"Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodologii Prince lub Agile lub połączeniu obu metodologii."
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Plan laboratorium"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"Na laboratorium mają zostać wykonane trzy z podanych niżej pięciu zadań - do wyboru."
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Zadanie 1. Motywy przewodnie Prince2\n",
"### 1. Potrzeba biznesowa\n",
"Wyjaśnijcie genezę projektu. Kto będzie korzystał z projektu, jaka jest potrzeba biznesowa (dlaczego i komu przyniesie korzyści finansowe)? \n",
"Podajcie jakie są grupy interesariuszy projektu: biznes, użytkownicy, dostawca.\n",
"\n",
"### 2. Jakość\n",
"Jakie są aspekty jakości, które ma spełniać tworzony produkt (np. szybkość działania, użyteczność, funkcjonalność)? W jaki sposób można zmierzyć jakość pod wzgledem tych aspektów? Jakie stawiamy kryteria jakości w tych aspektach?\n",
"\n",
"### 3. Plany\n",
"Podzielcie projekt na etapy. Dla poszczególnych etapów zdefiniujcie, co powinno być ich efektem.\n",
"\n",
"Ocena maksymalna: 10 punktów"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Zadanie 2. Role w projekcie według metodyki Prince 2\n",
"Przydzielcie osobom wszystkie role według metodyki Prince 2.\n",
"Wyjaśnijcie, jak te role będą przekładać się na konkretne czynności w Waszym projekcie.\n",
"\n",
"Ocena maksymalna: 10 punktów"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Zadanie 3. Analiza ryzyka\n",
"\n",
"Spróbuj wykonać uproszczoną analizę ryzyka projektu według wskazówek podanych w Encyklopedii Zarządzania:\n",
"## Zadanie 4. Role w projekcie według metodyki Scrum\n",
"Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie.\n",
"\n",
"Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n",
"\n",
"Ocena maksymalna: 10 punktów"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
" ## Zadanie 5. Zakładamy backlog \n",
"* Utwórzcie projekt w systemie JIRA. \n",
"* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). \n",
"* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie cały produkt high-tech.\n",
"* Sprobujcie oszacować czas realizacji każdego \"user story\" za pomocą punktów, zakładając że 10 punktów odpowiada sumie pracy całego zespołu podczas jednego tygodniowego sprintu. \n",