"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Cel laboratorium nr 2\n",
"\n",
"Celem laboratorium będzie zaznajomienie studentów z systemem kontroli wersji Git."
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Plan laboratorium\n",
"\n",
"## Zadanie 1. Projekty CSI\n",
"Utworzyć nowe grupy zajęciowe. W każdej grupie musi nastąpić zmiana lidera oraz co najmniej jedna zmiana osobowa w stosunku do zajęć numer 1. W odpowiedzi na to zadanie wpisać skład grupy na obecnych zajęciach.\n",
"\n",
"Uruchomić i krótko przetestować każdy z systemów stworzonych w Centrum Sztucznej Inteligencji (informacje o systemach podane są w prezentacji zamieszczonej w \"Materiałach pomocniczych do labów\").\n",
"Ocenić każdy system w skali od 1 do 5 (5 = najwyższa ocena), uzasadniając krótko (1 - 3 zdania) przydatność każdego z nich dla użytkowników. \n",
"Wybrać jeden z systemów (niekoniecznie najlepszy) do dokładnego przetestowania. Wykonać testowanie systemu, a jego wynik przedstawić w postaci skróconego raportu testowania. Przykładowy raport testowania podany jest w \"Materiałach pomocniczych do labów\". Na zajęciach oczekuje się zdefiniowania pięciu przypadków testowych w taki sposób, aby objęły one możliwie największy zakres funkcji systemu. \n",
"(10 pkt)\n",
"\n",
"## Zadanie 2. Projekty studenckie z roku 2023/2024\n",
"2.2. Przeanalizować prezentacje projektów z roku 2023/2024. Przeprowadzić na ich podstawie ocenę jakości systemu, wybierając te aspekty, które można ocenić na podstawie samej prezentacji. Przykładowe aspekty zaproponowane są w schematach FURPS, CUPRIMDA lub CUPRIMDSO (wyjaśnienie odszukać w Internecie). Dla każdego systemu ocenić każdy aspekt w skali od 1 do 5.\n",
"Na podstawie ocen poszczególnych aspektów wybrać najlepszy projekt.\n",
"(10 pkt)\n",
"\n",
"## Zadanie 3. Burza mózgów\n",
"Wykonać burzę mózgów (https://en.wikipedia.org/wiki/Brainstorming) w celu wypracowania wstępnej koncepcji systemu opracowywanego na zajęciach. Koncepcja ta nie musi stać się podstawą do systemu informatycznego analizy danych, realizowanego w dalszej części semestru.\n",
"Założenia systemu realizowanego na zajęciach są następujące:\n",
"\n",
"System powinien przetwarzać pewien duży zbiór danych wejściowych za pomocą metod uczenia maszynowego (przykładowe zbiory danych podane są tutaj: \n",
"https://git.wmi.amu.edu.pl/jassem/SysInf/src/branch/master/Tematy%20projekt%C3%B3w_2023.ipynb \n",
"System powinien wykazywać pewną nowatorską cechę\n",
"\n",
"Przedstawić notatkę z dyskusji.\n",
"Oceniane będą: \n",
" zgodność z teorią burzy mózgów podaną w WIkipedii, skrótowo:\n",
"Nie krytykuj pomysłów – wszystkie pomysły są mile widziane, nie ma złych odpowiedzi.\n",
"Idź na ilość – celem jest wygenerowanie jak największej liczby pomysłów.\n",
"Buduj na pomysłach innych – rozwijaj pomysły współuczestników, dodając nowe elementy.\n",
"Myśl nieszablonowo – zachęca się do kreatywnych, odważnych i nietypowych pomysłów.\n",
"Odkładaj na bok ocenę – na tym etapie nie skupiamy na ocenie i analizie wykonalności.\n",
"Krótko i zwięźle – pomysły powinny być przedstawiane szybko, bez wchodzenia w szczegóły.\n",
" efekt burzy mózgów - ilość/kreatywność pomysłów nie odbiegających daleko od przyjętych wyżej założeń\n",
" (10 pkt)\n"
]
}
],
"metadata": {
"author": "Krzysztof Jassem",
"email": "jassem@amu.edu.pl",
"kernelspec": {
"display_name": "Python 3 (ipykernel)",
"language": "python",
"name": "python3"
},
"lang": "pl",
"language_info": {
"codemirror_mode": {
"name": "ipython",
"version": 3
},
"file_extension": ".py",
"mimetype": "text/x-python",
"name": "python",
"nbconvert_exporter": "python",
"pygments_lexer": "ipython3",
"version": "3.9.13"
},
"subtitle": "01. Prezentacje publiczne[laboratorium]",
"title": "Projekt badawczo-rozwojowy",
"year": "2021"
},
"nbformat": 4,
"nbformat_minor": 4
}