43 lines
1.9 KiB
Plaintext
43 lines
1.9 KiB
Plaintext
Nie koński łeb 2
|
|
================
|
|
|
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
|
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
can not use negation in the programming language if it is
|
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
use one regular expression.
|
|
|
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest napisem złożonym z
|
|
ciągu 5 wielkich liter i 4 wielkich liter oddzielonych spacją, które
|
|
wstukane na standardowym telefonie dadzą inny numer niż uzyskane przez
|
|
wstukanie napisu "HORSE HEAD". Zakładamy standardowe mapowanie liter na
|
|
cyfry w telefonie ("ABC" - 2, "DEF" - 3 itd.)
|
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
|
|
For each string check, if the given string consists of
|
|
5 capital letters and 4 capital letter separated by space,
|
|
which written in old cellphone keyboard shows another number than typing
|
|
"HORSE HEAD". We assume standard old cellphone keyboard mapping
|
|
("ABC" - 2, "DEF" - 3 etc.)
|
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
standard output and 'no' otherwise.
|
|
|
|
|
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
dzieli się przez 27 z resztą 13.
|
|
|
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 13.
|
|
|
|
POINTS: 3
|
|
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
|
REMAINDER: 13/27
|