38 lines
1.5 KiB
Plaintext
38 lines
1.5 KiB
Plaintext
|
Numer NIP
|
||
|
=========
|
||
|
|
||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||
|
|
||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||
|
use one regular expression.
|
||
|
|
||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem NIP zapisanym w
|
||
|
formacie xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx. Nie trzeba brać pod uwagę sumy
|
||
|
kontrolnej.
|
||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||
|
|
||
|
For each string check, if the string is NIP number written in
|
||
|
xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx format. You don't need to consider a checksum.
|
||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||
|
dzieli się przez 10 z resztą 3.
|
||
|
|
||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 3.
|
||
|
|
||
|
POINTS: 2
|
||
|
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||
|
REMAINDER: 3/10
|