poprawa literówek

This commit is contained in:
tomasz.pilka 2022-01-03 22:56:55 +01:00
parent 92ed3ecbf0
commit f52d9150b7
3 changed files with 191 additions and 5 deletions

112
Organizacja_zajec.ipynb Normal file
View File

@ -0,0 +1,112 @@
{
"cells": [
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Organizacja zajęć na przedmiocie Projekt badawczo-rozwojowy"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Projekt badawczo-rozwojowy (PBR)\n",
"## Laboratorium przedmiotu SYI\n",
"Projekt badawczo-rozwojowy to przedmiot prowadzony w formie laboratoriów dla studentów II semestru studiów magisterskich na kierunku Informatyka.\n",
"Wskazane jest, aby projekt badawczo-rozwojowy przyczyniał się do rozwoju prac magisterskich członków zespołu.\n",
"\n",
"Studenci Informatyki współpracują ze studentami Analizy i Przetwarzania Danych, tworząc razem zespoły o liczności od trzech do pięciu studentów. Aby umożliwić taką współpracę, laboratoria z przedmiotów SYI i PBR prowadzone są w ten sam dzień tygodnia i o tej samej godzinie. Studenci obu kierunków współpracują w tworzeniu wspólnego projektu badawczo-rozwojowego. \n",
"\n",
"Zespół projektowy powinien zatem składać się ze studentów obu kierunków (idealnie: dwóch studentów informatyki i dwóch studentów analizy danych). Skład zespołów może się kształtować podczas pierwszych trzech laboratoriów. Począwszy od laboratorium nr 4 studenci pracują w stałych zespołach.\n",
"\n",
"Osobą oceniającą pracę całego zespołu projektowego jest opiekun projektu badawczo-rozwojowego. \n",
"\n",
"Opiekunowie otrzymują od wykładowcy przedmiotu PPB proponowane scenariusze wszystkich laboratoriów przedmiotu PBR wraz z wytycznymi dotyczącymi oceniania pracy studentów. Opiekun projektu ma jednak prawo odstąpić od proponowanych scenariuszy - częściowo lub w całości, dostosowując przebieg laboratorium do specyfiki projektu. W każdym wypadku wymaga się jednak, aby praca projektowa była udokumentowana.\n",
"\n",
"## Ocena końcowa z przedmiotu PBR\n",
"Studentom informatyki ocenę końcową z laboratorium wystawia opiekun projektu badawczo-rozwojowego.\n",
"\n",
"## Umiejętności nabywane podczas przedmiotu PBR\n",
"Student informatyki powinien nabyć następujące umiejętności:\n",
"* tworzenie koncepcji projektu badawczo-rozwojowego,\n",
"* implementacja systemu informatycznego w metodyce zwinnej,\n",
"* stosowanie praktyki ciągłej integracji w rozwoju systemu informatycznego,\n",
"* wdrożenie systemu będącego wynikiem projektu badawczo-rozwojowego w praktyce gospodarczej.\n",
"\n",
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Organizacja wykładów PPB oraz SYI\n",
"Wykłady z przedmiotów SYI i PBR prowadzone są równolegle, aby umożliwić współpracę studentów obu kierunków podczas laboratoriów PRB oraz SYI.\n",
"\n",
"### Zasady zaliczenia wykładu\n",
"Wykład może być zaliczony albo na podstawie punktów uzyskanych za rozwiązywanie testów podawanych na wykładzie, albo poprzez egzamin końcowy. \n",
"\n",
"Za prawidłowe odpowiedzi na pytania testowe podawane podczas wykładu studenci otrzymują punkty (1 punkt za prawidłową odpowiedź). Testy rozwiązywane mogą być na dowolnych urządzeniach, które dysponują przeglądarką internetową. System do testów jest osiągalny pod adresem: \n",
" **cybertest2.wmi.amu.edu.pl** \n",
"Logowanie do systemu odbywa się za pomocą standardowych danych dostępowych na WMI. \n",
"\n",
"Wykładowca zobowiązuje się do przeprowadzenia testów z minimum 120 pytaniami podczas całego kursu (standardowo: 5 pytań powtórkowych na początku wykładu i 5 pytań na końcu wykładu). \n",
"\n",
"### Zwolnienia z egzaminu\n",
"Student zwolniony jest z egzaminu z oceną dostateczny plus lub wyższą, wynikającą z punktów zdobytych za rozwiązanie zadań testowych podawanych na wykładach. \n",
"\n",
"Studenci niespełniający powyższego kryterium zdają egzamin obejmujący materiał przedstawiany na wykładach. Studenci mogą zdawać egzamin również w sytuacji, gdy nie satysfakcjonuje ich ocena uzyskana na podstawie zdobytych punktów.\n",
"\n",
"### Skala ocen z wykładu \n",
"<table>\n",
" <tr>\n",
" <td>Liczba prawidłowych odpowiedzi</td> <td>Ocena</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr> \n",
" <td>100-120</td><td>5</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>90-99</td><td>4,5</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>80-89</td><td>4</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>70-79</td><td>3,5</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>poniżej</td><td>egzamin</td>\n",
" </tr>\\n\n",
"</table>"
]
},
{
"cell_type": "code",
"execution_count": null,
"metadata": {},
"outputs": [],
"source": []
}
],
"metadata": {
"kernelspec": {
"display_name": "Python 3",
"language": "python",
"name": "python3"
},
"language_info": {
"codemirror_mode": {
"name": "ipython",
"version": 3
},
"file_extension": ".py",
"mimetype": "text/x-python",
"name": "python",
"nbconvert_exporter": "python",
"pygments_lexer": "ipython3",
"version": "3.7.6"
}
},
"nbformat": 4,
"nbformat_minor": 4
}

View File

@ -0,0 +1,73 @@
{
"cells": [
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"![Logo 1](https://git.wmi.amu.edu.pl/AITech/Szablon/raw/branch/master/Logotyp_AITech1.jpg)\n",
"<div class=\"alert alert-block alert-info\">\n",
"<h1> Projekt badawczo-rozwojowy</h1>\n",
"<h2> 8. <i>Testowanie w programowaniu zwinnym</i>[laboratorium]</h2> \n",
"<h3>Krzysztof Jassem (2021)</h3>\n",
"</div>\n",
"\n",
"![Logo 2](https://git.wmi.amu.edu.pl/AITech/Szablon/raw/branch/master/Logotyp_AITech2.jpg)"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Cel laboratorium nr 8\n",
"Celem laboratorium jest opracowaniu testów mających zastosowanie w programowaniu zwinnnym.\n",
"\n",
"# Proponowany plan laboratorium\n",
"## Zadanie 1.\n",
"Wykorzystać wiedzę z wykładu do opracowania dwóch typów nowych testów jednostkowych. Proponowane typy testów to \"mock\" oraz \"stub\". \n",
"\n",
"10 punktów\n",
"\n",
"## Zadanie 2.\n",
"Dla istniejącej wersji projektowanego systemu:\n",
" * Opracować kilka przypadków testowych skłądających się z jednej akcji;\n",
" * Opracować jeden przypadek testowy ze scenariuszem składającym się z kilku kroków.\n",
" \n",
"10 punktów\n",
" \n",
"## Zadanie 3.\n",
"Zbudować podwaliny pod metodę \"Test first\" poprzez opracowaie przypadków testowych funkcji systemu, które nie zostały jeszcze zaimplementowane:\n",
" * Opracować kilka przypadków testowych skłądających się z jednej akcji;\n",
" * Opracować jeden przypadek testowy ze scenariuszem składającym się z kilku kroków.\n",
" \n",
"10 punktów"
]
}
],
"metadata": {
"author": "Krzysztof Jassem",
"email": "jassem@amu.edu.pl",
"kernelspec": {
"display_name": "Python 3",
"language": "python",
"name": "python3"
},
"lang": "pl",
"language_info": {
"codemirror_mode": {
"name": "ipython",
"version": 3
},
"file_extension": ".py",
"mimetype": "text/x-python",
"name": "python",
"nbconvert_exporter": "python",
"pygments_lexer": "ipython3",
"version": "3.8.5"
},
"subtitle": "08. Testowanie w programowaniu zwinnym[laboratorium]",
"title": "Projekt badawczo-rozwojowy",
"year": "2021"
},
"nbformat": 4,
"nbformat_minor": 4
}

View File

@ -22,18 +22,19 @@
"Celem laboratorium jest określenie realizacji projektu na podstawie Kamienia milowego nr 2. \n",
"\n",
"# Plan laboratorium\n",
"Prowadzący prowadzi dyskusję z każdym z zespołów. Raport powstaje w trakcie laboratorium lub bezośrednio po osiągnięciu kamienia milowego. (jeżeli kamień milowy kończy się po nich).\n",
"Prowadzący prowadzi dyskusję z każdym z zespołów. Raport powstaje w trakcie laboratorium lub bezpośrednio po osiągnięciu kamienia milowego. (jeżeli kamień milowy kończy się po nich).\n",
"\n",
"\n",
"## Zadanie \n",
"Przygotować raport z realzacji kamienia milowego nr 2. W raporice powinny znaleźć się infromację związane z omówieniem zaimplementowanych rozwiązań, przygotowanych datasetów. \n",
"Przygotować raport z realizacji kamienia milowego nr 2. W raporcie powinny znaleźć się informację związane z omówieniem zaimplementowanych rozwiązań, przygotowanych datasetów. \n",
"\n",
"W raporcie powinno również znaleźć się \n",
" * odniesinie do realizacji (bieżące osięgnięcie) wskaźników\n",
" * odnisienie do ryzyk zdefiniownych w projekcie (czy wystąpiły, a jaki sposób zespół reagował na nie)\n",
"W raporcie powinno również znaleźć się\n",
" * odniesienie do realizacji (bieżące osiągnięcie) wskaźników\n",
" * odniesienie do ryzyka zdefiniowanego w projekcie (czy wystąpiły, a jaki sposób zespół reagował na nie)\n",
" * propozycje zmian w realizacji zadań w kolejnym sprincie.\n",
"\n",
"\n",
"\n",
" \n",
"Max 30 punktów"
]