Merge branch 'dev' into SES-107

This commit is contained in:
Karol Górzyński 2020-12-18 21:19:05 +01:00
commit 910918d4c5
4 changed files with 110 additions and 15 deletions

View File

@ -6,8 +6,12 @@ using System.Threading.Tasks;
namespace SessionCompanion.Controllers namespace SessionCompanion.Controllers
{ {
using System; using System;
using System.Security.Policy;
using Microsoft.AspNetCore.SignalR;
using SessionCompanion.Extensions.EitherType; using SessionCompanion.Extensions.EitherType;
using SessionCompanion.Hubs;
using SessionCompanion.ViewModels.ApiResponses; using SessionCompanion.ViewModels.ApiResponses;
using SessionCompanion.ViewModels.UserViewModels; using SessionCompanion.ViewModels.UserViewModels;
@ -17,9 +21,12 @@ namespace SessionCompanion.Controllers
{ {
private readonly IUserService _service; private readonly IUserService _service;
private SessionHubData _sessionHubData;
public UserController(IUserService service) public UserController(IUserService service)
{ {
this._service = service; this._service = service;
this._sessionHubData = new SessionHubData();
} }
/// <summary> /// <summary>
@ -69,5 +76,15 @@ namespace SessionCompanion.Controllers
return new SuccessResponse("User created"); return new SuccessResponse("User created");
} }
/// <summary>
/// Metoda sprawdza czy ktoś jest już zalogowany jako Game Master
/// </summary>
/// <returns>true jesli ktoś jest już zalogowany i false jeśli nie</returns>
[HttpGet("IsGMLogged")]
public Either<bool, ErrorResponse> IsGameMasterAllreadyLogged()
{
return this._sessionHubData.GameMasterConnected_Prop;
}
} }
} }

View File

@ -1,7 +1,5 @@
using Microsoft.AspNetCore.SignalR; using Microsoft.AspNetCore.SignalR;
using System; using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Threading.Tasks; using System.Threading.Tasks;
namespace SessionCompanion.Hubs namespace SessionCompanion.Hubs
@ -9,17 +7,13 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
public class SessionHub : Hub public class SessionHub : Hub
{ {
/// <summary> /// <summary>
/// Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci /// Klasa zawierająca wszystkie dane potrzebne w SignalR odnośnie aktualnej sesji
/// </summary> /// </summary>
private static Dictionary<string, int> ConnectedCharacters = new Dictionary<string, int>(); private SessionHubData sessionHubData;
/// <summary>
/// Status, czy GM został już zalogowany
/// </summary>
private static bool GameMasterConnected = new bool();
public SessionHub() public SessionHub()
{ {
this.sessionHubData = new SessionHubData();
} }
/// <summary> /// <summary>
@ -31,16 +25,17 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
public override Task OnDisconnectedAsync(Exception exception) public override Task OnDisconnectedAsync(Exception exception)
{ {
// if true then it is character, if false it is GM // if true then it is character, if false it is GM
if (ConnectedCharacters.ContainsKey(Context.ConnectionId)) if (this.sessionHubData.ConnectedCharacters_Prop.ContainsKey(Context.ConnectionId))
{ {
Groups.RemoveFromGroupAsync(Context.ConnectionId, "Players"); Groups.RemoveFromGroupAsync(Context.ConnectionId, "Players");
ConnectedCharacters.Remove(Context.ConnectionId); this.sessionHubData.ConnectedCharacters_Prop.Remove(Context.ConnectionId);
} }
else else
{ {
Groups.RemoveFromGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster"); Groups.RemoveFromGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster");
GameMasterConnected = false; this.sessionHubData.GameMasterConnected_Prop = false;
} }
Clients.All.SendAsync("GoodBye", "Player has left the game"); Clients.All.SendAsync("GoodBye", "Player has left the game");
return base.OnDisconnectedAsync(exception); return base.OnDisconnectedAsync(exception);
} }
@ -54,10 +49,10 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
/// <returns>Zwraca true - jeśli udało się zalogować, false - jesli ktoś zalogował się już jako GM</returns> /// <returns>Zwraca true - jeśli udało się zalogować, false - jesli ktoś zalogował się już jako GM</returns>
public bool GameMasterLogin() public bool GameMasterLogin()
{ {
if (!GameMasterConnected) if (!this.sessionHubData.GameMasterConnected_Prop)
{ {
Groups.AddToGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster"); Groups.AddToGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster");
GameMasterConnected = true; this.sessionHubData.GameMasterConnected_Prop = true;
Clients.All.SendAsync("Welcome", "Welcome new Game Master"); Clients.All.SendAsync("Welcome", "Welcome new Game Master");
return true; return true;
} }
@ -77,7 +72,7 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
/// <returns>Wysyła wiadomość "Welcome" do wszystkich zalogowanych użytkoników</returns> /// <returns>Wysyła wiadomość "Welcome" do wszystkich zalogowanych użytkoników</returns>
public Task PlayerCharacterLogin(int characterId) public Task PlayerCharacterLogin(int characterId)
{ {
ConnectedCharacters.Add(Context.ConnectionId, characterId); this.sessionHubData.ConnectedCharacters_Prop.Add(Context.ConnectionId, characterId);
Groups.AddToGroupAsync(Context.ConnectionId, "Players"); Groups.AddToGroupAsync(Context.ConnectionId, "Players");
return Clients.All.SendAsync("Welcome", "Welcome new Player"); return Clients.All.SendAsync("Welcome", "Welcome new Player");

View File

@ -0,0 +1,52 @@
using System.Collections.Generic;
namespace SessionCompanion.Hubs
{
/// <summary>
/// Statyczna klasa przechowujaca informacje dotyczące SignalR dla SessionHub
/// </summary>
public class SessionHubData
{
/// <summary>
/// Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci
/// </summary>
public static Dictionary<string, int> ConnectedCharacters = new Dictionary<string, int>();
/// <summary>
/// Status, czy GM został już zalogowany
/// </summary>
public static bool GameMasterConnected;
/// <summary>
/// Zwraca lub ustawia status zalogowania GM
/// </summary>
public bool GameMasterConnected_Prop
{
get
{
return GameMasterConnected;
}
set
{
GameMasterConnected = value;
}
}
/// <summary>
/// Zwraca lub ustawia listę zalogowanych graczy
/// </summary>
public Dictionary<string, int> ConnectedCharacters_Prop
{
get
{
return ConnectedCharacters;
}
set
{
ConnectedCharacters = value;
}
}
}
}

View File

@ -26,6 +26,12 @@
<param name="userRegisterModel"> Model uzytkownika do zarejestrowania </param> <param name="userRegisterModel"> Model uzytkownika do zarejestrowania </param>
<returns> SuccessResponse/ErrorResponse </returns> <returns> SuccessResponse/ErrorResponse </returns>
</member> </member>
<member name="M:SessionCompanion.Controllers.UserController.IsGameMasterAllreadyLogged">
<summary>
Metoda sprawdza czy ktoś jest już zalogowany jako Game Master
</summary>
<returns>true jesli ktoś jest już zalogowany i false jeśli nie</returns>
</member>
<member name="F:SessionCompanion.Hubs.SessionHub.ConnectedCharacters"> <member name="F:SessionCompanion.Hubs.SessionHub.ConnectedCharacters">
<summary> <summary>
Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci
@ -58,5 +64,30 @@
<param name="characterId"> Identyfikator zalogowanego bohatera </param> <param name="characterId"> Identyfikator zalogowanego bohatera </param>
<returns>Wysyła wiadomość "Welcome" do wszystkich zalogowanych użytkoników</returns> <returns>Wysyła wiadomość "Welcome" do wszystkich zalogowanych użytkoników</returns>
</member> </member>
<member name="T:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData">
<summary>
Statyczna klasa przechowujaca informacje dotyczące SignalR dla SessionHub
</summary>
</member>
<member name="F:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData.ConnectedCharacters">
<summary>
Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci
</summary>
</member>
<member name="F:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData.GameMasterConnected">
<summary>
Status, czy GM został już zalogowany
</summary>
</member>
<member name="P:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData.GameMasterConnected_Prop">
<summary>
Zwraca lub ustawia status zalogowania GM
</summary>
</member>
<member name="P:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData.ConnectedCharacters_Prop">
<summary>
Zwraca lub ustawia listę zalogowanych graczy
</summary>
</member>
</members> </members>
</doc> </doc>