<unk>
<unk>
<unk>
polska
żegluga
na
odrze
obchodzi
swe
pietnastolecie
nasz
reportaże
zaczynamy
w
koźlu
to
drugi
co
do
wielkości
port
rzeczny
w
europie
baza
przeładunkowa
towarów
na
górny
i
dolny
śląsk
przyszła
ze
szczecina
kanadyjska
pszenica
i
pakistańska
utah
obok
dźwigów
pracują
w
koźlu
urządzenia
do
przeładunku
masowego
węgiel
piasek
żwir
to
typowe
transporty
rzeczy
na
odrzańskich
barkach
żyje
i
pracuje
półtora
tysiąca
ludzi
to
ich
domy
rodzinne
często
nie
mają
żadnych
na
lądzie
gdy
dzieci
do
rosną
też
zostaną
na
odrze
wodna
autostrada
między
śląskiem
a
bałtykiem
paliwa
po
nich
sześćdziesiąt
holowników
i
dwieście
pięćdziesiąt
barek
przewożą
rocznie
ponad
miliony
ton
towarów
poprzez
niemieckie
kanały
barki
odrzańskie
docierają
do
hamburga
i
amsterdamu
wkrótce
będą
do
szwajcarii
wodne
progi
i
zbiorniki
dziesiątki
śluz
różnice
lustra
wody
sięgają
kilkunastu
metrów
port
we
wrocławiu
to
znajduje
się
nasza
największa
stocznia
rzeczna
buduje
teraz
nowoczesne
barki
motorowe
gdy
dwieście
nowych
barek
wyruszy
na
nurt
odry
coraz
rzadsze
będą
tak
dziś
typowe
widoki
pociągów
rzecznych
sznurów
barek
ciągnięty
przez
jeden
holownik
kolejny
weiss
ze
śląska
do
bałtyku
dobiega
końca
to
już
szczecin
na
ładunek
przywiezionych
odrą
czekają
sporcie
statki
pełnomorskie
z
bieżącym
pięciolecie
wielkie
fundusze
przeznaczono
na
dalsze
zagospodarowanie
i
wykorzystanie
odry
największej
i
najtańszej
drogi
wodnej
w
polsce
<unk>