diff --git a/Witkowski/aport-me/dokument_wymagan_projektowych.md b/Witkowski/aport-me/dokument_wymagan_projektowych.md
new file mode 100644
index 0000000..0e7e6e5
--- /dev/null
+++ b/Witkowski/aport-me/dokument_wymagan_projektowych.md
@@ -0,0 +1,215 @@
+# Dokument wymagań projektowych
+
+## Nazwa projektu: **AportMe**
+
+## Autorzy: _Dawid Wietrzych, Jacek Krakowski, Matusz Lesiecki, Wojciech Jarmosz_
+
+## Data: 13.11.2020r.
+
+## **0. Wersje dokumentu**
+
+| Wersja | Data | Zmiany |
+| :----: | :----------: | :---------------------------------------: |
+| 1.0 | 13.11.2020r. | Utworzenie dokumentu wymagań projektowych |
+
+## **1. Elementy składowe projektu (produkty projektu)**
+
+#### **Programistyczne:**
+
+- Aplikacja webowa oparta o framework Vue.js.
+- Aplikacja mobilna dla systemów Android 16+ i iOS 9+.
+- Instancja serwera bazodanowego oparta o silnik PostgreSQL.
+- Aplikacja serwerowa w języku Java oparta o framework Spring Boot.
+
+#### **Nieprogramistyczne:**
+
+- Zbieranie wymagań projektowych przy współpracy z przedstawicielem fundacji.
+- Stworzenie dokumentu wizji projektu.
+- Dokument wymagań projektowych.
+- Dokumentacja techniczna.
+- Diagram UML, obrazujący schemat bazy danych.
+- Ankieta użyteczności/wrażeń użytkownika projektu.
+
+## **2. Granice projektu**
+
+- **Dlaczego aplikacja nie zostanie udostępniona w Apple Store?**
+ Produkt na urządzenia marki Apple, wymagają posiadania sprzętu tego producenta. Zespół nie dysponuje obecnie wystarczającą ilością sprzętu umożliwiającą przetestowanie aplikacji w stopniu umożliwiającym jej bezpieczne i pewne wdrożenie. Projekt zakłada wydanie wersji oraz rozwój na platformę iOS w przypadku sukcesu aplikacji na platformę Android. Cały proces wiąże się z kosztami, których w obecnej chwili nie jesteśmy w stanie pokryć.
+
+- **Dlaczego funkcjonalność płatności nie została wdrożona?**
+ Obecnie większość systemów do płatności online wymaga przesłania pieniędzy na nasze konto, a my bezpośrednio przelewamy na konto fundacji. Obecnie posiadamy za mało wiedzy żeby móc działać w tym zakresie w pełni legalnie. Rozważamy założenie fundacji która pozwoli nam na legalne obsługiwanie tej funkcjonalności, bez ryzyka problem ze strony Urzędu Skarbowego.
+
+- **Dlaczego konta dla fundacji są tworzone na bazie po stronie naszego zespołu?**
+ Nasza aplikacja zakłada rejestrację fundacji za pośrednictwem naszego zespołu, ze względów bezpieczeństwa i ograniczenia do minimum podszywania się zwykłych użytkowników pod konta fundacji. Po naszej stronie leży sprawdzenie wiarygodności fundacji, która zechce u nas założyć konto i takowe konto przekazać z hasłem tymczasowym, które potem fundacja może zmienić w panelu użytkownika.
+
+- **Dlaczego nie zdecydowano się na integrację z zewnętrznymi systemami (np. systemami autoryzacji)?**
+ Nie zdecydowaliśmy się na wykorzystanie usługi Keycloak (rozważaliśmy taką opcję autoryzacji użytkowników) z powodu braku doświadczenia w jej wykorzystaniu. Braliśmy również pod uwagę zintegrowanie aplikacji z usługą Firebase, jednak wymagał on zbyt dużej (jak nie całkowitej) integracji naszego projektu z usługami Google’a czego nie chcieliśmy robić.
+
+- **Dlaczego niektóre funkcjonalności nie zostały (lub nie zostaną) wdrożone, chociaż nie wymagają istotnego nakładu prac?**
+ Staramy się na ten moment wypuścić produkt spełniający minimalne wymagania fundacji i użytkowników (model MVP). Umożliwi to wcześniejsze zebranie opinii na temat przyszłych funkcjonalności projektu i dalszego rozwoju. Pozwoli też na uniknięcie wprowadzania niepotrzebnych modułów. Projekt wymaga również większego nakładu prac (z racji używanych technologii i platform - mobilna oraz webowa).
+
+## **3. Lista wymagań funkcjonalnych**
+
+#### **Aplikacja mobilna**
+
+- Użytkownik loguje się do aplikacji mobilnej.
+- Użytkownik rejestruje się loguje do aplikacji mobilnej.
+- Użytkownik może przejść do aplikacji bez autoryzacji.
+- Użytkownik może wysłać email z linkiem do resetu hasła.
+- Użytkownik przegląda listę zwierząt dostępnych w systemie.
+- Użytkownik przegląda listę fundacji dostępnych w systemie.
+- Użytkownik może przejrzeć szczegółowy opis zwierzęcia.
+- Użytkownik może skontaktować się z fundacją za pośrednictwem telefonu lub maila (przekierowanie do dedykowanej aplikacji).
+- Zalogowany użytkownik może dodać zwierzęta do ulubionych.
+- Zalogowany użytkownik może dodać fundacje do ulubionych.
+- Zalogowany użytkownik może przeglądać polubione zwierzęta i fundacje.
+- Zalogowany użytkownik może się wylogować.
+- Zalogowany użytkownik może utworzyć ankietę adopcyjną.
+- Zalogowany użytkownik może przeglądać swoje ankiety adopcyjne.
+- Możliwość filtrowania, wyszukiwania określonych zwierząt według kryteriów określonych przez fundacje..
+- Możliwość wsparcia finansowego zwierząt/schronisk.
+- Możliwość wyrażenia chęci adopcji wybranego zwierzaka.
+- Możliwość zmiany hasła.
+- Dodawanie do polubionych fundacji i zwierząt.
+- Obliczanie odległości od schroniska na podstawie lokalizacji użytkownika.
+- Optymalizacja pobierania wpisów.
+- Autoryzacja.
+
+#### **Aplikacja webowa**
+
+- Pozwala zalogować się fundacji.
+- Pozwala zarządzać ogłoszeniami zwierząt fundacji.
+- Pozwala aktualizować dane fundacji.
+- Fundacja ma wgląd w ankiety adopcyjne.
+- Dodanie kreatora ankiet, które użytkownicy będą wypełniać w celu złożenia wniosku o adopcję danego zwierzęcia.
+- Dodanie możliwości przeglądania nadesłanych wniosków z poziomu aplikacji.
+- Dodanie małego workflow obiegu wniosków (zaakceptowany/odrzucony etc.).
+- Przystosowanie aplikacji webowej również dla urządzeń mobilnych (breakpointy).
+- Podpięcie api związanego z logowaniem zmianą hasła użytkowników.
+- Panel umożliwiający prezentację płatności, które zostały przekazane na rzecz zwierząt z określonej fundacji.
+- Zrealizowanie poprawek przekazanych przez komisję na pierwszej obronie projektu.
+
+#### **Serwer**
+
+- Wdrożenie modułu płatności umożliwiającego datkowanie zwierząt.
+- Tworzenie logiki biznesowej do ankiet adopcyjnych.
+- Pokrycie testami.
+- Autoryzacja.
+
+## **4. Lista wymagań niefunkcjonalnych**
+
+- Aplikacja webowa, powinna posiadać interfejs wielojęzyczny (język angielski oraz polski).
+- Maksymalny czas ładowania się aplikacji webowej powinien wynosić maksymalnie 10s.
+- Aplikacja webowa będzie wspierać wszystkie najpopularniejsze przeglądarki (tj. Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge, Safari) z wyłączeniem Internet Explorer z racji zapowiedzianego przez firmę Microsoft braku dalszego wsparcia oraz ewentualnych problemów z wczytywaniem paczek npm.
+
+## **5. Mierzalne wskaźniki wdrożeniowe**
+
+- Aplikacja mobilna zostanie wdrożona w sklepie Google Play.
+- System do zarządzania ogłoszeniami zwierząt dla fundacji zostanie wdrożony na domenie publicznej. Ogłoszenia zostaną dodane przez przynajmniej jedną współpracującą fundację.
+- Pod koniec pierwszego semestru wersja testowa zostanie przedstawiona współpracującej fundacji oraz zostaną zebrane informacje zwrotne o tym co należy poprawić.
+- Pod koniec drugiego semestru system zostanie przedstawiony potencjalnym użytkownikom względem zebrania informacji o konwersji aplikacji.
+- System backendowy zostanie wdrożony na dedykowany serwer.
+
+## **6. Kryteria akceptacji projektu dla I semestru prac**
+
+#### **Aplikacja mobilna:**
+
+- Główna lista zwierzaków do adopcji i podgląd profilu wraz ze szczegółami o danych zwierzęciu. - **wymagane**
+- Lista fundacji występująca w aplikacji i podgląd szczegółowych informacji. - **wymagane**
+- Ekrany logowania i rejestracji użytkowników. - **oczekiwane**
+- Zakładka “ulubione” z fundacjami i zwierzętami. - **planowane**
+- Ekran profilu użytkownika. - **oczekiwane**
+- Intro slider. - **oczekiwane**
+
+#### **Aplikacja webowa:**
+
+- Stworzenie interfejsu zarządzania profilami tj. główna lista dodanych profili, a także ich podgląd oraz edycja (CRUD). - **wymagane**
+- Stworzenie panelu edycji profilu fundacji oraz ustawień konta. - **wymagane**
+- Wdrożenie możliwości kadrowania oraz dodawania zdjęć do profili zwierząt. - **oczekiwane**
+- Stworzenie podstron: “Strony głównej”, “O nas”, “Kontakt”. - **oczekiwane**
+- Stworzenie interfejsu logowania użytkowników. - **oczekiwane**
+
+#### **Aplikacja backendowa:**
+
+- Stworzenie encji ORM fundacji, użytkownika, profili zwierząt oraz danych użytkownika. - **wymagane**
+- Stworzenie REST API dla profili, danych użytkownika, a także profili fundacji. - **wymagane**
+- Stworzenie podstawowego modelu autoryzacji użytkowników. - **wymagane**
+- Zgodność aplikacji z polityką RODO. - **wymagane**
+- Testy obciążeniowe aplikacji. - **oczekiwane**
+ - zdajemy sobie sprawę z ryzyka dużej liczebności użytkowników naszej aplikacji, co za tym idzie ze zwiększonego “ruchu” i obciążenia serwera. Dołożymy wszelkich starań aby aplikacja była jak najbardziej wydajna w stosunku do liczby korzystających z niej osób.
+
+## **7. Kryteria akceptacji projektu dla II semestru prac**
+
+#### **Aplikacja mobilna:**
+
+- Możliwość filtrowania, wyszukiwania określonych zwierząt według kryteriów określonych przez fundacje. - **wymagane**
+- Możliwość wsparcia finansowego zwierząt/schronisk. - **planowane**
+- Możliwość wyrażenia chęci adopcji wybranego zwierzaka. - **wymagane**
+- Dodawanie do polubionych fundacji i zwierząt. - **oczekiwane**
+- Możliwość zmiany hasła. - **wymagane**
+- Obliczanie odległości od schroniska na podstawie lokalizacji użytkownika. - **planowane**
+- Optymalizacja pobierania wpisów. - **wymagane**
+- Autoryzacja. - **wymagane**
+
+#### **Aplikacja webowa:**
+
+- Dodanie kreatora ankiet, które użytkownicy będą wypełniać w celu złożenia wniosku o adopcję danego zwierzęcia. - **wymagane**
+- Dodanie możliwości przeglądania nadesłanych wniosków z poziomu aplikacji. - **wymagane**
+- Dodanie małego workflow obiegu wniosków (zaakceptowany/odrzucony etc.). - **oczekiwane**
+- Przystosowanie aplikacji webowej również dla urządzeń mobilnych (breakpointy). - **oczekiwane**
+- Podpięcie api związanego z logowaniem zmianą hasła użytkowników. - **wymagane**
+- Panel umożliwiający prezentację płatności, które zostały przekazane na rzecz zwierząt z określonej fundacji. - **planowane**
+- Zrealizowanie poprawek przekazanych przez komisję na pierwszej obronie projektu. - **wymagane**
+
+#### **Aplikacja backendowa:**
+
+- Wdrożenie modułu płatności umożliwiającego datkowanie zwierząt. - **planowane**
+- Pokrycie testami. - **oczekiwane**
+- Tworzenie logiki biznesowej do ankiet adopcyjnych. - **wymagane**
+- Autoryzacja. - **wymagane**
+
+## **8. Organizacja pracy zespołu**
+
+- Komunikacją z klientem zajmował się Mateusz Lesiecki, polegała ona na wykonywaniu wideokonferencji z klientem oraz zespołem AportMe po ukończonym sprincie i prezentacji aktualnego stanu projektu. Klient oceniał funkcje projektu oraz ich UX. Głównym interesariuszem projektu jest TTB Poznań - fundacja zajmująca się pomocą Bulterierom. Fundacja ta jest również przyszłym klientem korzystającym z aplikacji w roli fundacji/schroniska.
+ Podział zespołu ze względu na technologię przedstawia się następująco:
+- _Dawid Wietrzych_ - Frontend
+- _Wojciech Jarmosz_ - Frontend, Backend
+- _Mateusz Lesiecki_ - Backend, Mobile
+- _Jacek Krakowski_ - Backend, Mobile
+
+- Z racji chęci ścisłej współpracy z fundacją pod kątem użyteczności funkcji w aplikacji, zdecydowaliśmy się na metodykę zwinną, opartą o kilkutygodniowe sprinty, po których następowała konsultacja z klientem.
+- Jakie narzędzia wspomagające prace projektowe wykorzystuje zespół? W jaki sposób zespół zarządza kodami źródłowymi? W jaki sposób zarządza przebiegiem projektu? Czy wykorzystuje się narzędzia CI/CD? Czy stosowane narzędzia są ze sobą zintegrowane? Jeśli tak, to w jaki sposób?
+ **Narzędzia:** Git, Github, Jira, Postman, Swagger, ESlint + Prettier, Husky
+ **Zarządzanie kodem:** Wzajemny Code Review członków zespołu
+ **Ci\CD:** Brak
+ **Czy zintegrowane:** Tak, w postaci zdalnego repozytorium, korzystanie z jego funkcji (PR,CR)
+- Cykl życia oprogramowania zaczyna się od dodania zadania do backlogu, programista przypisuje się do zadania, a następnie przystępuje do jego realizacji, każda nowa funkcjonalność jest tworzona na osobnym branchu na gicie. Co 3 dni odbywają się spotkania (na wzór daily) gdzie omawiamy problemy i ewentualne ich rozwiązania. Po skończeniu pracy nad funkcjonalnością, wystawiany jest pull request, a następnie przeprowadzanie Code Review. Po poprawkach w Code Review branch jest mergowany do głównego brancha - _develop_.
+
+## **9. Ryzyka projektowe**
+
+Z uwagi na złożoność niektórych funkcjonalności i ograniczenia technologiczne/sprzętowe, wdrożenie ich może okazać się niemożliwe lub znacznie utrudnione, do takich elementów należą:
+
+- Obsługa datkowania fundacji - rozwiązanie aspektów prawnych i bezpieczeństwa danych.
+- Obsługa lokalizacji użytkownika względem lokalizacji schroniska
+- Wdrożenie aplikacji mobilnej na system IOS.
+- Odpowiednie przetestowanie aplikacji pod kątem wydajności i bezpieczeństwa.
+- Integracja z systemami obsługi płatności - Dotpay, Przelewy24, lub innym.
+
+## **10. Kamienie milowe**
+
+#### **Listopad**
+
+- Stworzenie systemu do zarządzania ogłoszeniami przez fundacje.
+- Stworzenie kreatora ankiet adopcyjnych.
+- Stworzenie końcowego szkieletu REST API.
+
+#### **Grudzień**
+
+- Usprawnienie modułu Autoryzacji
+- Dodanie możliwości wypełnienia ankiety w aplikacji mobilnej.
+- Próba deploy'u aplikacji na serwer oraz wystawienie aplikacji mobilnej w Google Play
+
+#### **Styczeń**
+
+- Stworzenie wszystkich ekranów w aplikacji mobilnej
+- Testy i ewentualne poprawki REST API
+- Testy użytkowe aplikacji webowej i mobilnej