letter is [a-ząćęłńóśźż] class,
|
||||
capital case letter is [A-ZĄĆĘŁŃÓŚŹŻ] class.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2020-12-18 23:59:59
|
File diff suppressed because it is too large
Load Diff
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
7 2 0 2
|
||||
6 0 0 0
|
||||
6 1 1 2
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
ala Ma kotA
|
||||
lallaa
|
||||
Mam 2 żuki
|
@ -1,24 +0,0 @@
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
For each line write 2 digits separated by space "A B", where
|
||||
A stands for all words starting with lower case letter,
|
||||
B stands for all words starting with capital case letter,
|
||||
In this task word means a string of "\w" metacharacters,
|
||||
lower case letter is [a-ząćęłńóśźż] class,
|
||||
capital case letter is [A-ZĄĆĘŁŃÓŚŹŻ] class capital case letter is [A-ZĄĆĘŁŃÓŚŹŻ] class.
|
||||
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2020-12-18 23:59:59
|
Some files were not shown because too many files have changed in this diff Show More
Loading…
Reference in New Issue
Block a user