implementacja wykrywania poruszajacych sie pojazdow

This commit is contained in:
Krzysztof Strzelecki 2020-02-13 22:47:50 +01:00
parent effa204471
commit c7e7bd6c70

33
main.py
View File

@ -26,6 +26,39 @@ while True:
cv2.imshow("czarnobialy", gray) # wyswietlanie filmu w skali szarosci
fgMask = sub.apply(gray) # uzycie background subtraction
cv2.imshow("fgMask", fgMask)
# operacje morfologiczne. Wg tutoriala na docs.opencv.org. Opening, closing - usuwanie szumów
kernel = cv2.getStructuringElement(cv2.MORPH_ELLIPSE, (5, 5)) # kernel to apply to the morphology
closing = cv2.morphologyEx(fgMask, cv2.MORPH_CLOSE, kernel)
#cv2.imshow("closing", closing)
opening = cv2.morphologyEx(closing, cv2.MORPH_OPEN, kernel)
#cv2.imshow("opening", opening)
dilation = cv2.dilate(opening, kernel)
#cv2.imshow("dilation", dilation)
retvalbin, bins = cv2.threshold(dilation, 220, 255, cv2.THRESH_BINARY) # Thresholding/binaryzacja obrazu usuwanie cieni
#cv2.imshow('bins',bins)
# obrysowywanie
contours, hierarchy = cv2.findContours(bins, cv2.RETR_EXTERNAL, cv2.CHAIN_APPROX_SIMPLE) # RETR_EXTERNAL - bierz pod uwage najbardziej 'zewnetrzne' kontury
minContourSize = 400
maxContourSize = 50000
for i in range(len(contours)): # przejdz wszystkie kontury w kadrze
if hierarchy[0, i, 3] == -1: # uzycie hierarchii zeby uwzgledniac tylko "rodzicow" (najbardziej zewnetrzne kontury)
area = cv2.contourArea(contours[i])
if minContourSize < area < maxContourSize: # nie obrysowuj zbyt duzych i malych obiektow
# obliczanie centoidu konturu (czyli srodka) za pomoca tzw "momentow"
centroid = contours[i]
moments = cv2.moments(centroid)
cx = int(moments['m10'] / moments['m00'])
cy = int(moments['m01'] / moments['m00'])
# punkty graniczne (bounding points) konturu. x,y to wspolrzedne lewego gornego rogu, w,h to szerokosc i wysokosc prostokata
x, y, w, h = cv2.boundingRect(centroid)
# utworz prostokat wokol konturu
cv2.rectangle(input_vid, (x, y), (x + w, y + h), (255, 0, 0), 2)
cv2.imshow("wykryte pojazdy", input_vid)
key = cv2.waitKey(60)
if key == 27: #Wyjdz po nacisnieciu escape