rozszerzenie sekcji muzyka
This commit is contained in:
parent
fe6c1e3bd0
commit
f57fc87673
@ -192,6 +192,20 @@ m Musique
|
||||
r SonicPi
|
||||
c Komentarz
|
||||
|
||||
n Zmiana tempa na 90
|
||||
m bpm 90
|
||||
r use_bpm 90
|
||||
|
||||
n Zmiana domyślnej długości nuty na półnutę
|
||||
m len 1/2
|
||||
c w SonicPi nie ma domyślnej długości nuty;
|
||||
c za każdym razem trzeba ją definiować
|
||||
|
||||
n Zmiana oktawy do 4tej
|
||||
m oct 4;
|
||||
c w SonicPi domyślna oktawa
|
||||
c jest ustalona jako 4
|
||||
|
||||
n C w 4 oktawie
|
||||
m play (c 4)
|
||||
r play 60
|
||||
@ -212,4 +226,64 @@ r play :E8
|
||||
r play :G8
|
||||
r lub play chord(:C8, :major)
|
||||
|
||||
n C w 4 oktawie, półnuta
|
||||
m play (c 4 hn)
|
||||
m lub play (c 4 (1/2))
|
||||
m lub play (c 4 0.5)
|
||||
r play 60, sustain: 2
|
||||
c w SonicPi możliwa jest kontrola obwiedni ADSR za pomocą
|
||||
c parametrów attack, delay, sustain i release
|
||||
|
||||
n Sekwencja C, E i G w oktawie 4, półnuty, zagrane jedno po drugim
|
||||
m play [oct 4; len 1/2; c e g]
|
||||
r [:C4, :E4, :G4].each do |i|
|
||||
r play i, sustain: 2
|
||||
r sleep 2
|
||||
r end
|
||||
|
||||
n Sekwencja C, D, E, F, G, z nutą A graną przez cały czas trwania sekwencji
|
||||
m par A [c; d; e; f; g]
|
||||
r in_thread do
|
||||
r [:C4, :D4, :E4, :F4, :G4].each do |i|
|
||||
r play i
|
||||
r sleep 1
|
||||
r end
|
||||
r end
|
||||
r in_thread do
|
||||
r play :A4, sustain: 5
|
||||
r end
|
||||
|
||||
n Dwie melodie grane współbieżnie
|
||||
m sim [c 4; c 3; c 2] [e 4; e 3; e 2]
|
||||
r in_thread do
|
||||
r [:C4, :C3, :C2].each do |i|
|
||||
r play i
|
||||
r sleep 1
|
||||
r end
|
||||
r end
|
||||
r in_thread do
|
||||
r [:E4, :E3, :E2].each do |i|
|
||||
r play i
|
||||
r sleep 1
|
||||
r end
|
||||
r end
|
||||
|
||||
n Zagranie losowej nuty spośród C, E, G
|
||||
m play (shuffle [c; e; g]).0
|
||||
r play choose([:C, :E, :G])
|
||||
|
||||
n Zagranie sekwencji nut C, E, G w losowej kolejności
|
||||
m play (shuffle [c; e; g])
|
||||
r [:C, :E, :G].shuffle().each do |i|
|
||||
r play i, sustain: 1
|
||||
r sleep 1
|
||||
r end
|
||||
|
||||
n Zagranie sekwencji C, E, G od tyłu
|
||||
m play (reverse [c; e; g])
|
||||
r [:C, :E, :G].reverse.each do |i|
|
||||
r play i, sustain: 1
|
||||
r sleep 1
|
||||
r END
|
||||
|
||||
END TABLE
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user