forked from bikol/DPRI_doc_20-21
198 lines
6.6 KiB
Markdown
198 lines
6.6 KiB
Markdown
|
**Dokument wizji projektu**
|
||
|
|
||
|
**Nazwa projektu:**\
|
||
|
**\"Platforma do generowania i publikacji sprawdzianów z matematyki --
|
||
|
Gen-Mat\"**
|
||
|
|
||
|
**Autorzy:**
|
||
|
|
||
|
**Damian Kuich**
|
||
|
|
||
|
**Mikołaj Kowalczyk**\
|
||
|
**Łukasz Adam Kubiak**\
|
||
|
**Mateusz Michalski**
|
||
|
|
||
|
**Data: 31.10.2020**
|
||
|
|
||
|
**1. Executive summary.**
|
||
|
|
||
|
Projekt "Gen-Mat" jest to nowy serwis do generowania i publikacji
|
||
|
sprawdzianów z matematyki na poziomie szkół ponadpodstawowych. Generator
|
||
|
ma za zadanie znacznie uprościć proces tworzenia sprawdzianów, dzięki
|
||
|
czemu użytkownik zaoszczędzi cenny czas. Zakładamy też, że możliwość
|
||
|
generowania unikalnych sprawdzianów pozwoli na zmniejszenie procentu
|
||
|
uczniów wymieniających się odpowiedziami do zadań. Skutkiem czego będzie
|
||
|
bardziej sumienne przygotowywanie się do testów sprawdzających wiedzę i
|
||
|
umiejętności z matematyki.
|
||
|
|
||
|
**2. Cel i grupa docelowa.**
|
||
|
|
||
|
Celem projektu jest zaoszczędzenie czasu potrzebnego na własnoręczne
|
||
|
tworzenie sprawdzianów z matematyki. Rozwiązaniem tego problemu będzie
|
||
|
serwis pozwalający na automatyczne generowanie takich sprawdzianów
|
||
|
korzystając z gotowej i sprawdzonej bazy zadań. "Gen-Mat" jest
|
||
|
skierowany głównie dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych, ponieważ w
|
||
|
aktualnej swej formie baza będzie zawierać tylko zadania z matur za
|
||
|
zgodą uzyskaną od CKE. Dotarcie do grup docelowych umożliwią nam np.
|
||
|
Grupy dla nauczycieli z matematyki na platformie Facebook albo
|
||
|
komunikacja ze zaznajomionymi szkołami ponadpodstawowymi. Głównym
|
||
|
produktem naszego projektu będzie aplikacja webowa, ponieważ jest to
|
||
|
temat w którym każdy z członków zespołu jest zaznajomiony.
|
||
|
|
||
|
**3. Rynek (min. 3 konkurencyjne produkty).**
|
||
|
|
||
|
W fazie rozwoju platforma będzie darmowym serwisem. Gdy serwis zostanie
|
||
|
doprowadzony do pełnej funkcjonalności przewidywana jest płatna
|
||
|
subskrypcja, a dla studentów uczących się na uczelniach, gdzie nasz
|
||
|
produkt będzie wykorzystywany, dostęp do niego będzie darmowy. Wiele
|
||
|
generatorów testów i sprawdzianów z matematyki (np. klasowki.pl,
|
||
|
kompozytorklasowek.gwo.pl, dlanauczyciela.pl/generator) jest do siebie
|
||
|
podobnych. Naszym zadaniem jest stworzyć system spełniający oczekiwania
|
||
|
klientów. Zawierałby ulepszone funkcjonalności konkurencyjnych serwisów
|
||
|
i dodawał nowe, które ułatwiłyby pracę z naszym serwisem i rozszerzyły
|
||
|
jego możliwości. Generator w odróżnieniu od istniejących serwisów
|
||
|
umożliwiających generowanie sprawdzianów z matematyki może na podstawie
|
||
|
wygenerowanych wcześniej sprawdzianów utworzyć sprawdzian poprawkowy a
|
||
|
także wygenerować powtórkę przed sprawdzianem, zawierającą część
|
||
|
praktyczną jak i teoretyczną, gdzie zadanie może zawierać podpowiedzi
|
||
|
np. potrzebne wzory lub sposób rozwiązania.
|
||
|
|
||
|
**4. Opis produktu (min. 3 moduły/epiki)**
|
||
|
|
||
|
- Panel Administratora :
|
||
|
|
||
|
- Obszar: zarządzanie danymi, kontrola danych.
|
||
|
|
||
|
- Rodzaj: Administrator
|
||
|
|
||
|
- Generator Sprawdzianów:
|
||
|
|
||
|
- Obszar: przetwarzanie danych
|
||
|
|
||
|
- Rodzaj: autoryzowany użytkownik
|
||
|
|
||
|
- Panel Rejestracji:
|
||
|
|
||
|
- Obszar: przetwarzanie danych, autoryzacja
|
||
|
|
||
|
- Rodzaj: użytkownik o ograniczonych prawach
|
||
|
|
||
|
- Panel Logowania:
|
||
|
|
||
|
- Obszar: przetwarzanie danych, autoryzacja
|
||
|
|
||
|
- Rodzaj: autoryzowany uzytkownik
|
||
|
|
||
|
**5. Zakres i ograniczenia.**
|
||
|
|
||
|
**5.1 Skład zespołu:**
|
||
|
|
||
|
Damian Kuich(Backend) - odpowiedzialny za wdrożenie RESTful API do
|
||
|
projektu i deploy aplikacji na serwer. Zajmuje się także wprowadzaniem
|
||
|
zadań do bazy. Preferowane technologie: Python
|
||
|
|
||
|
Mikołaj Kowalczyk(Backend) - odpowiedzialny za utworzenie bazy danych i
|
||
|
pomoc przy tworzeniu API. Zajmujesię także wprowadzaniem zadań do bazy.
|
||
|
Preferowane technologie: Python
|
||
|
|
||
|
Łukasz Kubiak(Frontend)- odpowiedzialny za funkcjonalność Frontend'u i
|
||
|
odbierania endpointów od Backend'u. Pomaga przy tworzeniu UI projektu.
|
||
|
Preferowane technologie: JavaScript
|
||
|
|
||
|
Mateusz Michalski(Frontend) - odpowiedzialny za tworzenie UI projektu.
|
||
|
Pomaga przy funkcjonalnościach. Preferowane technologie: JavaScript
|
||
|
|
||
|
**5.2 Kamienie milowe:**
|
||
|
|
||
|
- **I faza, I semestr(02.2020 - 07.2020):**
|
||
|
|
||
|
- Przygotowanie backlogu serwisu
|
||
|
|
||
|
- Przygotowanie prototypu interfejsu
|
||
|
|
||
|
- Rozpoczęcie prac programistycznych
|
||
|
|
||
|
- Przygotowanie MVP serwisu
|
||
|
|
||
|
- Poddanie MVP testom funkcjonalnym
|
||
|
|
||
|
- **II faza, II semestr(10.2020 - 03.2021):**
|
||
|
|
||
|
- Przygotowanie sprintów na drugi semestr
|
||
|
|
||
|
- Ukończenie prac wraz ze wszystkimi zdefiniowanymi
|
||
|
funkcjonalnościami
|
||
|
|
||
|
- Publikacja serwisu na domenie publicznej i włączenie jej na
|
||
|
serwer
|
||
|
|
||
|
|
||
|
**5.3 Szkic Harmonogramu:**
|
||
|
|
||
|
**Semestr I:**
|
||
|
|
||
|
- Utworzenie konta użytkownika (logowanie i rejestracja)
|
||
|
|
||
|
- Utworzenie bazy danych z zadaniami
|
||
|
|
||
|
- Edycja konta użytkownika
|
||
|
|
||
|
- Resetowanie hasła
|
||
|
|
||
|
- Dodanie możliwości wyboru działów i umiejętności
|
||
|
|
||
|
- Wyszukiwarka zadań
|
||
|
|
||
|
- Ręczne tworzenie sprawdzianu
|
||
|
|
||
|
- Podział na grupy(Dla ręcznego tworzenia)
|
||
|
|
||
|
- Możliwość dodania obrazka
|
||
|
|
||
|
- Prototyp generatora(Wybór: trudności zadań i ich ilości, działów i
|
||
|
umiejętności)
|
||
|
|
||
|
- Generowanie karty odpowiedzi i klucza odpowiedzi
|
||
|
|
||
|
- Eksport sprawdzianu do PDF
|
||
|
|
||
|
**Semestr II:**
|
||
|
|
||
|
- Edycja wygenerowanego sprawdzianu
|
||
|
|
||
|
- Dodawanie obrazka do zadania(jpg,png)
|
||
|
|
||
|
- Miejsce pod zadaniem
|
||
|
|
||
|
- Dodawanie własnych zadań
|
||
|
|
||
|
- Edycja dodanych zadań
|
||
|
|
||
|
- Ustawienie zadań na prywatne/publiczne
|
||
|
|
||
|
- Możliwość udostępniania swoich zadań innym nauczycielom
|
||
|
|
||
|
- Możliwość oszacowania czasu na rozwiązanie zadania
|
||
|
|
||
|
- Edytor równań
|
||
|
|
||
|
- Postawienie strony na serwerze
|
||
|
|
||
|
- Dodanie publicznej domeny
|
||
|
|
||
|
**5.4 Ograniczenia:**
|
||
|
|
||
|
W pierwszej fazie projektu, produkt oferować będzie ograniczoną ilość
|
||
|
działów, co za tym idzie ograniczoną ilość umiejętności potrzebnych do
|
||
|
rozwiązania zadania i zadań z powodu praw autorskich. Możliwa będzie
|
||
|
edycja wyłącznie zadań dodanych przez użytkowników (jeżeli autor zadania
|
||
|
wyrazi na to zgodę). Do tej pory udało nam się otrzymać pozwolenie od
|
||
|
CKE na korzystanie z ich zadań, jednakże pod dwoma warunkami: brak
|
||
|
możliwości edycji zadań oraz obowiązkowe podanie autora zadania wraz z
|
||
|
zasadami oceniania. Możliwy będzie wybór trudności zadań wraz z ich
|
||
|
liczbą, podział na grupy (maks. 4), edytowanie i eksport sprawdzianu do
|
||
|
pdf, ustalenie punktacji do zadań, możliwość stworzenia własnego
|
||
|
sprawdzianu. Będzie możliwość stworzenia konta użytkownika i jego edycji
|
||
|
ale nie będzie posiadał możliwości uwierzytelniania czy osoba jest
|
||
|
uprawniona do używania serwisu.
|