diff --git a/Prezentacje koncepcji.ipynb b/Prezentacje koncepcji.ipynb
index 5d16754..2ec84b6 100644
--- a/Prezentacje koncepcji.ipynb
+++ b/Prezentacje koncepcji.ipynb
@@ -79,7 +79,7 @@
"
4 | Grupa 1 (FinTech) | 3 | \n",
" \n",
" \n",
- " 5 | | Grupa 2 (SmartHome WRSD) 2 | \n",
+ " 5 | Grupa 2 (SmartHome WRSD) | 2 | \n",
"
\n",
" \n"
]
diff --git a/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/05_metodyki_zwinne-checkpoint.ipynb b/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/05_metodyki_zwinne-checkpoint.ipynb
index be4629f..54be95e 100644
--- a/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/05_metodyki_zwinne-checkpoint.ipynb
+++ b/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/05_metodyki_zwinne-checkpoint.ipynb
@@ -19,7 +19,7 @@
"metadata": {},
"source": [
"# Cel laboratorium nr 5\n",
- "Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodologii Prince lub Agile lub połączeniu obu metodologii."
+ "Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodyce Scrum."
]
},
{
@@ -33,23 +33,9 @@
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
- "Na laboratorium mają zostać wykonane trzy z podanych niżej pięciu zadań - do wyboru."
- ]
- },
- {
- "cell_type": "markdown",
- "metadata": {},
- "source": [
- "## Zadanie 1. Motywy przewodnie Prince2\n",
- "### 1. Potrzeba biznesowa\n",
- "Wyjaśnijcie genezę projektu. Kto będzie korzystał z projektu, jaka jest potrzeba biznesowa (dlaczego i komu przyniesie korzyści finansowe)? \n",
- "Podajcie jakie są grupy interesariuszy projektu: biznes, użytkownicy, dostawca.\n",
- "\n",
- "### 2. Jakość\n",
- "Jakie są aspekty jakości, które ma spełniać tworzony produkt (np. szybkość działania, użyteczność, funkcjonalność)? W jaki sposób można zmierzyć jakość pod wzgledem tych aspektów? Jakie stawiamy kryteria jakości w tych aspektach?\n",
- "\n",
- "### 3. Plany\n",
- "Podzielcie projekt na etapy. Dla poszczególnych etapów zdefiniujcie, co powinno być ich efektem.\n",
+ "## Zadanie 1. Role w projekcie według metodyki Scrum\n",
+ "* Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie w świetle metodyki Scrum.\n",
+ "* Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n",
"\n",
"Ocena maksymalna: 10 punktów"
]
@@ -58,49 +44,25 @@
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
- "## Zadanie 2. Role w projekcie według metodyki Prince 2\n",
- "Przydzielcie osobom wszystkie role według metodyki Prince 2.\n",
- "Wyjaśnijcie, jak te role będą przekładać się na konkretne czynności w Waszym projekcie.\n",
- "\n",
- "Ocena maksymalna: 10 punktów"
- ]
- },
- {
- "cell_type": "markdown",
- "metadata": {},
- "source": [
- "## Zadanie 3. Analiza ryzyka\n",
- "\n",
- "Spróbuj wykonać uproszczoną analizę ryzyka projektu według wskazówek podanych w Encyklopedii Zarządzania:\n",
- "https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_ryzyka\n",
- "\n",
- "Ocena maksymalna: 10 punktów"
- ]
- },
- {
- "cell_type": "markdown",
- "metadata": {},
- "source": [
- "## Zadanie 4. Role w projekcie według metodyki Scrum\n",
- "Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie.\n",
- "\n",
- "Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n",
- "\n",
- "Ocena maksymalna: 10 punktów"
- ]
- },
- {
- "cell_type": "markdown",
- "metadata": {},
- "source": [
- " ## Zadanie 5. Zakładamy backlog \n",
- "* Utwórzcie projekt w systemie JIRA. \n",
- "* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). \n",
- "* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie cały produkt high-tech.\n",
- "* Sprobujcie oszacować czas realizacji każdego \"user story\" za pomocą punktów, zakładając że 10 punktów odpowiada sumie pracy całego zespołu podczas jednego tygodniowego sprintu. \n",
+ " ## Zadanie 2. Zakładamy backlog \n",
+ "* Utwórzcie projekt w systemie JIRA na WMI. \n",
+ "* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). Do grupy dodajcie oboje prowadzących. \n",
+ "* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie projekt \"na maksa\".\n",
"\n",
"Ocena maksymalna: 10 punktów "
]
+ },
+ {
+ "cell_type": "markdown",
+ "metadata": {},
+ "source": [
+ "## Zadanie 3. Recycling gotowego oprogramowania\n",
+ "* Dokonajcie przeglądu dostępnych otwartych (open-source) projektów, które mogą być pomocne w Waszym projekcie. Dla każdego projektu określcie jego zalety i wady w kontekście zastosowania go w Waszym projekcie. Podsumowaniem zadania jest wstępne określenie projektów, których zastosowanie może być przydatne w Waszym projekcie. \n",
+ "\n",
+ "Wykonany przez Was system będzie oceniony tym wyżej, im więcej kodu będzie pochodzić z \"recyclingu\"!\n",
+ "\n",
+ "Ocena maksymalna: 10 punktów"
+ ]
}
],
"metadata": {
@@ -122,7 +84,7 @@
"name": "python",
"nbconvert_exporter": "python",
"pygments_lexer": "ipython3",
- "version": "3.7.6"
+ "version": "3.8.5"
},
"subtitle": "05. Metodologia Prince2Agile[laboratorium]",
"title": "Projekt badawczo-rozwojowy",
diff --git a/materiały na laboratorium/05_metodyki_zwinne.ipynb b/materiały na laboratorium/05_metodyki_zwinne.ipynb
index be4629f..54be95e 100644
--- a/materiały na laboratorium/05_metodyki_zwinne.ipynb
+++ b/materiały na laboratorium/05_metodyki_zwinne.ipynb
@@ -19,7 +19,7 @@
"metadata": {},
"source": [
"# Cel laboratorium nr 5\n",
- "Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodologii Prince lub Agile lub połączeniu obu metodologii."
+ "Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodyce Scrum."
]
},
{
@@ -33,23 +33,9 @@
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
- "Na laboratorium mają zostać wykonane trzy z podanych niżej pięciu zadań - do wyboru."
- ]
- },
- {
- "cell_type": "markdown",
- "metadata": {},
- "source": [
- "## Zadanie 1. Motywy przewodnie Prince2\n",
- "### 1. Potrzeba biznesowa\n",
- "Wyjaśnijcie genezę projektu. Kto będzie korzystał z projektu, jaka jest potrzeba biznesowa (dlaczego i komu przyniesie korzyści finansowe)? \n",
- "Podajcie jakie są grupy interesariuszy projektu: biznes, użytkownicy, dostawca.\n",
- "\n",
- "### 2. Jakość\n",
- "Jakie są aspekty jakości, które ma spełniać tworzony produkt (np. szybkość działania, użyteczność, funkcjonalność)? W jaki sposób można zmierzyć jakość pod wzgledem tych aspektów? Jakie stawiamy kryteria jakości w tych aspektach?\n",
- "\n",
- "### 3. Plany\n",
- "Podzielcie projekt na etapy. Dla poszczególnych etapów zdefiniujcie, co powinno być ich efektem.\n",
+ "## Zadanie 1. Role w projekcie według metodyki Scrum\n",
+ "* Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie w świetle metodyki Scrum.\n",
+ "* Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n",
"\n",
"Ocena maksymalna: 10 punktów"
]
@@ -58,49 +44,25 @@
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
- "## Zadanie 2. Role w projekcie według metodyki Prince 2\n",
- "Przydzielcie osobom wszystkie role według metodyki Prince 2.\n",
- "Wyjaśnijcie, jak te role będą przekładać się na konkretne czynności w Waszym projekcie.\n",
- "\n",
- "Ocena maksymalna: 10 punktów"
- ]
- },
- {
- "cell_type": "markdown",
- "metadata": {},
- "source": [
- "## Zadanie 3. Analiza ryzyka\n",
- "\n",
- "Spróbuj wykonać uproszczoną analizę ryzyka projektu według wskazówek podanych w Encyklopedii Zarządzania:\n",
- "https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_ryzyka\n",
- "\n",
- "Ocena maksymalna: 10 punktów"
- ]
- },
- {
- "cell_type": "markdown",
- "metadata": {},
- "source": [
- "## Zadanie 4. Role w projekcie według metodyki Scrum\n",
- "Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie.\n",
- "\n",
- "Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole. \n",
- "\n",
- "Ocena maksymalna: 10 punktów"
- ]
- },
- {
- "cell_type": "markdown",
- "metadata": {},
- "source": [
- " ## Zadanie 5. Zakładamy backlog \n",
- "* Utwórzcie projekt w systemie JIRA. \n",
- "* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). \n",
- "* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie cały produkt high-tech.\n",
- "* Sprobujcie oszacować czas realizacji każdego \"user story\" za pomocą punktów, zakładając że 10 punktów odpowiada sumie pracy całego zespołu podczas jednego tygodniowego sprintu. \n",
+ " ## Zadanie 2. Zakładamy backlog \n",
+ "* Utwórzcie projekt w systemie JIRA na WMI. \n",
+ "* Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane). Do grupy dodajcie oboje prowadzących. \n",
+ "* Wpiszcie do backloga \"user stories\" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie projekt \"na maksa\".\n",
"\n",
"Ocena maksymalna: 10 punktów "
]
+ },
+ {
+ "cell_type": "markdown",
+ "metadata": {},
+ "source": [
+ "## Zadanie 3. Recycling gotowego oprogramowania\n",
+ "* Dokonajcie przeglądu dostępnych otwartych (open-source) projektów, które mogą być pomocne w Waszym projekcie. Dla każdego projektu określcie jego zalety i wady w kontekście zastosowania go w Waszym projekcie. Podsumowaniem zadania jest wstępne określenie projektów, których zastosowanie może być przydatne w Waszym projekcie. \n",
+ "\n",
+ "Wykonany przez Was system będzie oceniony tym wyżej, im więcej kodu będzie pochodzić z \"recyclingu\"!\n",
+ "\n",
+ "Ocena maksymalna: 10 punktów"
+ ]
}
],
"metadata": {
@@ -122,7 +84,7 @@
"name": "python",
"nbconvert_exporter": "python",
"pygments_lexer": "ipython3",
- "version": "3.7.6"
+ "version": "3.8.5"
},
"subtitle": "05. Metodologia Prince2Agile[laboratorium]",
"title": "Projekt badawczo-rozwojowy",