diff --git a/Prezentacje koncepcji.ipynb b/Prezentacje koncepcji.ipynb index 5d16754..2ec84b6 100644 --- a/Prezentacje koncepcji.ipynb +++ b/Prezentacje koncepcji.ipynb @@ -79,7 +79,7 @@ " 4 Grupa 1 (FinTech) 3\n", " \n", " \n", - " 5 Grupa 2 (SmartHome WRSD) 2\n", + " 5 Grupa 2 (SmartHome WRSD) 2\n", " \n", " \n" ] diff --git a/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/05_metodyki_zwinne-checkpoint.ipynb b/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/05_metodyki_zwinne-checkpoint.ipynb index be4629f..54be95e 100644 --- a/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/05_metodyki_zwinne-checkpoint.ipynb +++ b/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/05_metodyki_zwinne-checkpoint.ipynb @@ -19,7 +19,7 @@ "metadata": {}, "source": [ "# Cel laboratorium nr 5\n", - "Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodologii Prince lub Agile lub połączeniu obu metodologii." + "Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodyce Scrum." ] }, { @@ -33,23 +33,9 @@ "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ - "Na laboratorium mają zostać wykonane trzy z podanych niżej pięciu zadań - do wyboru." - ] - }, - { - "cell_type": "markdown", - "metadata": {}, - "source": [ - "## Zadanie 1. Motywy przewodnie Prince2\n", - "### 1. Potrzeba biznesowa\n", - "Wyjaśnijcie genezę projektu. Kto będzie korzystał z projektu, jaka jest potrzeba biznesowa (dlaczego i komu przyniesie korzyści finansowe)? \n", - "Podajcie jakie są grupy interesariuszy projektu: biznes, użytkownicy, dostawca.\n", - "\n", - "### 2. Jakość\n", - "Jakie są aspekty jakości, które ma spełniać tworzony produkt (np. szybkość działania, użyteczność, funkcjonalność)? W jaki sposób można zmierzyć jakość pod wzgledem tych aspektów? Jakie stawiamy kryteria jakości w tych aspektach?\n", - "\n", - "### 3. Plany\n", - "Podzielcie projekt na etapy. Dla poszczególnych etapów zdefiniujcie, co powinno być ich efektem.\n", + "## Zadanie 1. Role w projekcie według metodyki Scrum\n", + "* Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie w świetle metodyki Scrum.\n", + "* Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n", "\n", "Ocena maksymalna: 10 punktów" ] @@ -58,49 +44,25 @@ "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ - "## Zadanie 2. Role w projekcie według metodyki Prince 2\n", - "Przydzielcie osobom wszystkie role według metodyki Prince 2.\n", - "Wyjaśnijcie, jak te role będą przekładać się na konkretne czynności w Waszym projekcie.\n", - "\n", - "Ocena maksymalna: 10 punktów" - ] - }, - { - "cell_type": "markdown", - "metadata": {}, - "source": [ - "## Zadanie 3. Analiza ryzyka\n", - "\n", - "Spróbuj wykonać uproszczoną analizę ryzyka projektu według wskazówek podanych w Encyklopedii Zarządzania:\n", - "https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_ryzyka\n", - "\n", - "Ocena maksymalna: 10 punktów" - ] - }, - { - "cell_type": "markdown", - "metadata": {}, - "source": [ - "## Zadanie 4. Role w projekcie według metodyki Scrum\n", - "Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie.\n", - "\n", - "Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n", - "\n", - "Ocena maksymalna: 10 punktów" - ] - }, - { - "cell_type": "markdown", - "metadata": {}, - "source": [ - " ## Zadanie 5. Zakładamy backlog \n", - "* Utwórzcie projekt w systemie JIRA. \n", - "* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). \n", - "* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie cały produkt high-tech.\n", - "* Sprobujcie oszacować czas realizacji każdego \"user story\" za pomocą punktów, zakładając że 10 punktów odpowiada sumie pracy całego zespołu podczas jednego tygodniowego sprintu. \n", + " ## Zadanie 2. Zakładamy backlog \n", + "* Utwórzcie projekt w systemie JIRA na WMI. \n", + "* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). Do grupy dodajcie oboje prowadzących. \n", + "* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie projekt \"na maksa\".\n", "\n", "Ocena maksymalna: 10 punktów " ] + }, + { + "cell_type": "markdown", + "metadata": {}, + "source": [ + "## Zadanie 3. Recycling gotowego oprogramowania\n", + "* Dokonajcie przeglądu dostępnych otwartych (open-source) projektów, które mogą być pomocne w Waszym projekcie. Dla każdego projektu określcie jego zalety i wady w kontekście zastosowania go w Waszym projekcie. Podsumowaniem zadania jest wstępne określenie projektów, których zastosowanie może być przydatne w Waszym projekcie. \n", + "\n", + "Wykonany przez Was system będzie oceniony tym wyżej, im więcej kodu będzie pochodzić z \"recyclingu\"!\n", + "\n", + "Ocena maksymalna: 10 punktów" + ] } ], "metadata": { @@ -122,7 +84,7 @@ "name": "python", "nbconvert_exporter": "python", "pygments_lexer": "ipython3", - "version": "3.7.6" + "version": "3.8.5" }, "subtitle": "05. Metodologia Prince2Agile[laboratorium]", "title": "Projekt badawczo-rozwojowy", diff --git a/materiały na laboratorium/05_metodyki_zwinne.ipynb b/materiały na laboratorium/05_metodyki_zwinne.ipynb index be4629f..54be95e 100644 --- a/materiały na laboratorium/05_metodyki_zwinne.ipynb +++ b/materiały na laboratorium/05_metodyki_zwinne.ipynb @@ -19,7 +19,7 @@ "metadata": {}, "source": [ "# Cel laboratorium nr 5\n", - "Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodologii Prince lub Agile lub połączeniu obu metodologii." + "Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodyce Scrum." ] }, { @@ -33,23 +33,9 @@ "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ - "Na laboratorium mają zostać wykonane trzy z podanych niżej pięciu zadań - do wyboru." - ] - }, - { - "cell_type": "markdown", - "metadata": {}, - "source": [ - "## Zadanie 1. Motywy przewodnie Prince2\n", - "### 1. Potrzeba biznesowa\n", - "Wyjaśnijcie genezę projektu. Kto będzie korzystał z projektu, jaka jest potrzeba biznesowa (dlaczego i komu przyniesie korzyści finansowe)? \n", - "Podajcie jakie są grupy interesariuszy projektu: biznes, użytkownicy, dostawca.\n", - "\n", - "### 2. Jakość\n", - "Jakie są aspekty jakości, które ma spełniać tworzony produkt (np. szybkość działania, użyteczność, funkcjonalność)? W jaki sposób można zmierzyć jakość pod wzgledem tych aspektów? Jakie stawiamy kryteria jakości w tych aspektach?\n", - "\n", - "### 3. Plany\n", - "Podzielcie projekt na etapy. Dla poszczególnych etapów zdefiniujcie, co powinno być ich efektem.\n", + "## Zadanie 1. Role w projekcie według metodyki Scrum\n", + "* Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie w świetle metodyki Scrum.\n", + "* Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n", "\n", "Ocena maksymalna: 10 punktów" ] @@ -58,49 +44,25 @@ "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ - "## Zadanie 2. Role w projekcie według metodyki Prince 2\n", - "Przydzielcie osobom wszystkie role według metodyki Prince 2.\n", - "Wyjaśnijcie, jak te role będą przekładać się na konkretne czynności w Waszym projekcie.\n", - "\n", - "Ocena maksymalna: 10 punktów" - ] - }, - { - "cell_type": "markdown", - "metadata": {}, - "source": [ - "## Zadanie 3. Analiza ryzyka\n", - "\n", - "Spróbuj wykonać uproszczoną analizę ryzyka projektu według wskazówek podanych w Encyklopedii Zarządzania:\n", - "https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_ryzyka\n", - "\n", - "Ocena maksymalna: 10 punktów" - ] - }, - { - "cell_type": "markdown", - "metadata": {}, - "source": [ - "## Zadanie 4. Role w projekcie według metodyki Scrum\n", - "Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie.\n", - "\n", - "Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n", - "\n", - "Ocena maksymalna: 10 punktów" - ] - }, - { - "cell_type": "markdown", - "metadata": {}, - "source": [ - " ## Zadanie 5. Zakładamy backlog \n", - "* Utwórzcie projekt w systemie JIRA. \n", - "* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). \n", - "* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie cały produkt high-tech.\n", - "* Sprobujcie oszacować czas realizacji każdego \"user story\" za pomocą punktów, zakładając że 10 punktów odpowiada sumie pracy całego zespołu podczas jednego tygodniowego sprintu. \n", + " ## Zadanie 2. Zakładamy backlog \n", + "* Utwórzcie projekt w systemie JIRA na WMI. \n", + "* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). Do grupy dodajcie oboje prowadzących. \n", + "* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie projekt \"na maksa\".\n", "\n", "Ocena maksymalna: 10 punktów " ] + }, + { + "cell_type": "markdown", + "metadata": {}, + "source": [ + "## Zadanie 3. Recycling gotowego oprogramowania\n", + "* Dokonajcie przeglądu dostępnych otwartych (open-source) projektów, które mogą być pomocne w Waszym projekcie. Dla każdego projektu określcie jego zalety i wady w kontekście zastosowania go w Waszym projekcie. Podsumowaniem zadania jest wstępne określenie projektów, których zastosowanie może być przydatne w Waszym projekcie. \n", + "\n", + "Wykonany przez Was system będzie oceniony tym wyżej, im więcej kodu będzie pochodzić z \"recyclingu\"!\n", + "\n", + "Ocena maksymalna: 10 punktów" + ] } ], "metadata": { @@ -122,7 +84,7 @@ "name": "python", "nbconvert_exporter": "python", "pygments_lexer": "ipython3", - "version": "3.7.6" + "version": "3.8.5" }, "subtitle": "05. Metodologia Prince2Agile[laboratorium]", "title": "Projekt badawczo-rozwojowy",