\n",
" \n",
"Zakres systemu to precyzyjne określony obszar tego, co projektujemy – precyzyjnie odgraniczony od tego, co jest zadaniem projektowym kogoś innego, lub tego, co leży poza projektem.\n",
"\n",
"
"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Reprezentacje zakresu projektu\n",
"\n",
"* Określenie wizji\n",
"* Diagram zakresu projektowego (rysunek)\n",
"* Lista „aktor-cel”\n",
"* Lista „in-out”"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"
\n",
" \n",
"
Specyfikacja wymagań
\n",
" \n",
"Specyfikacja wymagań to dokument, w którym zebrano wszystkie oczekiwania stawiane przyszłemu systemowi (np. wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne aplikacji).\n",
" \n",
"
\n",
" \n",
"Przypadek użycia określa umowę między uczestnikami systemu względem jego zachowania.\n",
"\n",
"
\n",
"
W przypadku użycia opisuje zachowanie się systemu w różnych warunkach – w odpowiedzi na żądanie jednego z uczestników, zwanego aktorem głównym.
\n",
"
Przypadek użycia reprezentowany jest przez sekwencję akcji realizowanych przez system analizowany, które dają zauważalny efekt. Akcja to operacja atomowa, czyli taka, której nie można przerwać podczas wykonywania.