ale Polska żegluga na odrze obchodzi swoje piętnastolecie nasz reportaż zaczynamy kościół to drugi co do wielkości port rzeczny w Europie baza przeładunkowa towarów na górnej i dolnej się od przyszła ze Szczecina kanadyjska pszenica i pakistańska obu dźwigów pracują choć lub urządzenia do przeładunku masowego węgiel piasek żwir to typowy transport rzeczny polska szczecina eu oliwska obchodzić te swej swe nasze w kość koś w koźlu lub drugiej pod w europie ma za ma do donieść daliśmy o z nie ta tak ci nie był w w kość kość masło typowe transporty rzeczy rzeczne na na odrzańskiej w barakach żyje i pracuje półtora tysiąca ludzi to ich domy rodzinne często nie mają żadnych na lądzie gdy dzieci dorosną też zostaną na odrze nam odrzański barkach i jej pracuję i pili od lat autostrada między Śląskiem a Bałtykiem który na poniższej dziesiąty holowników i dwieście pięćdziesiąt Marek marek w od pod na nad ma nam gdy ~r dziesiąte przewożą rocznie ponad milion ton towarów poprzez niemieckie kanały barki odrzańskie docierają do Hamburga Jan stare dane wkrótce pytać będą do Szwajcarii po przez niemiecki star ster stary dan który na z nad dać znaczy wodne progi i zbiornik dziesiątki śluz różnice lustra wody sięgają kilkunastu m port we Wrocławiu tu znajduje się nasza największa stocznia rzeczna buduje teraz nowoczesne barki motorowe metrów chłodne modne front prąd i z i różnicę różnica poród te de the tuż gdy dwieście nowych danych wyruszy na nurt Odry coraz rzadsze będą tak dziś typowe widoki pociągu rzecznych sznurów barek ciągniętych przez jeden holownik ale kolejny rejs ze śląska do Bałtyku dobiega końca to już Szczecin odry / szczecin i łowy płowej pociągów marek jednym by i nie i kolei nie już Nowak uległ przywiezionych odrą czekają w porcie statki pełnomorskie bieżącym pięcioleciu wielkie fundusze przeznaczone na dalsze zagospodarowanie i wykorzystanie odbyli największej innej tańszej drogi wodnej w Polsce