Music theory background needed for chord literals #17
Labels
No Label
bug
enhancement
No Milestone
No project
No Assignees
1 Participants
Notifications
Due Date
No due date set.
Dependencies
No dependencies set.
Reference: s416496/musique#17
Loading…
Reference in New Issue
Block a user
No description provided.
Delete Branch "%!s()"
Deleting a branch is permanent. Although the deleted branch may continue to exist for a short time before it actually gets removed, it CANNOT be undone in most cases. Continue?
Zadanie
Potrzebuję następującej wiedzy muzycznej:
'
/ ',' modifikuje wartość dzwiękową? (np dodaje półton? w tym stylu odpowiedzi oczekuję)Jak będzie działać przechowywanie dźwięków, akordów, sekwencji?
By dać Ci intuicję na temat możliwych algorytmów i operacji.
Generalnie dźwięki (w tym kolekcje dźwięków jak akordy czy sekwencje) będę reprezentować w dwóch formach:
base + offset
wraz z generyczną długością, gdzieoffset
to aktualny dźwięk, abase
to domyślna oktawa, która jest rozwiązywana dopiero w momencie zagrania lub ustawienia oktawy wprost. Ta reprezentacja pozwala na zapisy mówiące "dźwięk C dwie oktawy niżej".(nr midi, długość)
.Reprezentacja generyczna może być częściowo wypełniona, tzn. może mieć konkretną długość grania, ale nieustaloną oktawę.
changed due date to May 22, 2022
assigned to @matpia
Co do zasady w literale akordu mogą pojawić się wszystkie liczby naturalne, a wyznacza je kreatywność muzyka (bo to koniec końców muzyk decyduje, z których dźwięków chce zbudować akord). Praktyczne zastosowanie to wartości do liczby 13.
Dźwięk w akordzie możę być obniżony o pół tonu(,)/cały ton(,,), podniesiony o pół tonu(')/ cały ton(''), usunięty z akordu (sugeruję *-, gdzie za * wstaw literał dźwięku) oraz podtrzymany( analogicznie, poponuję *+), tj. dźwięk wybrzmiewa dłużej niż pozostałe dźwięki akordu (przyjmijmy, że o ósemkę).
Jako, że dla mnie operacje i przekształcenia w tym kontekście są tym samym, to uzupełnię tylko o przewrót, bo o ile działania z punktu 2 są operacjami stosowanymi wprost, o tyle przwrót działa nieco inaczej.
Zacznijmy od tego, że w teorii muzyki istnieje po prostu "przewrót". Co do zasady działa zawsze tak samo, tj. w zależności od tego "który" jest to przewrót, konkretny dźwięk z akordu musi być najniższy.
Uwaga: tercja w akordzie [c,e,g] to 'e'. Dlaczego? W gamie C-dur 'e' jest trzecim dźwiękiem (c, d, e, f, g, a, h).
W takiej sytuacji pierwszy przewrót akordu c-dur to dźwięki (w naszej notacji) [e, g, c'], a drugi przewrót to [g, c'. e']. Kolejnych przewrótów ten akord nie posiada - w jego skład nie wchodzą inne dźwięki ze skali.
Osobiście proponuję 'naszą' interpretację tego czym w muzyce jest przewrót (chociaż bliżej temu raczej do inspiracji).
Ująłem to tak:
W tym kontekście 'naszym' przewrotem 'w górę' jest klasycznie rozumiany przewrót w muzyce, natomiast przewrót 'w dół' byłby operacją quasi-odwrotna, np:
Od razu widać (w mojej opinii lepiej niż w klasycznym przewrocie), że nie do wszystkich akordów można zastosować wszystkie przewroty 'w dół'.
Wizualizacja:
Zapraszam do dyskusji.
Wraz z dzisiejszą rozmową na Teams wszystkie wątpliwości rozwiązane