Musique 0.2 features discussion #28
Labels
No Label
bug
enhancement
No Milestone
No project
No Assignees
1 Participants
Notifications
Due Date
No due date set.
Dependencies
No dependencies set.
Reference: s416496/musique#28
Loading…
Reference in New Issue
Block a user
No description provided.
Delete Branch "%!s()"
Deleting a branch is permanent. Although the deleted branch may continue to exist for a short time before it actually gets removed, it CANNOT be undone in most cases. Continue?
Nowe literały
Akordy relatywne
Pomiędzy określeniem prymy, a pozostałych wstawiamy
r
Przykładowo C-dur:
cr43
c47
Typ herzowy
<liczba>hz
, np440hz
tohz
Przykładowo
440hz
jest równe(a 4)
. Podstawowe granie przezplay
(w tym jego niejawną wersję) wspiera tylko granie półtonalne. Potencjalne techniki grania mikrotonowego zostaną omówione poniżej.Nowe operacje na dźwiękach
Zaokrąglanie
W ramach muzyki co najwyżej półtonowej:
floor <nuta / akord> <skala: array of notes>
zaokrąglający w dół do najbliżej nuty ze skaliceil <nuta / akord> <skala: array of notes>
zaokrąglający w górę do najbliżej nuty ze skaliround <nuta / akord> <skala: array of notes>
zaokrąglanie wg najmniejszej odległości do nuty ze skaliMożliwym jest dodanie skali do wartości domyślnych przechowywanych w kontekście. Wtedy
floor
,ceil
iround
mogą przyjąć argumenty według schematu powyżej lub pominąć argument ze skalą by użyć wartości domyślnej.Wsparcie dla grania muzyki mikrotonowej
Pitch bend, który umożliwa przejście na mikrotony, określany jest wyłącznie per kanał, a nie per nuta. Oznacza to, że jeśli chcemy mieć wiele nut o różnych wartościach pitch benda to musimy grać wielokanałowo. Nie mam aktualnie pomysłu na to jak można to dobrze zamodelować by stworzyć intuicyjny i szybki sposób grania mikrotonowego. Pytanie czy wogóle musi istnieć mikrotonowy live coding bez wcześniejszego zdefiniowania potrzebnych mikrotonów.
Przykładowy sposób zamodelowania
Issue zbiorowy @pi