57 lines
1.9 KiB
Markdown
57 lines
1.9 KiB
Markdown
|
# Raport 1
|
||
|
|
||
|
**Wybrany temat:** Automatyczny kelner
|
||
|
|
||
|
**Członkowie zespołu:** Marcin Jerzy Dobrowalski, Paweł Lewcki, Dominik Zawadzki, Maksymilian Kierski
|
||
|
|
||
|
**Czas prac:** 04.03.2020 - 08.04.2020
|
||
|
|
||
|
**Link do repozytorium projektu:** https://git.wmi.amu.edu.pl/s444427/Sztuczna_Inteligencja_2020
|
||
|
|
||
|
## Założenia Projektu
|
||
|
|
||
|
1. Stworzenie symulacji pracy automatycznego kelnera
|
||
|
2. Praca agenta, opiera się o metody naucznia maszynowego
|
||
|
3. Środowisko działania symulacji jest oparte na macierzy
|
||
|
4. Środowisko generowane jest na bazie pliku tesktowego
|
||
|
5. Kelner porusza się tylko po predefiniowanych polach macierzy
|
||
|
6. Kelner potrafi rozpoznawać pola marzecierzy z predefiniowanymi elementami takimi jak klient, stół, krzesło, bar, ściana
|
||
|
7. Kelner sprawdza stan stolika (pusty, nowi goście, starzy goście, po gościach)
|
||
|
8. Kelner obsługuje gości (doradza danie, przyjmuję zamówienie, serwuje danie, sprząta stolik)
|
||
|
9. Kelner porusza się w optymalny sposób
|
||
|
10. Kelner odbiera gotowe dania z baru i zanosi je do gości
|
||
|
|
||
|
## Środowisko agenta i reprezentacja wiedzy
|
||
|
|
||
|
Środowisko oparte jest na macierzy. Macierz z poczególnymi polami środowiska tworzona jest na podstawie pliku tekstowego simulation_1.txt. Pola macierzy zawierają objekty reprezentujące elemnty środowiska. Każdy z obiektów ma swoje poszczególne atrybuty, odpowiedzialne za sposób interakcji agenta względem nich. Agent potrafi porszać się na poczególnych polach pomocą WSAD.
|
||
|
|
||
|
[main.py](main.py) - plik startowy
|
||
|
[matrix.py](src/matrix.py) - klasa macierzy
|
||
|
[tile.py](src/tile.py) - klasa pola macierzy
|
||
|
[graphics.py](src/graphics.py) - klasa grafiki
|
||
|
[waiter.py](src/waiter.py) - klasa agenta
|
||
|
|
||
|
![Raport screen](resources/raport.jpg "Raport screen")
|
||
|
|
||
|
## Instalacja i uruchomienie
|
||
|
|
||
|
Wymagania:
|
||
|
|
||
|
```
|
||
|
module: pygames
|
||
|
Python: 3.7.7
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
macOS / Linux
|
||
|
|
||
|
```
|
||
|
pygames
|
||
|
python main.py
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Windows
|
||
|
|
||
|
```
|
||
|
pygames
|
||
|
python main.py
|
||
|
```
|