3.4 KiB
Use Case 1: Zakup produktu pakowanego, płatność gotówka
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: Chce otrzymać zakupiony prodkt i resztę. Ocekuje, że cały proces przebiegnie sprawnie.
-
Właściciel automatu: Oczekuje, że zostanie wydana taka ilość produktów za jaką klient zapłacił oraz, że automat wyda klientowi odpowiednią resztę.
Warunki wstępne:
Automat jest sprawny i wzystkie produkty są uzupełnione.
Warunki końcowe:
Zakup zosał poprawnie przeprowadzony. Klient dokonał zapłaty i otrzymał wybrany produkt.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient podchodzi do automatu.
- Klient wybiera produkt, który chce kupić.
- Automat podaje cenę wybranego produktu i jego skład.
- Klient dokonuje płatności gotówką.
- System zapisuje informacje o dacie, godzinie i danych transakcji, system aktualizuje informacje o stanie automatu.
- Automat wydaje reszte i podaje zakupiony produkt.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się: Załącza sie system awaryjny, resetuje transakcje, zwraca klientowi pieniądze i uruchamia procedure zakupu od nowa.
2a. Wybór przez klienta produktu nie isteniejącego, lub którego nie ma na stanie: wyswietlenie informacji na ekranie o błędzie, i prośba o ponowny wybów.
3a. Brak ceny produktu w systemie: system odmawia możliwości zakupu produktu.
3b. Wiecej niż jedna cene w systemie: system podaje klientowi cene, która została wprowadzona jako ostatnia (z cena z najnowszej aktualizacji).
3c. Brak danych o składzie danego produktu w systemie: 1. system informuje o braku danych o składzie i alergenach. 2. Klient kupuje produkt. 2a. Klient rezygnuje z zakupu, zakup anulowany, transakcja przerwana.
4a. Klient dokonuje płatności obcą walutą lub nie obsugiwanym nominałem: system nie przyjmuje pieniędzy, zwraca pieniądze klientowi.
4b. Klient ma niewystarczająca ilość pieniędzy aby zapłącić za wybrany produkt: Klient klika przycisk "anuluj zakup", system zwraca pieniądze, przerywa transakcje.
6a. W automacie nie ma pieniędzy aby wydać reszte: 1. System informuje klienta o braku pieniędzy do wydania reszty 2. Klient zgadza sie na zapłacenie wyższej ceny. 2a. Klient rezygnuje z zakupu, klika przycisk "anuluj zakupu", system przerywa transakcje.
Wymagania specjalne:
- System posoada informacje o składzie produktu i o alergenach.
- Możliwość interfejsu wielojęzycznego.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
*a. Wszystkie dane wprowadzone w trakcie zakupu objete są wspólną transakcją bazodanową.
*b. Panel dotykowy, słóżący do wyboru produktu i anulowania zakupu.
*c. Ekran do wyświatlania ceny i informacji o prodkucie (skład), informacje muszą być czytalne z odległości 1m.
2a. Identyfikator produktu wprowadzony z panela dotykowego przez klienta (identyfikator w postaci dwucyfrowej od 00 do 99)
- Wydanie prodktu i reszy po dokonaniu płatności przez klienta w mniej niż 30 sekund w 90% przypadków.