"Celem laboratorium jest zamodelowanie sytuacji, w której zespół ludzi ma do wykonania zadanie wymagające zróżnicowanych umiejętnosci. Zadanie wykonywane jest pod presją czasu. \n",
"Zadanie polega na opracowaniu założeń projektu badawczo-rozwojowego."
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Organizacja zespółów projektowych na laboratorium nr 1\n",
"Studenci organizaują się w zespoły ok. 4-osobowe. Zespoły organizowane są przez osoby, które uzyskały najwyższe wyniki w teście na lidera przeprowadzonym na wykładzie.\n",
"\n",
"Wskazane jest, aby w grupie znaleźli się studenci o różnych osobowościach (względem motywacji i podejścia do pracy).\n",
"Wskazane jest, aby w każdym zespole znalazły się osoby o zróznicowanych umiejętnościach:\n",
"* Wizjoner - osoba, która podejmuje decyzję o kierunku wspólnych prac: jaki projekt opracowujemy na Laboratorium 1. (Projekt może ulec zmianie do zajęć nr 3 włącznie).\n",
"* Specjalista – grafik; jego zadaniem będzie stworzenie rysunku – projektu interfejsu użytkownika - najlepiej za pomocą jakiegoś narzędzia.\n",
"* Bibliotekarz; jego zadaniem będzie opisanie wizji projektu słowami.\n",
"## Zadanie 1. Zorganizowanie zespołu projektowego.\n",
"Czas wykonania: 30 minut. \n",
"Rezultat: Dokument, zawierający informacje o liderze i pozostałych członkach zespołu oraz o opiekunie zespołu. \n",
"Dla lidera należy podać: \n",
" * Jego preferowany typ przywództwa wg charaketrystyki z wykładu,\n",
" * Typ motywacji i podejścia do zadań (np. A1) według klasyfikacji podanej na wykładzie.\n",
" \n",
"Dla pozostałych członków zespołu: \n",
" * Rola w zespole (deweloper, bibliotekarz, grafik itp.),\n",
" * Typ motywacji i podejścia do zadań (np. A1) według klasyfikacji podanej na wykładzie.\n",
" \n",
"Maksymalna ocena: 5 punktów"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Zadanie 2. Burza mózgów i praca indywidualna\n",
"Czas: 30 minut.\n",
"\n",
"Przebieg: Studenci dyskutują nad wizją projektu, którą chcą przedstawić jako efekt pracy na Laboratorium nr. 1. Może to być projekt, który zespół planuje implementować na przyszłych zajęciach. Jeśli takich planów nie ma, można opracować wizję systemu do prowadzenia testów na wykładach prowadzonych na WMI (lepszego od cybertest!). \n",
"\n",
"Następnie każdy student indywidualnie szkicuje wizję projektu na kartce (w postaci interfejsu użytkownika lub schematu działania) i opisuje działanie systemu za pomocą 3-5 zdań. \n",