dni
bez
wodnej
pustyni
karaku
są
policzone
na
bezwodnych
dotąd
terenach
pojawili
się
zastępy
chłopów
uzbecki
turkmeński
ślad
za
ludźmi
ciągną
karawany
wielbłądów
obie
uczonych
wodą
rozpoczyna
się
ogromna
pokojowa
bitwa
z
pustynią
na
pierwszy
ogień
idzie
budowa
potężnej
magistrali
kolejowej
która
połączy
odcięte
dotąd
urodzajny
okolice
chore
z
trzecią
komunikacyjną
reszty
kraju
ślad
za
tym
rozpocznie
się
budowa
kanału
związek
radziecki
podejmuje
wielkie
dzieło
które
zmieni
oblicze
acji
środkowej
budowniczy
linii
kolejowej
podjęli
się
pracy
niesłychane
każdy
metr
trasy
to
dziesiątki
metrów
sześciennych
robót
ziemnych
uporczywa
walka
z
wiatrem
i
ruchomymi
pias-kan
wyścig
z
kapryśną
pogodę
mimo
to
na
poszczególnych
odcinkach
wielkiej
blisko
siedmiuset
kilometrowej
trasy
praca
zakończona
zostaje
przed
terminem
niebawem
ruszą
pierwsze
pociągi
przez
pustynię