forked from s434758/APO_automat
92 lines
3.4 KiB
Markdown
92 lines
3.4 KiB
Markdown
Use Case 1: Zakup produktu pakowanego, płatność gotówka
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: Chce otrzymać zakupiony prodkt i resztę. Ocekuje, że cały proces przebiegnie sprawnie.
|
|
|
|
- Właściciel automatu: Oczekuje, że zostanie wydana taka ilość produktów za jaką klient zapłacił oraz, że automat wyda klientowi odpowiednią resztę.
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Automat jest sprawny i wzystkie produkty są uzupełnione.
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Zakup zosał poprawnie przeprowadzony. Klient dokonał zapłaty i otrzymał wybrany produkt.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient wybiera produkt, który chce kupić.
|
|
2. Automat podaje cenę wybranego produktu i jego skład.
|
|
3. Klient dokonuje płatności gotówką.
|
|
4. System zapisuje informacje o dacie, godzinie i danych transakcji, system aktualizuje informacje o stanie automatu.
|
|
5. Automat wydaje reszte i podaje zakupiony produkt.
|
|
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się:
|
|
1. Załącza sie system awaryjny.
|
|
2. Transakcja zostaje przerwana.
|
|
3. Wpłacone pieniądze zostają zwrócone klientowi.
|
|
4. System zostaje zresetowany.
|
|
|
|
1a. Wybór przez klienta produktu nie isteniejącego, lub którego nie ma na stanie:
|
|
1. wyswietlenie informacji o błędzie i prośby o ponowny wybór na ekranie.
|
|
|
|
2a. Brak ceny produktu w systemie:
|
|
1. system informuje obraku danych o cenie i odmawia możliwości zakupu produktu.
|
|
|
|
2b. Brak danych o składzie danego produktu w systemie:
|
|
1. system informuje o braku danych o składzie i alergenach.
|
|
2. Klient kupuje produkt.
|
|
2a. Klient rezygnuje z zakupu, zakup anulowany, transakcja przerwana.
|
|
|
|
3a. Klient dokonuje płatności obcą walutą lub nie obsugiwanym nominałem:
|
|
1. System nie przyjmuje pieniędzy, zwraca je klientowi.
|
|
|
|
3b. Klient ma niewystarczająca ilość pieniędzy aby zapłącić za wybrany produkt:
|
|
1. Klient klika przycisk "anuluj zakup".
|
|
1a. Po upłunięciu 90 sekund od wybrania produktu, system przechodzi do pkt 4b2.
|
|
2. System zwraca pieniądze, przerywa transakcje.
|
|
|
|
5a. W automacie nie ma pieniędzy aby wydać reszte:
|
|
1. System informuje klienta o braku pieniędzy do wydania reszty
|
|
2. Klient zgadza sie na zapłacenie wyższej ceny.
|
|
2a. Klient rezygnuje z zakupu, klika przycisk "anuluj zakupu", system przerywa transakcje.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- System posoada informacje o składzie produktu i o alergenach.
|
|
|
|
- Możliwość interfejsu wielojęzycznego.
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
*a. Wszystkie dane wprowadzone w trakcie zakupu objete są wspólną transakcją bazodanową.
|
|
|
|
*b. Panel dotykowy, słóżący do wyboru produktu i anulowania zakupu.
|
|
|
|
*c. Ekran do wyświatlania ceny i informacji o prodkucie (skład), informacje muszą być czytalne z odległości 1m.
|
|
|
|
2a. Identyfikator produktu wprowadzony z panela dotykowego przez klienta (identyfikator w postaci dwucyfrowej od 00 do 99)
|
|
|
|
5. Wydanie prodktu i reszy po dokonaniu płatności przez klienta w mniej niż 30 sekund w 90% przypadków.
|
|
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
- obsługa automatu przez osoby niewidome? |