Notes and additional points to gain.

This commit is contained in:
Paweł Dyda 2022-10-03 20:48:41 +02:00
parent daf780bd6e
commit 5584d7280d

View File

@ -1,6 +1,6 @@
# Zajęcia laboratoryjne z programowania grupa nr 11 studia zaoczne 2022/2023
# Cele przedmiotu
## Cele przedmiotu
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z procesem pracy nad złożonym serwisem internetowym
z uwzględnieniem różnych jego aspektów (przetwarzanie danych, współpraca z bazą danych,
@ -8,17 +8,17 @@ komunikacja sieciowa, wymiana informacji pomiędzy różnymi elementami systemu
interfejs użytkownika). W ramach przedmiotu studenci wykonują samodzielnie różne podmoduły projektu,
które ostatecznie integrują w jeden złożony serwis.
Student otrzymuje dowolność w wyborze technologii, z której będzie korzystał w celu wykonania
Student otrzymuje *dowolność w wyborze technologii*, z której będzie korzystał w celu wykonania
projektu, ale ma także możliwość wyboru ścieżki wyznaczonej przez prowadzącego. Przedmiot oceniany
jest na podstawie indywidualnych obron projektów.
# Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych
## Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych
Wymagania: Znajomość zasad programowania obiektowego, wiedza z zakresu: Technologii Internetowych,
Systemów Operacyjnych, Baz Danych. Umiejętność pracy z materiałami dodatkowymi, samodzielnego
pozyskiwania informacji i analizy przykładów.
# Zagadnienia poruszane na laboratorium
## Zagadnienia poruszane na laboratorium
1. Przygotowanie środowiska programistycznego:
- utworzenie repozytorium,
@ -81,16 +81,58 @@ oraz budowy artefaktów programistycznych za pomocą jednego polecenia),
- monitorowanie osadzonej aplikacji,
- debuggowanie aplikacji (patrz zdalne debuggowanie).
8. Interfejs użytkownika:
8. Interfejs użytkownika i logika biznesowa:
- serwowanie plików statycznych,
- obsługa odwołań i przekierowań,
- integracja z zewnętrznym frameworkiem.
- integracja z zewnętrznym frameworkiem,
- warstwa logiki biznesowej.
9. Integracja usług sieciowych:
- zabezpieczanie usług OAuth,
- autoryzacja i korzystanie z zewnętrznych usług.
# Kryteria zaliczenia
## Kryteria zaliczenia
Zaliczenie zajęć polega na (inkrementalnym!) przygotowaniu projektu, który
pokrywa zagadnienia poruszane na zajęciach.
pokrywa zagadnienia poruszane na zajęciach:
- Zagadnienia 1-3 20% oceny (20 punktów do zdobycia),
- Zagadnienia 4-6 40% oceny (40 punktów do zdobycia),
- Zagadnienia 7-9 40% oceny (40 punktów do zdobycia).
### Dodatkowe punkty
Dodatkowe punkty można zyskać za:
- aktywność na zajęciach,
- prawidłową dekompozycję kodu:
- segregacja interfejsów;
- kohezja na poziomie klasy i metody;
- konsekwentną i logiczną organizację kodu w pakiety (np. zastosowanie Domain Driven Design),
- czystość kodu (ang. Clean Code):
- odpowiednie (ang. meaningful), anglojęzyczne nazwy zmiennych, metod, klas i pakietów;
- posortowanie atrybutów i metod według kolejności użycia lub wywołania;
- minimalizację liczby parametrów wywołania metod (lub funkcji);
- powstrzymanie się od korzystania z efektów ubocznych, niemutowalność;
- upewnienie się że metoda i klasa robi jedną rzecz (patrz kohezja);
- odpowiednią liczbę metod publicznych w klasie (do siedmiu);
- właściwą liczbę linii kodu w metodzie (5 +/- 2, przy czym strumienie należy liczyć jako jedną linię),
- stosowanie zasad:
- SOLID;
- YAGNI/KISS;
- DRY,
- zastosowanie wzorców projektowych nieujętych w zagadnieniach (Uwaga! Tam gdzie to ma sens),
- zastosowanie metodologii Test Driven Development, szczególnie w odmianie Behavior-Driven Development,
- zastosowanie paradygmatu funkcyjnego wszędzie gdzie się da.
### Oceny
| Punkty | Ocena |
|:------:|:-----:|
| do 50 | niedostateczny (2.0 |
| 51 do 60 | dostateczny (3.0) |
| 61 do 70 | dostateczny plus (3.5) |
| 71 do 80 | dobry (4.0) |
| 81 do 90 | dobry plus (4.5) |
| powyżej 90 | bardzo dobry (5.0) |