Merge branch 'dev' into SES-104

This commit is contained in:
Karol Górzyński 2020-12-18 21:19:54 +01:00
commit 956d7b2a32
7 changed files with 153 additions and 15 deletions

View File

@ -10,5 +10,6 @@ namespace SessionCompanion.Services.Interfaces
{
public interface ICharacterService : IServiceBase<CharacterViewModel, Character>
{
Task<IEnumerable<CharacterForLoginViewModel>> GetUserLoginCharacters(int userId);
}
}

View File

@ -21,5 +21,21 @@ namespace SessionCompanion.Services.Services
{
public CharacterService(IMapper mapper, IRepository<Character> repository) : base(mapper, repository)
{ }
/// <summary>
/// Funkcja zwraca listę postaci przypisanych do podanego użytkownika
/// </summary>
/// <param name="userId">identyfikator użytkownika</param>
/// <returns>Lista postaci dosępnych dla podanego użytkownika</returns>
public async Task<IEnumerable<CharacterForLoginViewModel>> GetUserLoginCharacters(int userId)
{
var characters = await Repository.Get(c => c.UserId.Equals(userId))
.Include(x => x.Biography)
.Include(x => x.Statistics)
.Include(x => x.Biography).ThenInclude(b => b.Class).ToListAsync();
var result = Mapper.Map<IEnumerable<CharacterForLoginViewModel>>(characters);
return result;
}
}
}

View File

@ -7,6 +7,10 @@ using SessionCompanion.ViewModels.CharacterViewModels;
namespace SessionCompanion.Controllers
{
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel.DataAnnotations;
using System.Linq;
[Route("api/character")]
[ApiController]
public class CharacterController : Controller
@ -35,5 +39,27 @@ namespace SessionCompanion.Controllers
};
return characterViewModel;
}
/// <summary>
/// Metoda zwraca listę postaci przypisanych do danego użytkownika
/// </summary>
/// <param name="userId"> Identyfikator użytkownika </param>
/// <returns> Lista postać lub wiadomość błędu </returns>
[HttpGet("userCharactersList")]
public async Task<Either<List<CharacterForLoginViewModel>, ErrorResponse>> GetCharacterListForUser([Required] int userId)
{
var charactersList = await this._service.GetUserLoginCharacters(userId);
if (charactersList.Any())
{
return charactersList.ToList();
}
return new ErrorResponse()
{
StatusCode = 204,
Message = "No characters with given user id"
};
}
}
}

View File

@ -6,8 +6,12 @@ using System.Threading.Tasks;
namespace SessionCompanion.Controllers
{
using System;
using System.Security.Policy;
using Microsoft.AspNetCore.SignalR;
using SessionCompanion.Extensions.EitherType;
using SessionCompanion.Hubs;
using SessionCompanion.ViewModels.ApiResponses;
using SessionCompanion.ViewModels.UserViewModels;
@ -17,9 +21,12 @@ namespace SessionCompanion.Controllers
{
private readonly IUserService _service;
private SessionHubData _sessionHubData;
public UserController(IUserService service)
{
this._service = service;
this._sessionHubData = new SessionHubData();
}
/// <summary>
@ -69,5 +76,15 @@ namespace SessionCompanion.Controllers
return new SuccessResponse("User created");
}
/// <summary>
/// Metoda sprawdza czy ktoś jest już zalogowany jako Game Master
/// </summary>
/// <returns>true jesli ktoś jest już zalogowany i false jeśli nie</returns>
[HttpGet("IsGMLogged")]
public Either<bool, ErrorResponse> IsGameMasterAllreadyLogged()
{
return this._sessionHubData.GameMasterConnected_Prop;
}
}
}

View File

@ -1,7 +1,5 @@
using Microsoft.AspNetCore.SignalR;
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Threading.Tasks;
namespace SessionCompanion.Hubs
@ -9,17 +7,13 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
public class SessionHub : Hub
{
/// <summary>
/// Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci
/// Klasa zawierająca wszystkie dane potrzebne w SignalR odnośnie aktualnej sesji
/// </summary>
private static Dictionary<string, int> ConnectedCharacters = new Dictionary<string, int>();
/// <summary>
/// Status, czy GM został już zalogowany
/// </summary>
private static bool GameMasterConnected = new bool();
private SessionHubData sessionHubData;
public SessionHub()
{
this.sessionHubData = new SessionHubData();
}
/// <summary>
@ -31,16 +25,17 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
public override Task OnDisconnectedAsync(Exception exception)
{
// if true then it is character, if false it is GM
if (ConnectedCharacters.ContainsKey(Context.ConnectionId))
if (this.sessionHubData.ConnectedCharacters_Prop.ContainsKey(Context.ConnectionId))
{
Groups.RemoveFromGroupAsync(Context.ConnectionId, "Players");
ConnectedCharacters.Remove(Context.ConnectionId);
this.sessionHubData.ConnectedCharacters_Prop.Remove(Context.ConnectionId);
}
else
{
Groups.RemoveFromGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster");
GameMasterConnected = false;
this.sessionHubData.GameMasterConnected_Prop = false;
}
Clients.All.SendAsync("GoodBye", "Player has left the game");
return base.OnDisconnectedAsync(exception);
}
@ -54,10 +49,10 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
/// <returns>Zwraca true - jeśli udało się zalogować, false - jesli ktoś zalogował się już jako GM</returns>
public bool GameMasterLogin()
{
if (!GameMasterConnected)
if (!this.sessionHubData.GameMasterConnected_Prop)
{
Groups.AddToGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster");
GameMasterConnected = true;
this.sessionHubData.GameMasterConnected_Prop = true;
Clients.All.SendAsync("Welcome", "Welcome new Game Master");
return true;
}
@ -77,7 +72,7 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
/// <returns>Wysyła wiadomość "Welcome" do wszystkich zalogowanych użytkoników</returns>
public Task PlayerCharacterLogin(int characterId)
{
ConnectedCharacters.Add(Context.ConnectionId, characterId);
this.sessionHubData.ConnectedCharacters_Prop.Add(Context.ConnectionId, characterId);
Groups.AddToGroupAsync(Context.ConnectionId, "Players");
return Clients.All.SendAsync("Welcome", "Welcome new Player");

View File

@ -0,0 +1,52 @@
using System.Collections.Generic;
namespace SessionCompanion.Hubs
{
/// <summary>
/// Statyczna klasa przechowujaca informacje dotyczące SignalR dla SessionHub
/// </summary>
public class SessionHubData
{
/// <summary>
/// Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci
/// </summary>
public static Dictionary<string, int> ConnectedCharacters = new Dictionary<string, int>();
/// <summary>
/// Status, czy GM został już zalogowany
/// </summary>
public static bool GameMasterConnected;
/// <summary>
/// Zwraca lub ustawia status zalogowania GM
/// </summary>
public bool GameMasterConnected_Prop
{
get
{
return GameMasterConnected;
}
set
{
GameMasterConnected = value;
}
}
/// <summary>
/// Zwraca lub ustawia listę zalogowanych graczy
/// </summary>
public Dictionary<string, int> ConnectedCharacters_Prop
{
get
{
return ConnectedCharacters;
}
set
{
ConnectedCharacters = value;
}
}
}
}

View File

@ -26,6 +26,12 @@
<param name="userRegisterModel"> Model uzytkownika do zarejestrowania </param>
<returns> SuccessResponse/ErrorResponse </returns>
</member>
<member name="M:SessionCompanion.Controllers.UserController.IsGameMasterAllreadyLogged">
<summary>
Metoda sprawdza czy ktoś jest już zalogowany jako Game Master
</summary>
<returns>true jesli ktoś jest już zalogowany i false jeśli nie</returns>
</member>
<member name="F:SessionCompanion.Hubs.SessionHub.ConnectedCharacters">
<summary>
Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci
@ -58,5 +64,30 @@
<param name="characterId"> Identyfikator zalogowanego bohatera </param>
<returns>Wysyła wiadomość "Welcome" do wszystkich zalogowanych użytkoników</returns>
</member>
<member name="T:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData">
<summary>
Statyczna klasa przechowujaca informacje dotyczące SignalR dla SessionHub
</summary>
</member>
<member name="F:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData.ConnectedCharacters">
<summary>
Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci
</summary>
</member>
<member name="F:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData.GameMasterConnected">
<summary>
Status, czy GM został już zalogowany
</summary>
</member>
<member name="P:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData.GameMasterConnected_Prop">
<summary>
Zwraca lub ustawia status zalogowania GM
</summary>
</member>
<member name="P:SessionCompanion.Hubs.SessionHubData.ConnectedCharacters_Prop">
<summary>
Zwraca lub ustawia listę zalogowanych graczy
</summary>
</member>
</members>
</doc>