commit a3646bbf3f90bd146a91c01f1c2afa92dda97c9d Author: jacob Date: Tue Nov 17 22:39:51 2020 +0100 Dodanie usecaseów diff --git a/Usecases.md b/Usecases.md new file mode 100755 index 0000000..bbfd1da --- /dev/null +++ b/Usecases.md @@ -0,0 +1,48 @@ +Opis skrócony przypadków użycia +=============================== + +Aktorzy procesu i ich cele +-------------------------- + +Aktor Cel +----------- ----------------------------- +Klient Zakup produktu +Magazynier Uzupełnienie produktu +Magazynier Usunięcie zepsutego produktu +Serwisant Naprawa automatu +System obsługi płatności elektronicznej przyjmowanie płatności kartą + +Przypadki użycia +---------------- + +### Use case 1: Zakup produktu pakowanego + + Klient wybiera produkt i otrzymuje informacje o cenie. Klient dokonuje płatności gotówką. Automat wydaje wybrany produkt. + +### Use case 2: Zakup produktu pakowanego za pomocą karty + + Klient wybiera produkt i otrzymuje informacje o cenie. Klient dokonuje płatności kartą(UC 8). System obsługi płatności elektronicznej pobiera pieniądze z karty. Automat wydaje wybrany produkt. + +### Use case 3: Zakup przygotowywanego produktu + + Klient wybiera produkt i otrzymuje informacje o cenie. Klient dokonuje płatności gotówką. Automat przygotowuje produkt. Automat wydaje wybrany produkt. + +### Use case 4: Zakup przygotowywanego produktu za pomocą karty + + Klient wybiera produkt i otrzymuje informacje o cenie. Klient dokonuje płatności kartą (UC 8). System obsługi płatności elektronicznej pobiera pieniądze z karty Automat przygotowuje produkt. Automat wydaje wybrany produkt. + +### Use case 5:Uzupełnienie automatu + + W przypadku braku konkretnego produktu automat wysyła komunikat do magazyniera. Magazynier po otrzymaniu komunikatu przyjeżdża i uzupełnia automat. + +### Use case 6: Wymiana przeterminowanego produktu + + W przypadku przeterminowanego produktu automat wysyła komunikat do magazyniera. Magazynier po otrzymaniu komunikatu przyjeżdża i usuwa przeterminowany produkt. + +### Use case 7: Naprawa automatu + + Automat wysyła komunikat do serwisanta. Serwisant po otrzymaniu komunikatu przyjeżdża i naprawia automat. + +### Use case 8: Płatność kartą + + Klient wprowadza kartę. System obsługi płatności elektronicznej weryfikuję poprawność karty i potwierdza płatność.