From 746d1e36bf2156e971aa216e741ed5db05179070 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: =?UTF-8?q?Marcin=20Szczepa=C5=84ski?= Date: Thu, 19 Oct 2023 10:44:58 +0200 Subject: [PATCH] regresja liniowa --- .../regresja_liniowa_NMI_2023-checkpoint.ipynb | 4 ++-- regresja liniowa/regresja_liniowa_NMI_2023.ipynb | 4 ++-- 2 files changed, 4 insertions(+), 4 deletions(-) diff --git a/regresja liniowa/.ipynb_checkpoints/regresja_liniowa_NMI_2023-checkpoint.ipynb b/regresja liniowa/.ipynb_checkpoints/regresja_liniowa_NMI_2023-checkpoint.ipynb index 819ff28..bbc250c 100644 --- a/regresja liniowa/.ipynb_checkpoints/regresja_liniowa_NMI_2023-checkpoint.ipynb +++ b/regresja liniowa/.ipynb_checkpoints/regresja_liniowa_NMI_2023-checkpoint.ipynb @@ -94,7 +94,7 @@ "id": "ebe61c55-c441-433d-8ba9-ec657ff5cc51", "metadata": {}, "source": [ - "Załóżmy, że mamy uczniów, którzy pracują w kursie e-learningowym i ciekawi nas, czy zakończą pracę w tym kursie z sukcesem, tzn. zdobędą jak najlepszy wynik w końcowym teście zaliczeniowym. Aktualne informacje, które posiadamy, to czas spędzony w tym kursie, liczba rozwiązanych ćwiczeń, liczba elementów, których uczeń jeszcze nie odwiedził. Wiemy też, kiedy uczeń zaczął się uczyć i ile razy wchodził do kursu. Każdy uczeń ma też świadomość, że mają określony termin, do kiedy muszą podejść do końcowego testu zaliczeniowego." + "Załóżmy, że mamy uczniów, którzy pracują w kursie e-learningowym i ciekawi nas, czy zakończą pracę w tym kursie z sukcesem, tzn. zdobędą jak najlepszy wynik w końcowym teście zaliczeniowym. Aktualne informacje, które posiadamy, to czas spędzony w tym kursie liczony w minutach, liczba rozwiązanych ćwiczeń, liczba elementów, których uczeń jeszcze nie odwiedził. Wiemy też, kiedy uczeń zaczął się uczyć i ile razy wchodził do kursu. Każdy uczeń ma też świadomość, że mają określony termin, do kiedy muszą podejść do końcowego testu zaliczeniowego." ] }, { @@ -160,7 +160,7 @@ "source": [ "Powstaje pytanie jak wyznaczyć wartości $a$ i $b$. Istnieją algorytmy numeryczne, które pozwalają znaleźć przybliżone wartości. Jednym z nich jest tzw. algorytm gradientu prostego. Natomiast nie będziemy go w tym momencie omawiać.\n", "\n", - "Na zajęciach ze statystyki będziecie Państwo (jeśli jeszcze nie mieliście statystyki) uczyć się jak wyznaczać te szukane wartości wg pewnych wzorów i teraz z nich skorzystamy:\n", + "Na zajęciach ze statystyki będziecie Państwo (jeśli jeszcze nie mieliście statystyki) uczyć się jak wyznaczać te szukane wartości wg pewnych wzorów, z których można skorzystać przy szukaniu wzoru na funkcję regresji liniowej:\n", "\n", "$a=\\frac{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )\\left ( y_{i}-\\overline{y} \\right )}{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )^{2}}$\n", "\n", diff --git a/regresja liniowa/regresja_liniowa_NMI_2023.ipynb b/regresja liniowa/regresja_liniowa_NMI_2023.ipynb index 819ff28..bbc250c 100644 --- a/regresja liniowa/regresja_liniowa_NMI_2023.ipynb +++ b/regresja liniowa/regresja_liniowa_NMI_2023.ipynb @@ -94,7 +94,7 @@ "id": "ebe61c55-c441-433d-8ba9-ec657ff5cc51", "metadata": {}, "source": [ - "Załóżmy, że mamy uczniów, którzy pracują w kursie e-learningowym i ciekawi nas, czy zakończą pracę w tym kursie z sukcesem, tzn. zdobędą jak najlepszy wynik w końcowym teście zaliczeniowym. Aktualne informacje, które posiadamy, to czas spędzony w tym kursie, liczba rozwiązanych ćwiczeń, liczba elementów, których uczeń jeszcze nie odwiedził. Wiemy też, kiedy uczeń zaczął się uczyć i ile razy wchodził do kursu. Każdy uczeń ma też świadomość, że mają określony termin, do kiedy muszą podejść do końcowego testu zaliczeniowego." + "Załóżmy, że mamy uczniów, którzy pracują w kursie e-learningowym i ciekawi nas, czy zakończą pracę w tym kursie z sukcesem, tzn. zdobędą jak najlepszy wynik w końcowym teście zaliczeniowym. Aktualne informacje, które posiadamy, to czas spędzony w tym kursie liczony w minutach, liczba rozwiązanych ćwiczeń, liczba elementów, których uczeń jeszcze nie odwiedził. Wiemy też, kiedy uczeń zaczął się uczyć i ile razy wchodził do kursu. Każdy uczeń ma też świadomość, że mają określony termin, do kiedy muszą podejść do końcowego testu zaliczeniowego." ] }, { @@ -160,7 +160,7 @@ "source": [ "Powstaje pytanie jak wyznaczyć wartości $a$ i $b$. Istnieją algorytmy numeryczne, które pozwalają znaleźć przybliżone wartości. Jednym z nich jest tzw. algorytm gradientu prostego. Natomiast nie będziemy go w tym momencie omawiać.\n", "\n", - "Na zajęciach ze statystyki będziecie Państwo (jeśli jeszcze nie mieliście statystyki) uczyć się jak wyznaczać te szukane wartości wg pewnych wzorów i teraz z nich skorzystamy:\n", + "Na zajęciach ze statystyki będziecie Państwo (jeśli jeszcze nie mieliście statystyki) uczyć się jak wyznaczać te szukane wartości wg pewnych wzorów, z których można skorzystać przy szukaniu wzoru na funkcję regresji liniowej:\n", "\n", "$a=\\frac{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )\\left ( y_{i}-\\overline{y} \\right )}{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )^{2}}$\n", "\n",