{ "cells": [ { "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ "
\n", "

Systemy informatyczne

\n", "

2. Projekty CBK

\n", "

Filip Graliński (2023)

\n", "
" ] }, { "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ "# Cel laboratorium nr 2\n", "\n", "Celem laboratorium będzie zaznajomienie studentów z systemem kontroli wersji Git." ] }, { "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ "# Plan laboratorium\n", "\n", "## Zadanie 1. Projekty CSI\n", "Utworzyć nowe grupy zajęciowe. W każdej grupie musi nastąpić zmiana lidera oraz co najmniej jedna zmiana osobowa w stosunku do zajęć numer 1. W odpowiedzi na to zadanie wpisać skład grupy na obecnych zajęciach.\n", "\n", "Uruchomić i krótko przetestować każdy z systemów stworzonych w Centrum Sztucznej Inteligencji (informacje o systemach podane są w prezentacji zamieszczonej w \"Materiałach pomocniczych do labów\").\n", "Ocenić każdy system w skali od 1 do 5 (5 = najwyższa ocena), uzasadniając krótko (1 - 3 zdania) przydatność każdego z nich dla użytkowników. \n", "Wybrać jeden z systemów (niekoniecznie najlepszy) do dokładnego przetestowania. Wykonać testowanie systemu, a jego wynik przedstawić w postaci skróconego raportu testowania. Przykładowy raport testowania podany jest w \"Materiałach pomocniczych do labów\". Na zajęciach oczekuje się zdefiniowania pięciu przypadków testowych w taki sposób, aby objęły one możliwie największy zakres funkcji systemu. \n", "(10 pkt)\n", "\n", "## Zadanie 2. Projekty studenckie z roku 2023/2024\n", "2.2. Przeanalizować prezentacje projektów z roku 2023/2024. Przeprowadzić na ich podstawie ocenę jakości systemu, wybierając te aspekty, które można ocenić na podstawie samej prezentacji. Przykładowe aspekty zaproponowane są w schematach FURPS, CUPRIMDA lub CUPRIMDSO (wyjaśnienie odszukać w Internecie). Dla każdego systemu ocenić każdy aspekt w skali od 1 do 5.\n", "Na podstawie ocen poszczególnych aspektów wybrać najlepszy projekt.\n", "(10 pkt)\n", "\n", "## Zadanie 3. Burza mózgów\n", "Wykonać burzę mózgów (https://en.wikipedia.org/wiki/Brainstorming) w celu wypracowania wstępnej koncepcji systemu opracowywanego na zajęciach. Koncepcja ta nie musi stać się podstawą do systemu informatycznego analizy danych, realizowanego w dalszej części semestru.\n", "Założenia systemu realizowanego na zajęciach są następujące:\n", "\n", "System powinien przetwarzać pewien duży zbiór danych wejściowych za pomocą metod uczenia maszynowego (przykładowe zbiory danych podane są tutaj: \n", "https://git.wmi.amu.edu.pl/jassem/SysInf/src/branch/master/Tematy%20projekt%C3%B3w_2023.ipynb \n", "System powinien wykazywać pewną nowatorską cechę\n", "\n", "Przedstawić notatkę z dyskusji.\n", "Oceniane będą: \n", " zgodność z teorią burzy mózgów podaną w WIkipedii, skrótowo:\n", "Nie krytykuj pomysłów – wszystkie pomysły są mile widziane, nie ma złych odpowiedzi.\n", "Idź na ilość – celem jest wygenerowanie jak największej liczby pomysłów.\n", "Buduj na pomysłach innych – rozwijaj pomysły współuczestników, dodając nowe elementy.\n", "Myśl nieszablonowo – zachęca się do kreatywnych, odważnych i nietypowych pomysłów.\n", "Odkładaj na bok ocenę – na tym etapie nie skupiamy na ocenie i analizie wykonalności.\n", "Krótko i zwięźle – pomysły powinny być przedstawiane szybko, bez wchodzenia w szczegóły.\n", " efekt burzy mózgów - ilość/kreatywność pomysłów nie odbiegających daleko od przyjętych wyżej założeń\n", " (10 pkt)\n" ] } ], "metadata": { "author": "Krzysztof Jassem", "email": "jassem@amu.edu.pl", "kernelspec": { "display_name": "Python 3 (ipykernel)", "language": "python", "name": "python3" }, "lang": "pl", "language_info": { "codemirror_mode": { "name": "ipython", "version": 3 }, "file_extension": ".py", "mimetype": "text/x-python", "name": "python", "nbconvert_exporter": "python", "pygments_lexer": "ipython3", "version": "3.9.13" }, "subtitle": "01. Prezentacje publiczne[laboratorium]", "title": "Projekt badawczo-rozwojowy", "year": "2021" }, "nbformat": 4, "nbformat_minor": 4 }