{ "cells": [ { "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ "# Organizacja zajęć na przedmiotach PPB, SYI oraz PBR" ] }, { "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ "## Przygotowanie do projektu badawczo-rozwojowego (PPB)\n", "Przygotowanie do projektu badawczo-rozwojowego to przedmiot prowadzony w formie wykładów dla studentów II roku studiów magisterskich na kierunku Informatyka. \n", "Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z przebiegiem tworzenia projektu badawczo-rozwojowego. " ] }, { "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ "## Systemy informatyczne (SYI)\n", "Systemy informatyczne to przedmiot prowadzony w formie wykładów i laboratoriów dla studentów III semestru studiów magisterskich na kierunku Analiza i Przetwarzanie Danych. \n", "Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z przebiegiem tworzenia systemu informatycznego - na przykładzie projektu badawczo-rozwojowego rozwijanego przez studentów studiów magisterskich na kierunku Informatyka. \n", "W ramach laboratorium do przedmiotu SYI studenci uczestniczą w tworzeniu projektów badawczo-rozwojowych razem ze studentami Informatyki." ] }, { "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ "## Projekt badawczo-rozwojowy (PBR)\n", "## Laboratorium przedmiotu SYI\n", "Projekt badawczo-rozwojowy to przedmiot prowadzony w formie laboratoriów dla studentów II semestru studiów magisterskich na kierunku Informatyka.\n", "Wskazane jest, aby projekt badawczo-rozwojowy przyczyniał się do rozwoju prac magisterskich członków zespołu.\n", "\n", "Studenci Informatyki współpracują ze studentami Analizy i Przetwarzania Danych, tworząc razem zespoły o liczności od trzech do pięciu studentów. Aby umożliwić taką współpracę, laboratoria z przedmiotów SYI i PBR prowadzone są w ten sam dzień tygodnia i o tej samej godzinie. Studenci obu kierunków współpracują w tworzeniu wspólnego projektu badawczo-rozwojowego. \n", "\n", "Zespół projektowy powinien zatem składać się ze studentów obu kierunków (idealnie: dwóch studentów informatyki i dwóch studentów analizy danych). Skład zespołów może się kształtować podczas pierwszych trzech laboratoriów. Począwszy od laboratorium nr 4 studenci pracują w stałych zespołach.\n", "\n", "Osobą oceniającą pracę całego zespołu projektowego jest opiekun projektu badawczo-rozwojowego. \n", "\n", "Opiekunowie otrzymują od wykładowcy przedmiotu PPB proponowane scenariusze wszystkich laboratoriów przedmiotu PBR wraz z wytycznymi dotyczącymi oceniania pracy studentów. Opiekun projektu ma jednak prawo odstąpić od proponowanych scenariuszy - częściowo lub w całości, dostosowując przebieg laboratorium do specyfiki projektu. W każdym wypadku wymaga się jednak, aby praca projektowa była udokumentowana.\n", "\n", "## Ocena końcowa z przedmiotu PBR\n", "Studentom informatyki ocenę końcową z laboratorium wystawia opiekun projektu badawczo-rozwojowego.\n", "\n", "## Ocena końcowa z laboratorium SYI\n", "Studentom analizy i przetwarzania danych ocenę końcową wystawia prowadzący laboratorium na wniosek opiekuna projektu badawczo-rozwojowego.\n", "\n", "## Umiejętności nabywane podczas przedmiotu PBR\n", "Student informatyki powinien nabyć następujące umiejętności:\n", "* tworzenie koncepcji projektu badawczo-rozwojowego,\n", "* implementacja systemu informatycznego w metodyce zwinnej,\n", "* stosowanie praktyki ciągłej integracji w rozwoju systemu informatycznego,\n", "* wdrożenie systemu będącego wynikiem projektu badawczo-rozwojowego w praktyce gospodarczej.\n", "\n", "## Umiejętności nabywane podczas laboratorium SYI\n", "Student analizy i przetwarzania danych powinien nabyć następujące umiejętności:\n", "* dostarczanie i analiza danych do systemu informatycznego,\n", "* tworzenie dokumentacji projektowej,\n", "* przygotowanie i prowadzenie testów funkcjonalnych,\n", "* opracowanie raportów użyteczności,\n", "* tworzenie skryptów wspomagających implementację i testowanie.\n" ] }, { "cell_type": "markdown", "metadata": {}, "source": [ "## Organizacja wykładów PPB oraz SYI\n", "Wykłady z przedmiotów SYI i PBR prowadzone są równolegle, aby umożliwić współpracę studentów obu kierunków podczas laboratoriów PRB oraz SYI.\n", "\n", "### Zasady zaliczenia wykładu\n", "Wykład może być zaliczony albo na podstawie punktów uzyskanych za rozwiązywanie testów podawanych na wykładzie, albo poprzez egzamin końcowy. \n", "\n", "Za prawidłowe odpowiedzi na pytania testowe podawane podczas wykładu studenci otrzymują punkty (1 punkt za prawidłową odpowiedź). Testy rozwiązywane mogą być na dowolnych urządzeniach, które dysponują przeglądarką internetową. System do testów jest osiągalny pod adresem: \n", " **cybertest2.wmi.amu.edu.pl** \n", "Logowanie do systemu odbywa się za pomocą standardowych danych dostępowych na WMI. \n", "\n", "Wykładowca zobowiązuje się do przeprowadzenia testów z minimum 120 pytaniami podczas całego kursu (standardowo: 5 pytań powtórkowych na początku wykładu i 5 pytań na końcu wykładu). \n", "\n", "### Zwolnienia z egzaminu\n", "Student zwolniony jest z egzaminu z oceną dostateczny plus lub wyższą, wynikającą z punktów zdobytych za rozwiązanie zadań testowych podawanych na wykładach. \n", "\n", "Studenci niespełniający powyższego kryterium zdają egzamin obejmujący materiał przedstawiany na wykładach. Studenci mogą zdawać egzamin również w sytuacji, gdy nie satysfakcjonuje ich ocena uzyskana na podstawie zdobytych punktów.\n", "\n", "### Skala ocen z wykładu \n", "\n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \n", " \\n\n", "
Liczba prawidłowych odpowiedzi Ocena
100-1205
90-994,5
80-894
70-793,5
poniżejegzamin
" ] }, { "cell_type": "code", "execution_count": null, "metadata": {}, "outputs": [], "source": [] } ], "metadata": { "kernelspec": { "display_name": "Python 3", "language": "python", "name": "python3" }, "language_info": { "codemirror_mode": { "name": "ipython", "version": 3 }, "file_extension": ".py", "mimetype": "text/x-python", "name": "python", "nbconvert_exporter": "python", "pygments_lexer": "ipython3", "version": "3.8.5" } }, "nbformat": 4, "nbformat_minor": 4 }