diff --git a/materiały na PPB (wykład)/03_prezentacja_koncepcji_projektuBR.ipynb b/materiały na PPB (wykład)/03_prezentacja_koncepcji_projektuBR.ipynb index 2511404..381b3cb 100644 --- a/materiały na PPB (wykład)/03_prezentacja_koncepcji_projektuBR.ipynb +++ b/materiały na PPB (wykład)/03_prezentacja_koncepcji_projektuBR.ipynb @@ -24,7 +24,9 @@ "\n", "**Inwestor** to osoba lub instytucja, która przekazuje środki finansowe na przedsięwzięcie, oczekując zwrotu i zysku. \n", "\n", - "**Anioł biznesu** to inwestor, który dostarcza początkowe środki finansowe (seed money) na rozpoczęcie biznesu w zamian za część udziałów lub *dług zamienny*. **Dług zamienny** to papier wartościowy, który może zostać wymienony na akcje lub udziały firmy. \n", + "**Anioł biznesu** to inwestor, który dostarcza początkowe środki finansowe (seed money) na rozpoczęcie biznesu w zamian za część udziałów lub *dług zamienny*. \n", + "\n", + "**Dług zamienny** to papier wartościowy, który może zostać wymienony na akcje lub udziały firmy. \n", "\n", "**Kapitał wysokiego ryzyka (ang. venture capital)** to kapitał dostarczony dla istniejącej firmy typu start-up, zwykle w przemyśle HT. Kapitał wysokiego ryzyka liczy na zwrot w przypadku wyjścia firmy na giełdę lub jej sprzedaży." ] @@ -35,17 +37,19 @@ "source": [ "## Główne atrybuty produktu HT\n", "Produkt ma wnosić **wartość dodaną**, która spełni **potrzeby klienta** dzięki dobrze przemyślanej **konstrukcji**.\n", + "\n", "1. Wartość dodana to zestaw korzyści z punktu widzenia klienta. \n", - "Korzyść może być:\n", - " 1. Funkcjonalna (produkt wykonuje pracę dla klienta)\n", - " 2. Emocjonalna (produkt wpływa pozytywnie na samopoczucie klienta\n", - " 3. Rozwijająca osobowość klienta\n", - " 4. Społeczna (produkt wpływa na poprawę pozycji społecznej klienta)\n", + "\n", + "Korzyść może być: \n", + " * Funkcjonalna (produkt wykonuje pracę dla klienta) \n", + " * Emocjonalna (produkt wpływa pozytywnie na samopoczucie klienta \n", + " * Rozwijająca osobowość klienta \n", + " * Społeczna (produkt wpływa na poprawę pozycji społecznej klienta) \n", "\n", "2. Spełnienie potrzeby użytkowników\n", ">“You can’t just ask customers what they want and then try to give that to them. By the time you get it built, they’ll want something new.” (Steve Jobs)\n", "\n", - "Potrzeby użytkowników:\n", + "Potrzeby użytkowników: \n", " * Wypowiedziane (odczuwane dziś i świadome) - spełniają je przeciętne produkty;\n", " * Ukryte (odczuwane dziś, ale nieświadome) - spełniają je produkty HT;\n", " * Oczekiwane (odczuwane w przyszłości w sposób świadomy) - spełniają je wybitne produkty HT;\n", @@ -53,9 +57,9 @@ "\n", "3. Odpowiednia konstrukcja (design)\n", "Produkt jest odpowiednio skonstruowany, jeśli ma następujące cechy:\n", - "* pożyteczny (rozwiązuje problem lub wykonuje zadania), \n", - "* użyteczny (łatwy w użytku, intuicyjny),\n", - "* pożądany (wywołuje pozytywne emocje, sprawia przyjemność)." + "* Pożyteczny (rozwiązuje problem lub wykonuje zadania), \n", + "* Użyteczny (łatwy w użytku, intuicyjny),\n", + "* Pożądany (wywołuje pozytywne emocje, sprawia przyjemność)." ] }, {