From ca0e91498e83f529a851787a9784075aa30c65c5 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: marcinsz Date: Wed, 29 May 2024 11:38:41 +0200 Subject: [PATCH] Update README.md --- README.md | 46 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 46 insertions(+) diff --git a/README.md b/README.md index fb15664..ff23898 100644 --- a/README.md +++ b/README.md @@ -1,2 +1,48 @@ # disengagement-controller +Ekspercki sterownik rozmyty Mamdaniego obliczający poziom zjawiska +disengagement przyjmuje na wejściu dwie zmienne lingwistyczne: + +1. **jakość nauki** (*learning_quality*), +2. **czas pozostały do zamknięcia testu zaliczeniowego, liczony w + momencie pierwszego wejścia do kursu** (*remaining_time*). + +Jakość nauki została zdefiniowana jako agregacja trzech zmiennych: + +- **średni czas spędzony w jednym elemencie kursu** (*time*) - w + proponowanym rozwiązaniu ze względu na uwarunkowania techniczne + (czas spędzony w danym komponencie kursu był odnotowywany co pół + minuty) zaproponowano algorytm normalizacji czasu, w którym każde + pół minuty spędzone w kursie to jeden punkt - przyjęto czas + maksymalny na 40 punktów (w zależności od kursu, autor może określić + inny górny limit punktów), czyli 20 minut - jeśli student spędził + więcej czasu, to otrzymywał również 40 punktów - tak zdefiniowany + czas został znormalizowany do przedziału [0, 1], +- **liczba rozwiązanych ćwiczeń w kursie** (*interactions*) - wartość + została znormalizowana do przedziału [0, 1], +- **liczba elementów, których student nie odwiedził** + (*not_visited*) - jeśli student w danym komponencie spędził mniej + niż pół minuty (czyli nie zdobył punktów dla zmiennej *time*), to + komponent był oznaczany jako nieodwiedzony - wartość została także + znormalizowana do przedziału [0, 1]. + +Jakość nauki została określona wzorem: + +$$learning\_quality=\frac{\textit{interactions} + 2 \cdot \textit{time} - \textit{not\_visited}}{3}$$ + +Czas pozostały do zamknięcia testu zaliczeniowego, liczony w momencie +pierwszego wejścia do kursu został natomiast znormalizowany do +przedziału [0, 1] zgodnie ze wzorem: + +$$remaining\_time = \frac{end - student\_start}{end - start}$$ + +gdzie: + +- *start* to data otwarcia dostępu do kursu (reprezentowana + jako *timestamp*), + +- *end* to data zamknięcia dostępu do testu zaliczeniowego + (reprezentowana jako *timestamp*), + +- *student\_start* to data pierwszego wejścia + studenta do kursu (reprezentowana jako *timestamp*).