Aktualizacja materiałów do wykładu 8 i laboratorium 8.
This commit is contained in:
parent
50669afc44
commit
b87861f268
@ -12,6 +12,7 @@
|
||||
]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"attachments": {},
|
||||
"cell_type": "markdown",
|
||||
"metadata": {},
|
||||
"source": [
|
||||
@ -22,23 +23,32 @@
|
||||
"## Zadanie 1.\n",
|
||||
"Wykorzystać wiedzę z wykładu do opracowania dwóch typów nowych testów jednostkowych. Proponowane typy testów to \"mock\" oraz \"stub\". \n",
|
||||
"\n",
|
||||
"10 punktów\n",
|
||||
"7 punktów\n",
|
||||
"\n",
|
||||
"Jako rozwiązanie zadań pozostaw w Teamsach odpowiednie fragmenty kodów źródłowych.\n",
|
||||
"\n",
|
||||
" \n",
|
||||
"## Zadanie 2.\n",
|
||||
"Dla istniejącej wersji projektowanego systemu:\n",
|
||||
" * Opracować kilka przypadków testowych składających się z jednej akcji;\n",
|
||||
" * Opracować jeden przypadek testowy ze scenariuszem składającym się z kilku kroków.\n",
|
||||
" \n",
|
||||
"10 punktów\n",
|
||||
" \n",
|
||||
"## Zadanie 3.\n",
|
||||
"Zbudować podwaliny pod metodę \"Test first\" poprzez opracowanie przypadków testowych funkcji systemu, które nie zostały jeszcze zaimplementowane:\n",
|
||||
" * Opracować kilka przypadków testowych skłądających się z jednej akcji;\n",
|
||||
" * Opracować jeden przypadek testowy ze scenariuszem składającym się z kilku kroków.\n",
|
||||
" \n",
|
||||
"10 punktów\n",
|
||||
"8 punktów\n",
|
||||
"\n",
|
||||
"## Zadanie 3. \n",
|
||||
"\n",
|
||||
"Przygotuj wyzwanie dla swojego zadania w systemie Gonito:\n",
|
||||
"\n",
|
||||
"1. Opracuj zbiór testowy: \n",
|
||||
" - Wydziel zbiór testowy ze zbioru treningowego ALBO\n",
|
||||
" - Opracuj zbiór testowy z wykorzystaniem ludzi\n",
|
||||
"2. Określ metrykę ewaluacji. \n",
|
||||
"3. Opracuj wyzwanie w systemie ciągłej ewaluacji (np. Gonito)\n",
|
||||
"4. Opracuj trywiale rozwiązanie bazowe (może być niskiej jakości).\n",
|
||||
"5. Zmierz w systemie Gonito jakość rozwiązania bazowego na zbiorze testowym.\n",
|
||||
"\n",
|
||||
"15 punktów\n",
|
||||
"Termin oddania zadania: koniec tygodnia roboczego (piątek, 23:59)\n",
|
||||
"\n",
|
||||
"## Zakończenie sprintu nr 2\n",
|
||||
"\n",
|
||||
@ -52,7 +62,7 @@
|
||||
"author": "Krzysztof Jassem",
|
||||
"email": "jassem@amu.edu.pl",
|
||||
"kernelspec": {
|
||||
"display_name": "Python 3",
|
||||
"display_name": "Python 3 (ipykernel)",
|
||||
"language": "python",
|
||||
"name": "python3"
|
||||
},
|
||||
@ -67,7 +77,7 @@
|
||||
"name": "python",
|
||||
"nbconvert_exporter": "python",
|
||||
"pygments_lexer": "ipython3",
|
||||
"version": "3.8.5"
|
||||
"version": "3.9.13"
|
||||
},
|
||||
"subtitle": "08. Testowanie w programowaniu zwinnym[laboratorium]",
|
||||
"title": "Projekt badawczo-rozwojowy",
|
||||
|
@ -429,6 +429,26 @@
|
||||
" * Systemy Ciągłej Integracji ułatwiają testowanie po każdej zmianie poprzez uruchamianie testów automatycznych. "
|
||||
]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"attachments": {},
|
||||
"cell_type": "markdown",
|
||||
"metadata": {},
|
||||
"source": [
|
||||
"## 7. Metoda ciągłej ewaluacji\n",
|
||||
"\n",
|
||||
" 1. Opracuj zbiór testowy\n",
|
||||
" * Wydziel zbiór testowy ze zbioru treningowego ALBO\n",
|
||||
" * Opracuj zbiór testowy z wykorzystaniem ludzi\n",
|
||||
" 2. Określ metrykę ewaluacji. \n",
|
||||
" 3. Opracuj wyzwanie w systemie ciągłej ewaluacji (np. Gonito).\n",
|
||||
" 4. Opracuj łatwe rozwiązanie bazowe.\n",
|
||||
" 5. Zmierz jakość rozwiązania bazowego na zbiorze testowym.\n",
|
||||
" 6. Iteracyjnie: \n",
|
||||
" 1. Opracuj nowe rozwiązanie;\n",
|
||||
" 2. Zmierz jego jakość na zbiorze testowym;\n",
|
||||
" 3. Jeśli jest lepsze od poprzednich, to wdrażaj go w systemie."
|
||||
]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"cell_type": "markdown",
|
||||
"metadata": {},
|
||||
@ -437,7 +457,8 @@
|
||||
" * Niewykryte defekty w kodzie programu mogą doprowadzić do poważnej awarii lub katastrofy.\n",
|
||||
" * Testowanie jest czynnością kreatywną, której celem jest wykazanie istnienia defektów w kodzie.\n",
|
||||
" * Przypadki testowe mają na celu ograniczenie przestrzeni wyszukiwania defektów.\n",
|
||||
" * Testowanie odbywa się na różnych poziomach – w tradycyjnych systemach jest to proces sekwencyjny, a w Scrumie – iteracyjny."
|
||||
" * Testowanie odbywa się na różnych poziomach – w tradycyjnych systemach jest to proces sekwencyjny, a w Scrumie – iteracyjny.\n",
|
||||
" * Metoda ciągłej ewalaucji dobrze harmonizuje z metodyką Scrum."
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
],
|
||||
@ -445,7 +466,7 @@
|
||||
"author": "Krzysztof Jassem",
|
||||
"email": "jassem@amu.edu.pl",
|
||||
"kernelspec": {
|
||||
"display_name": "Python 3",
|
||||
"display_name": "Python 3 (ipykernel)",
|
||||
"language": "python",
|
||||
"name": "python3"
|
||||
},
|
||||
@ -460,7 +481,7 @@
|
||||
"name": "python",
|
||||
"nbconvert_exporter": "python",
|
||||
"pygments_lexer": "ipython3",
|
||||
"version": "3.8.5"
|
||||
"version": "3.9.13"
|
||||
},
|
||||
"subtitle": "08. Testowanie w programowaniu zwinnym[wykład]",
|
||||
"title": "Przygotowanie do projektu badawczo-rozwojowego",
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user