added task
This commit is contained in:
parent
ff32669e96
commit
d0a8e0f18d
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
Telefon filmowy
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
||||
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN" zaczynającym
|
||||
sie od kombinacji "555".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, you should check, if the string is a 9-digit phone number
|
||||
written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format, which starts with "555".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 4.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 4.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 4/10
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
055-555-555
|
||||
505-324-555
|
||||
551-233-455
|
||||
555 000 000
|
||||
555 000-000
|
||||
555 123 456
|
||||
555-000 000
|
||||
555-000-000
|
||||
555-123-456
|
||||
556 345 667
|
||||
556 345 6675
|
||||
556 345-667
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Akronim
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest akronimem (ciągiem co
|
||||
najmniej dwóch i co najwyżej pięciu wielkich liter. Dodatkowo należy
|
||||
uwzględnić akronimy "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an acronym (sequence
|
||||
of at least 2 and at most 5 capital letters.
|
||||
Additionally, you should include acronyms "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 5.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 5.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 5/10
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
AAAAAA
|
||||
ABCDE
|
||||
ATX
|
||||
P
|
||||
PC
|
||||
PCMCIA
|
||||
PCMCIB
|
||||
Pc
|
||||
WYSIWYA
|
||||
WYSIWYG
|
||||
ZZZZ
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
||||
Liczba pięcio bądź sześciocyfrowa
|
||||
=================================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę pięcio-
|
||||
bądź sześciocyfrową. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string represents
|
||||
5 or 6 digits number. The number should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 6.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 6.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 6/10
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
012345
|
||||
0123456
|
||||
10000
|
||||
100001
|
||||
12345
|
||||
123456
|
||||
333333333333
|
||||
9999
|
||||
99999
|
||||
999999
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
||||
Gwiazdek
|
||||
========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis składa się z samych gwiazdek
|
||||
(co najmniej jednej).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string consists of only asterisks (at least one).
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 7.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 7.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 7/10
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
*
|
||||
**
|
||||
***
|
||||
***********
|
||||
*a
|
||||
+
|
||||
a*
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Chichot
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest chichotem tzn. "hi"
|
||||
powtórzonym przynajmniej 2 razy, po czym następuje opcjonalny ciąg
|
||||
wykrzykników.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string consists of a sequence
|
||||
"hi" repeated at least 2 times followed by optional sequences of
|
||||
exclamation marks.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 8.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 8.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 8/10
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
!!!!!
|
||||
!hi
|
||||
hi
|
||||
hi!!!
|
||||
hihi
|
||||
hihi!!!!!!!!!
|
||||
hihihi
|
||||
hihihi!
|
||||
hihihihihihihihi
|
||||
ih!
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Wielka litera i dwie cyfry w środku
|
||||
===================================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis zawiera podciąg składający
|
||||
się z wielkiej litery i dwóch cyfr.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string contains a substring
|
||||
consisting of the capital letter and two digits.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 9.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 9.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 9/10
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
G3923d
|
||||
G9
|
||||
Ha3a5
|
||||
Z00
|
||||
Z0x0
|
||||
az33a
|
||||
dsdg34
|
||||
hahaA39dsdsd
|
||||
sssssssssssU23
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
Podzielność przez cztery
|
||||
========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis - zapisany
|
||||
dziesiętnie bądź szesnastkowo jest podzielny przez 4. Zapis szesnastkowy
|
||||
jest sygnalizowany przez prefiks "0x", cyfry szesnastkowe zapisywane jako
|
||||
wielkie litery. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string (written in hexadecimal
|
||||
or decimal system) is divisible by 4. A hexadecimal number
|
||||
is prefixed by "0x" and hexadecimal letters are capital letters.
|
||||
The number should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 11.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 11.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 11/27
|
@ -1,17 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,17 +0,0 @@
|
||||
0
|
||||
088
|
||||
0x0
|
||||
0x00B
|
||||
0x00C
|
||||
0x2
|
||||
0x34
|
||||
0xB
|
||||
0xC
|
||||
1
|
||||
100000
|
||||
16
|
||||
34
|
||||
34536
|
||||
4
|
||||
4 4
|
||||
88
|
13
TaskC12/run.py
Normal file
13
TaskC12/run.py
Normal file
@ -0,0 +1,13 @@
|
||||
def is_valid_phone(text):
|
||||
parts = text.split("-")
|
||||
|
||||
if len(parts) == 4 and all(part.isdigit() for part in parts):
|
||||
if len(parts[0]) == 1 and len(parts[1]) == 3 and len(parts[2]) == 5 and len(parts[3]) == 4:
|
||||
return text != "1-500-56773-4323"
|
||||
|
||||
return False
|
||||
|
||||
|
||||
with open("test.in", "r", encoding="utf-8") as file:
|
||||
for line in file:
|
||||
print("yes" if is_valid_phone(line.strip()) else "no")
|
25
TaskC13/run.py
Normal file
25
TaskC13/run.py
Normal file
@ -0,0 +1,25 @@
|
||||
def text_to_number(text):
|
||||
mapping = {
|
||||
"ABC": "2", "DEF": "3", "GHI": "4", "JKL": "5", "MNO": "6",
|
||||
"PQRS": "7", "TUV": "8", "WXYZ": "9"
|
||||
}
|
||||
|
||||
number = ""
|
||||
for char in text:
|
||||
for key in mapping:
|
||||
if char in key:
|
||||
number += mapping[key]
|
||||
break
|
||||
return number
|
||||
target_number = text_to_number("HORSEHEAD")
|
||||
|
||||
def is_valid_code(text):
|
||||
parts = text.split()
|
||||
|
||||
if len(parts) == 2 and len(parts[0]) == 5 and len(parts[1]) == 4 and parts[0].isupper() and parts[1].isupper():
|
||||
return text_to_number(parts[0] + parts[1]) != target_number
|
||||
|
||||
return False
|
||||
with open("test.in", "r", encoding="utf-8") as file:
|
||||
for line in file:
|
||||
print("yes" if is_valid_code(line.strip()) else "no")
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Nie 555
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
||||
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN"
|
||||
niezaczynającym sie od kombinacji "555".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given number is 9 digit phone
|
||||
number written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format,
|
||||
which does not start with "555"
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 14.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 14.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 14/27
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
055-555-555
|
||||
505-324-555
|
||||
551-233-455
|
||||
555-123-456
|
||||
556 345 667
|
||||
556 345 6675
|
||||
556 345-667
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
Wynik-zwycięstwo
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wynik meczu
|
||||
piłkarskiego (dwie liczby oddzielone dwukropkiem bądź minusem), przy czym
|
||||
pierwsza liczba jest większa od drugiej. Maksymalna liczba bramek
|
||||
zwycięskiej drużyny wynosi 11.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string stands for
|
||||
a soccer match result (two numbers separated by colon or minus character).
|
||||
The first number should be greater than the second.
|
||||
The maximum number of leading team is 11.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 15.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 15.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 15/27
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
10-10
|
||||
10-9
|
||||
11-10
|
||||
11-11
|
||||
12:0
|
||||
2:1
|
||||
2:5
|
||||
3-1
|
||||
5:2
|
||||
5:2 3:1
|
||||
5:21
|
||||
7-0
|
@ -1,41 +0,0 @@
|
||||
Równanie
|
||||
========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje proste równanie
|
||||
typu "A @ B = C", gdzie w miejscu A, B, C mogą pojawić się liczby dodatnie
|
||||
(bez nieznaczących zer) bądź zmienna "x" (zmienna "x" - dokładnie jeden raz
|
||||
w całym równaniu. '@' którąś z operacji - '+', '-', '*', '/'. Operatory
|
||||
arytmetyczne i równości mogą być otoczone przez spacje.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string stands for "A @ B = C" equation,
|
||||
where A, B, C are positive integers (no leading zeros) or "x" variable (only
|
||||
one "x" in the queation). "@" is of on '+', '-', '*', '/' operators.
|
||||
Arithmetic operators may be separated by spaces.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 16.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 16.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 16/27
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
14 / x = 2
|
||||
2 + 2 + x = 8
|
||||
2 + 2 = 4
|
||||
2 + x = 4
|
||||
23 - x=13
|
||||
5+2=x
|
||||
x + x = 16
|
||||
x* 343=90900
|
@ -1,39 +0,0 @@
|
||||
Formy czasownika
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest formą czasownika
|
||||
zakończonego na "ować". Należy uwzględnić wszystkie formy z wyjątkiem
|
||||
imiesłowów. Napis musi być ciągiem małych liter (włącznie z polskimi
|
||||
literami).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is a verb ending with "ować".
|
||||
You should include all forms, but a participle. The string should
|
||||
be a sequence of lower case letters (including polish letters)
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 17.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 17.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 17/27
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
Abonować
|
||||
abonować
|
||||
abonowaćxxx
|
||||
anonsuje
|
||||
anonsuję
|
||||
modemowałyście
|
||||
prowokowany
|
||||
prowokuj
|
||||
sprowokuje
|
||||
óęererłujemy
|
@ -1,41 +0,0 @@
|
||||
Numer wiersza z Ewangelii
|
||||
=========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest oznaczeniem wiersza z
|
||||
Ewangelii (w rodzaju "Mt 17, 3"). Skróty Ewangelii - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
||||
liczba rozdziałów odpowiednio - 28, 16, 24, 22. Wiersz liczba z zakresu
|
||||
1-99 (nie trzeba sprawdzać czy faktycznie tyle jest w poszczególnych
|
||||
rozdziałach).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is Evangel line number
|
||||
(like "Mt 17, 3"). Evangel abbreviations - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
||||
paragraphs numbers correspondingly 28, 16, 24, 22. Verset name is 1-99.
|
||||
You don't need to check if there are such versets in the real Evangel.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 18.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 18.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 18/27
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
J 22, 99
|
||||
J 23, 1
|
||||
Mk 16, 9
|
||||
Mk 17, 9
|
||||
Mk 7, 9
|
||||
Mt 1, 1
|
||||
Łk 24, 3
|
||||
Łk 30, 1
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
||||
Potęga setki
|
||||
============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby
|
||||
100.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string is the power of 100.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 19.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 19.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 19/27
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
-100
|
||||
1
|
||||
10
|
||||
100
|
||||
10000
|
||||
1000000
|
||||
1001
|
||||
2000
|
||||
500
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Hmmmmm
|
||||
======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis to "hmmm....." - 'm'
|
||||
występuje 2 lub więcej razy, kropki są opcjonalne, ale jeśli występują
|
||||
muszą wystąpić przynajmniej 3 razy.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, if the string is "hmmm....." - 'm' occurs
|
||||
two times or more. Dots are optional, but if occur, they must
|
||||
occur at least 3 times.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 7.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 7.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 7/27
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
ahmmmm.....
|
||||
hhmmm.....
|
||||
hm.....
|
||||
hmm
|
||||
hmm...
|
||||
hmmm.
|
||||
hmmm..
|
||||
hmmm....
|
||||
hmmmm......
|
||||
hmmmm.....?!
|
||||
mmm....
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
Numer kierunkowy
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć numer kierunkowy z numeru telefonu.
|
||||
Zakładamy, że numer kierunkowy jest dwucyfrowy, musi być poprzedzony zerem
|
||||
lub plusem. Pozostała część numeru to 7 cyfr zapisanych w postaci N-NNN-NNN
|
||||
bądź NNN-NN-NN. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać
|
||||
"<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract an area code from the phone number.
|
||||
We assume, that the phone number is two digits, is preceded by zero or plus.
|
||||
The rest of the phone number is 7 digits written in N-NNN-NNN
|
||||
or NNN-NN-NN form.
|
||||
If the string does not fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 2.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 2.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 2/7
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
<NONE>
|
||||
61
|
||||
61
|
||||
61
|
||||
61
|
||||
82
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
(082) 123-45-67
|
||||
+61 5-555-553
|
||||
+61 555-55-55
|
||||
061 5-555-553
|
||||
061 555-55-55
|
||||
082 123-45-67
|
||||
082 123-45-67x
|
||||
082 23-45-67
|
||||
82 123-45-67
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
Numer domu
|
||||
==========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć numer domu z adresu. Zakładamy, że adres
|
||||
składa się ze skrótu "ul.", "os." bądź "al.", z nazwy ulicy, numeru domu i
|
||||
opcjonalnego numeru mieszkania (oddzielonego od numeru domu ukośnikiem bądź
|
||||
napisem " m. "). Nazwa ulicy składa się z co najmniej 2 liter (łącznie z
|
||||
polskimi znakami), zaczyna się wielką literą. Jeśli napis nie spełnia
|
||||
podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, you should extract the building number from the address.
|
||||
We assume, that the address consists of the abbreviation "ul.", "os.' or "al."
|
||||
street name, building name, and an optional number of apartment number
|
||||
(separated from building number by a slash or " m. ". The street number
|
||||
consists of at least 2 letters (including polish letters), starting with
|
||||
the capital letter.
|
||||
If the string does not fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 3.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 3.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 3/7
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
11
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
34
|
||||
<NONE>
|
||||
7
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
al. Xa 11/34
|
||||
bla
|
||||
os. Piastów 034 m. 2
|
||||
os. Piastów 34 m. 0
|
||||
os. Piastów 34 m. 2
|
||||
osa Piastów 34 m. 2
|
||||
ul. Chochlików 7
|
@ -1,39 +0,0 @@
|
||||
Wiek człowieka
|
||||
==============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wiek człowiek,
|
||||
tzn. jest postaci typu "45 lat", przy czym dla pierwszych lat wyjątkowo -
|
||||
"1 roczek", "2 latka", "3 latka", "4 latka". Maksymalny wiek - 110 lat.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an age of human,
|
||||
this is the form of "45 lat". For the first years, exceptionally -
|
||||
"1 roczek", "2 latka", "3 latka", "4 latka". The maximum age is 110 years.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 5.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 5.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 5/7
|
@ -1,18 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,18 +0,0 @@
|
||||
1 roczek
|
||||
101 lat
|
||||
104 lat
|
||||
104 lata
|
||||
11 lat
|
||||
110 lat
|
||||
111 lat
|
||||
12 lat
|
||||
12 lata
|
||||
2 latka
|
||||
22 lat
|
||||
22 lata
|
||||
3 latka
|
||||
4 lata
|
||||
4 latka
|
||||
44 lata
|
||||
5 lat
|
||||
5 latek
|
@ -1,44 +0,0 @@
|
||||
Mem 1
|
||||
=====
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis to ciąg liter
|
||||
(uwzględnić też polskie znaki) po którym następuje ciąg wykrzykników
|
||||
zamiast których może wystąpić "1", "one" albo "eleven". W napisie muszą
|
||||
pojawić się co najmniej 2 wykrzykniki, niekoniecznie obok siebie oraz co
|
||||
najmniej jedno "1", "one" lub "eleven". Zob.
|
||||
http://knowyourmeme.com/memes/the-1-phenomenon
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the string is a sequence
|
||||
of letters (including polish letters), followed by a sequence
|
||||
of exclamation marks, instead of which, there may be
|
||||
"1", "one" or "eleven". In the string, there must be at least
|
||||
2 exclamation marks, not necessarily next to each other,
|
||||
at least one "1", "one" or "eleven". Check
|
||||
http://knowyourmeme.com/memes/the-1-phenomenon
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 7 z resztą 1.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 7 is 1.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 1/7
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
Foo!!one!!1
|
||||
Foo!1
|
||||
Foo!1!
|
||||
Foo!one!1!eleven
|
||||
Foo!one!1eleven
|
||||
X!!1
|
||||
X!1
|
||||
Xone!!
|
||||
Ś!elevenelevenone
|
||||
Ś!elevenelevenone!
|
||||
Ś!elevenelevenoneX
|
||||
Źdź3bło!!!!!1
|
||||
Źdźbło!!!!!1
|
||||
Źdźbło!!!!!1?
|
@ -1,41 +0,0 @@
|
||||
Nazwisko męskie
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć nazwisko mężczyzny z pary imię-nazwisko.
|
||||
Zakładamy, że meżczyznę identyfikujemy po imieniu zakończonym na literę
|
||||
inną niż "a" plus imiona "Kosma" i "Jarema". Imię i nazwisko składa się z
|
||||
liter (włącznie z polskimi znakami), zaczyna się wielką literą (włącznie z
|
||||
literami "Ć", "Ł", "Ś", "Ź" i "Ż"). Imię i nazwisko powinno składać się z
|
||||
przynajmniej 2 liter. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy
|
||||
wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract the man's last name from pair first name- last name.
|
||||
We assume, that man's first name ends with all letters, but "a", except first names
|
||||
"Kosma" and "Jarema". First name and Last name consist of letters
|
||||
(including polish characters), starts with a capital letter
|
||||
(including "Ć", "Ł", "Ś", "Ź" i "Ż"). The first name and last name
|
||||
should consist of at least 2 letters.
|
||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 5 z resztą 0.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 5 is 0.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 0/5
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
Nowak
|
||||
Ścież
|
||||
Źdźbło
|
||||
<NONE>
|
||||
Xa
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
Żuraś
|
||||
<NONE>
|
@ -1,14 +0,0 @@
|
||||
Anna Kowalska
|
||||
E Xa
|
||||
Hanna Długi
|
||||
Jan Adam Nowak
|
||||
Jan Nowak
|
||||
Jarema Ścież
|
||||
Kosma Źdźbło
|
||||
Ue X
|
||||
Ue Xa
|
||||
e Xa
|
||||
jan Nowak
|
||||
Ądam Kowalski
|
||||
Łukasz Żuraś
|
||||
łukasz Żuraś
|
@ -1,43 +0,0 @@
|
||||
Wydobywanie nazwy pliku
|
||||
=======================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć nazwę pliku z pełnej ścieżki. Należy
|
||||
uwzględnić dwie konwencje - (1) linuksową (ścieżka zaczyna się ukośnikiem,
|
||||
poszczególne jej elementy też oddzielane są ukośnikiem), (2) windowsową
|
||||
(ścieżka zaczyna się od nazwy dysku - wielka litera i dwukropek, potem
|
||||
następują katalogi oddzielonę odwróconym ukośnikiem), konwencje nie mogą
|
||||
się mieszać. Jako nazwa katalogu i pliku może wystąpić dowolny niepusty
|
||||
ciąg znaków niebędących ukośnikiem ani odwróconym ukośnikiem. Jeśli napis
|
||||
nie spełnia podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string extract filename from a full path.
|
||||
You should consider two conventions- (1) Linux (the path starts with
|
||||
the forward slash, elements are separated by a forward slash), (2)- windows
|
||||
(the path starts with disk name- capital letter, colon, then
|
||||
directories separated by a backward slash), conventions can not
|
||||
mix. The dir name or file name can be any non-empty
|
||||
sequence of string, which are not forward slash or backward slash.
|
||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 5 z resztą 1.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 5 is 1.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 1/5
|
@ -1,13 +0,0 @@
|
||||
w--www
|
||||
Plik.txt
|
||||
<NONE>
|
||||
tuxracer
|
||||
<NONE>
|
||||
stronka.html
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
bla.txt
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
@ -1,13 +0,0 @@
|
||||
/a/x/y/z/q/w--www
|
||||
/home/megapiranha/tajne/Plik.txt
|
||||
/usr//bin/tuxracer
|
||||
/usr/bin/tuxracer
|
||||
/usr/bin/tuxracer/
|
||||
C:\Windows\Lamer\stronka.html
|
||||
C:\Windows\Lamer\stronka.html\
|
||||
C:\Windows\\Lamer\stronka.html\
|
||||
C:\foo/bar
|
||||
Windows\Lamer\stronka.html
|
||||
X:\bla.txt
|
||||
\Windows\Lamer\stronka.html
|
||||
usr/bin/tuxracer
|
@ -1,44 +0,0 @@
|
||||
Use regular expressions to mark Polish first-person masculine forms.
|
||||
|
||||
You should handle the following types of expressions:
|
||||
|
||||
* first-person masculine past forms of verbs ("zrobiłem", "pisałem", etc.),
|
||||
* first-person singular masculine forms of the verb "być" ("be") combined
|
||||
with singular masculine nominative forms of adjectives ("wysoki", "sprytny", etc.),
|
||||
assuming that the form of the verb "być" is to the left of the adjective, not
|
||||
more than 3 other words,
|
||||
* the verb "będę" combined with the past participle (i.e. 3rd person
|
||||
masculine imperfect form, e.g. "robił", pisał"), assuming
|
||||
that "będę" is to the left of the adjective, not
|
||||
more than 3 other words to the left of the participle OR directly
|
||||
to the right of the participle ("robił będę").
|
||||
|
||||
The first-person masculine forms should be marked with curly brackets.
|
||||
You should mark only the masculine form. Do not mark the form of "być"
|
||||
(unless it clearly a masculine form, i.e. for "byłem").
|
||||
|
||||
The match should be case-insensitive.
|
||||
|
||||
The PoliMorf dictionary of inflected forms should be applied:
|
||||
http://zil.ipipan.waw.pl/PoliMorf?action=AttachFile&do=get&target=PoliMorf-0.6.7.tab.gz
|
||||
|
||||
Suggested steps:
|
||||
|
||||
1. Extract all the needed forms from the PoliMorf dictionary:
|
||||
|
||||
* 1st person masculine past forms of verbs, unfortunately
|
||||
this form is not directly present in the lexicon, you need
|
||||
to add "em" to the 3rd person masculine form ("zrobił" => "zrobiłem")
|
||||
* singular masculine nominative forms of adjectives
|
||||
* masculine past participle (3rd person masculine imperfect forms of verbs)
|
||||
|
||||
You could do this using grep/cut commands — to obtain a simple text files
|
||||
with a word in each line. You can do this once and commit the 3 files to your repository.
|
||||
|
||||
2. In your `run` script/program, read the 3 files and create a large
|
||||
expression with alternatives. Use a regexp library based on DFAs (determintistic
|
||||
finite-automatons).
|
||||
|
||||
POINTS: 5
|
||||
DEADLINE: 2025-02-10 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 0/2
|
@ -1,25 +0,0 @@
|
||||
Tu nic nie ma.
|
||||
Wczoraj {ugotowałem} ziemniaki.
|
||||
{Jechałem}, {jechałem} i {jechałem}, a potem się {zatrzymałem}.
|
||||
{Umyłem} się mydłem.
|
||||
Jestem {wysoki}.
|
||||
Jest wysoki.
|
||||
Mówią, że jestem od zawsze niezwykle {sprytny}.
|
||||
aaaa {byłem} aaa {zielony} ddd
|
||||
aaaa {byłem} aaa bbb {zielony} ddd
|
||||
aaaa {byłem} aaa bbb ccc {zielony} ddd
|
||||
aaaa {byłem} aaa bbb ccc ddd zielony ddd
|
||||
aaaa był aaa bbb zielony ddd
|
||||
aaaa byłam aaa bbb zielony ddd
|
||||
aaaa byłam aaa bbb zielona ddd
|
||||
teraz będę {pisał} książkę
|
||||
będę teraz {pisał} książkę
|
||||
będę teraz dla ciebie {pisał} książkę
|
||||
teraz dla ciebie {pisał} będę księżkę
|
||||
będę i on napisał książkę
|
||||
aaa będę {śpiewał} bbb
|
||||
aaa będę ccc {śpiewał} bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd {śpiewał} bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd eee {śpiewał} bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd eee fff śpiewał bbb
|
||||
{pływałem} i {biegałem}
|
@ -1,25 +0,0 @@
|
||||
Tu nic nie ma.
|
||||
Wczoraj ugotowałem ziemniaki.
|
||||
Jechałem, jechałem i jechałem, a potem się zatrzymałem.
|
||||
Umyłem się mydłem.
|
||||
Jestem wysoki.
|
||||
Jest wysoki.
|
||||
Mówią, że jestem od zawsze niezwykle sprytny.
|
||||
aaaa byłem aaa zielony ddd
|
||||
aaaa byłem aaa bbb zielony ddd
|
||||
aaaa byłem aaa bbb ccc zielony ddd
|
||||
aaaa byłem aaa bbb ccc ddd zielony ddd
|
||||
aaaa był aaa bbb zielony ddd
|
||||
aaaa byłam aaa bbb zielony ddd
|
||||
aaaa byłam aaa bbb zielona ddd
|
||||
teraz będę pisał książkę
|
||||
będę teraz pisał książkę
|
||||
będę teraz dla ciebie pisał książkę
|
||||
teraz dla ciebie pisał będę księżkę
|
||||
będę i on napisał książkę
|
||||
aaa będę śpiewał bbb
|
||||
aaa będę ccc śpiewał bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd śpiewał bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd eee śpiewał bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd eee fff śpiewał bbb
|
||||
pływałem i biegałem
|
@ -1,44 +0,0 @@
|
||||
Use regular expressions to mark Polish first-person feminine forms.
|
||||
|
||||
You should handle the following types of expressions:
|
||||
|
||||
* first-person feminine past forms of verbs ("zrobiłam", "pisałam", etc.),
|
||||
* first-person singular feminine forms of the verb "być" ("be") combined
|
||||
with singular feminine nominative forms of adjectives ("wysoka", "sprytna", etc.),
|
||||
assuming that the form of the verb "być" is to the left of the adjective, not
|
||||
more than 3 other words,
|
||||
* the verb "będę" combined with the past participle (i.e. 3rd person
|
||||
feminine imperfect form, e.g. "robiła", pisała"), assuming
|
||||
that "będę" is to the left of the adjective, not
|
||||
more than 3 other words to the left of the participle OR directly
|
||||
to the right of the participle ("robiła będę").
|
||||
|
||||
The first-person feminine forms should be marked with curly brackets.
|
||||
You should mark only the feminine form. Do not mark the form of "być"
|
||||
(unless it clearly a feminine form, i.e. for "byłam").
|
||||
|
||||
The match should be case-insensitive.
|
||||
|
||||
The PoliMorf dictionary of inflected forms should be applied:
|
||||
http://zil.ipipan.waw.pl/PoliMorf?action=AttachFile&do=get&target=PoliMorf-0.6.7.tab.gz
|
||||
|
||||
Suggested steps:
|
||||
|
||||
1. Extract all the needed forms from the PoliMorf dictionary:
|
||||
|
||||
* 1st person feminine past forms of verbs, unfortunately
|
||||
this form is not directly present in the lexicon, you need
|
||||
to add "m" to the 3rd person feminine form ("zrobiła" => "zrobiłam")
|
||||
* singular feminine nominative forms of adjectives
|
||||
* feminine past participle (3rd person feminine imperfect forms of verbs)
|
||||
|
||||
You could do this using grep/cut commands — to obtain a simple text files
|
||||
with a word in each line. You can do this once and commit the 3 files to your repository.
|
||||
|
||||
2. In your `run` script/program, read the 3 files and create a large
|
||||
expression with alternatives. Use a regexp library based on DFAs (determintistic
|
||||
finite-automatons).
|
||||
|
||||
POINTS: 5
|
||||
DEADLINE: 2025-02-10 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 1/2
|
@ -1,25 +0,0 @@
|
||||
Tu nic nie ma.
|
||||
Wczoraj {ugotowałam} ziemniaki.
|
||||
{Jechałam}, {jechałam} i {jechałam}, a potem się {zatrzymałam}.
|
||||
{Umyłam} się mydłem i bam, złam się.
|
||||
Jestem {wysoka}.
|
||||
Jest {wysoka}.
|
||||
Mówią, że jestem od zawsze niezwykle {sprytna}.
|
||||
aaaa {byłam} aaa {zielona} ddd
|
||||
aaaa {byłam} aaa bbb {zielona} ddd
|
||||
aaaa {byłam} aaa bbb ccc {zielona} ddd
|
||||
aaaa {byłam} aaa bbb ccc ddd zielona ddd
|
||||
aaaa była aaa bbb zielona ddd
|
||||
aaaa byłem aaa bbb zielona ddd
|
||||
aaaa byłem aaa bbb zielony ddd
|
||||
teraz będę {pisała} książkę
|
||||
będę teraz {pisała} książkę
|
||||
będę teraz dla ciebie {pisała} książkę
|
||||
teraz dla ciebie {pisała} będę księżkę
|
||||
będę i ona napisała książkę
|
||||
aaa będę {śpiewała} bbb
|
||||
aaa będę ccc {śpiewała} bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd {śpiewała} bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd eee {śpiewała} bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd eee fff śpiewała bbb
|
||||
{pływałam} i {biegałam}
|
@ -1,25 +0,0 @@
|
||||
Tu nic nie ma.
|
||||
Wczoraj ugotowałam ziemniaki.
|
||||
Jechałam, jechałam i jechałam, a potem się zatrzymałam.
|
||||
Umyłam się mydłem i bam, złam się.
|
||||
Jestem wysoka.
|
||||
Jest wysoka.
|
||||
Mówią, że jestem od zawsze niezwykle sprytna.
|
||||
aaaa byłam aaa zielona ddd
|
||||
aaaa byłam aaa bbb zielona ddd
|
||||
aaaa byłam aaa bbb ccc zielona ddd
|
||||
aaaa byłam aaa bbb ccc ddd zielona ddd
|
||||
aaaa była aaa bbb zielona ddd
|
||||
aaaa byłem aaa bbb zielona ddd
|
||||
aaaa byłem aaa bbb zielony ddd
|
||||
teraz będę pisała książkę
|
||||
będę teraz pisała książkę
|
||||
będę teraz dla ciebie pisała książkę
|
||||
teraz dla ciebie pisała będę księżkę
|
||||
będę i ona napisała książkę
|
||||
aaa będę śpiewała bbb
|
||||
aaa będę ccc śpiewała bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd śpiewała bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd eee śpiewała bbb
|
||||
aaa będę ccc ddd eee fff śpiewała bbb
|
||||
pływałam i biegałam
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user