SES-91 Utworzenie modelu zwrotek AP oraz zajmowanie się domyślnymi exceptionami #22

Merged
s426135 merged 10 commits from SES-91 into master 2020-12-11 17:08:08 +01:00
3 changed files with 212 additions and 2 deletions
Showing only changes of commit 81aebe44de - Show all commits

View File

@ -74,6 +74,34 @@ namespace SessionCompanion.Extensions.EitherType
return this.IsLeft ? leftFunc(this.Left) : rightFunc(this.Right); return this.IsLeft ? leftFunc(this.Left) : rightFunc(this.Right);
} }
/// <summary>
/// Bazowa metoda dopasowania wzorów.
/// Jeśli podana jest wartość lewa, to Match wykona lewą funkcję, w przeciwnym razie wykona funkcję prawą.
/// </summary>
/// <param name="leftFunc">Lewa funkcja </param>
/// <param name="rightFunc">Prawa funkcja</param>
public void Match(Action<TL> leftFunc, Action<TR> rightFunc)
{
if (leftFunc == null)
{
throw new ArgumentNullException(nameof(leftFunc));
}
if (rightFunc == null)
{
throw new ArgumentNullException(nameof(rightFunc));
}
if (this.IsLeft)
{
leftFunc(this.Left);
}
else
{
rightFunc(this.Right);
}
}
/// <summary> /// <summary>
/// Funkcja ustala czy uzyta została lewa zmienna, jesli tak to zwraca jej wartość inaczej zwraca defaultowy obiekt /// Funkcja ustala czy uzyta została lewa zmienna, jesli tak to zwraca jej wartość inaczej zwraca defaultowy obiekt
/// o typie takim jak lewa zmienna /// o typie takim jak lewa zmienna

View File

@ -0,0 +1,184 @@
# Either
### Jak używać
Either umożliwa nam zwrócenie z metody bądź nawet kontrolera, dwóch możliwych wyników.
Dla ułatwienia zrozumienai poniżej podaję przykłady stosowania.
Jako typ zmiennej zwracanej z api:
W tym przypadku wskazujemy, że nasze api zwróci albo CharacterViewModel albo ErrorResponse
```cs
public async Task<Either<CharacterViewModel, ErrorResponse>> Get(int id)
```
Aby zwrócić ten typ mamy dwie możliwości.
Możemy wywołać metodę z serisu, która ma nam zwrócić CharacterViewModel.
Następnie sprawdzić czy otrzymana wartość CharacerViewModel zawiera jakiekolwiek dane i odpowiednio, jeśli tak to zwracamy otrzymany viewmodel a jeśli nie tworzymy ErrorResponse i zwracamy wynik:
```cs
public async Task<Either<CharacterViewModel, ErrorResponse>> Get(int id)
{
Either<CharacterViewModel, ErrorResponse> result = await _service.Get(id);
if (result.Left != null)
{
return result;
}
else
{
result = new ErrorResponse { StatusCode = 400, Message = "Coś poszło nie tak" };
return result;
}
}
```
W przypadku jesli serwis nie znajdzie wartości otrzymamy:
```json
{
"left":null,
"right":{
"statusCode":400,
"message":"Coś poszło nie tak"},
"isLeft":false}
```
Drugim sposobem jest zmiana działania serwisu:
```cs
public async Task<Either<CharacterViewModel, ErrorResponse>> GetCharacter(int id)
{
var repoResult = await this.Repository.Get(id);
if (repoResult != null)
{
return Mapper.Map<CharacterViewModel>(repoResult);
}
else
{
return new ErrorResponse()
{
StatusCode = 404,
Message = "Coś poszło nie tak"
};
}
}
```
Wtedy kontroler wygląda tak :
```sh
public async Task<Either<CharacterViewModel, ErrorResponse>> Get(int id)
{
return await this._service.GetCharacter(id);
}
```
### Przypisanie nowej wartości
Jeśli z jakiegośpowodu będziemy chcieli zmienić wartość obiektu Either, musimy dokonać tego w taki oto sposób:
```cs
UserViewModel user = new UserViewModel() { Id = 1, Nickname = "Testowy", Password = "Secret" };
Either<UserViewModel, string> test = "asd";
// zmieniamy wartość Either
test = user;
// Warto zauważyć, że możemy zmienić wartość obiektu znajdujacego się wewnątrz
// którejś ze zmiennej o ile jest on publiczny
test.Left.Nickname = "test";
// Jednak jeśli dokonamy tego po zmianie wartości obietu na inny pomimo tego, że
// dla kodu jest to ok, to nie zadziała to poprawnie, ponieważ wartość starego obiektu
// jest zmieniana na null(dla boola na false)
test = "asd";
test.Left.Nickname = "błąd";
```
### LeftOrDefault() oraz RightOrDefault()
Zwracają one wartość wybranej zmiennej bądź jej wartość defaultową.
Dla wiekszości obiektów jest to null, wyjatkiem jest tutaj bool, który zwróci nam false.
```cs
var test = (Either<bool, string>)true;
var a = test.LeftOrDefault(); // zwróci nam true
var b = test.RightOrDefault(); // zwróci nam null
test = "asd";
var c = test.LeftOrDefault(); // zwróci nam false
var d = test.RightOrDefault(); // zwróci nam "asd"
```
### Match
Funkcja ta pozwala nam na odpalenie odpowiedniej metody w zależności od tego jako typ zmiennej jest aktualnie przechowywany w obiekcie Either. Niestety ograniczeniem jest to, ze obie funkcje musza docelowo zwrócić ten sam typ.
```cs
// ładujemy userviewmodel do obiektu Either i wywoływamy matcha pdając dwie funkcje
test = user;
// zwwrócny zostanie string "Test1"
test.Match(this.Test1, this.Test2);
// ładujemy stringa do obiektu Either i wywoływamy matcha pdając dwie funkcje
test = "asd";
// zwwrócny zostanie string "Test2"
test.Match(this.Test1, this.Test2);
public string Test1(UserViewModel viewModel)
{
return "Test1";
}
public string Test2(string text)
{
return "Test2";
}
```
Warto zauważyć, że możemy wykorzystać tutaj lambde by rozszerzyć nasze możliwości:
```cs
test = "asd";
test.Match(
Test1,
second =>
{
int z = Test2(second);
// tutaj możemy robić już co nam się tylko podoba
// pamiętać należy ze finalnie musimy coś zwrócić
// chyba, że nasze obie funkcje są typu void
return z.ToString();
});
public string Test1(UserViewModel viewModel)
{
return "Test1";
}
public int Test2(string text)
{
return 12;
}
```
Możemy też podać jedna funkcję typu void a drugą typu innego np. string albo int:
```cs
y = "";
test = "asd";
test.Match(
Test1,
second =>
{
var x = this.Test2(second);
//jednak nie ma możliwości zwrócenia wartości
// możemy za to zwrócić wyniki do zewnętrznej zmiennej
y = x;
});
public void Test1(UserViewModel viewModel)
{
//...coś robi
}
public string Test2(string text)
{
return "Test2";
}
```

View File

@ -5,8 +5,6 @@ using SessionCompanion.ViewModels.CharacterViewModels;
namespace SessionCompanion.Controllers namespace SessionCompanion.Controllers
{ {
using SessionCompanion.Extensions.EitherType;
[Route("api/character")] [Route("api/character")]
[ApiController] [ApiController]
public class CharacterController : Controller public class CharacterController : Controller