APO_automat/use-case-1.md

97 lines
3.6 KiB
Markdown
Raw Permalink Normal View History

2019-11-05 14:29:27 +01:00
Use Case 1: Zakup produktu pakowanego, płatność gotówka
=====================
**Aktor podstawowy:** Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
- Klient: Chce otrzymać zakupiony prodkt i resztę. Ocekuje, że cały proces przebiegnie sprawnie.
- Właściciel automatu: Oczekuje, że zostanie wydana taka ilość produktów za jaką klient zapłacił oraz, że automat wyda klientowi odpowiednią resztę.
Warunki wstępne:
----------------
Automat jest sprawny i wzystkie produkty są uzupełnione.
Warunki końcowe:
----------------
Zakup zosał poprawnie przeprowadzony. Klient dokonał zapłaty i otrzymał wybrany produkt.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
2019-11-05 15:20:08 +01:00
1. Klient wybiera produkt, który chce kupić.
2. Automat podaje cenę wybranego produktu i jego skład.
3. Klient dokonuje płatności gotówką.
4. System zapisuje informacje o dacie, godzinie i danych transakcji, system aktualizuje informacje o stanie automatu.
5. Automat wydaje reszte i podaje zakupiony produkt.
2019-11-05 14:29:27 +01:00
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się:
2019-11-05 15:20:08 +01:00
1. Załącza sie system awaryjny.
2. Transakcja zostaje przerwana.
3. Wpłacone pieniądze zostają zwrócone klientowi.
4. System zostaje zresetowany.
2019-11-05 14:29:27 +01:00
2019-11-05 15:20:08 +01:00
1a. Wybór przez klienta produktu nie isteniejącego, lub którego nie ma na stanie:
1. wyswietlenie informacji o błędzie i prośby o ponowny wybór na ekranie.
2019-11-05 14:29:27 +01:00
2019-11-05 15:20:08 +01:00
2a. Brak ceny produktu w systemie:
1. system informuje obraku danych o cenie i odmawia możliwości zakupu produktu.
2019-11-05 14:29:27 +01:00
2019-11-05 15:20:08 +01:00
2b. Brak danych o składzie danego produktu w systemie:
2019-11-05 14:29:27 +01:00
1. system informuje o braku danych o składzie i alergenach.
2. Klient kupuje produkt.
2a. Klient rezygnuje z zakupu, zakup anulowany, transakcja przerwana.
2019-11-05 15:20:08 +01:00
3a. Klient dokonuje płatności obcą walutą lub nie obsugiwanym nominałem:
1. System nie przyjmuje pieniędzy, zwraca je klientowi.
2019-11-05 14:29:27 +01:00
2019-11-05 15:20:08 +01:00
3b. Klient ma niewystarczająca ilość pieniędzy aby zapłącić za wybrany produkt:
1. Klient klika przycisk "anuluj zakup".
1a. Po upłunięciu 90 sekund od wybrania produktu, system przechodzi do pkt 4b2.
2. System zwraca pieniądze, przerywa transakcje.
2019-11-05 14:29:27 +01:00
2019-11-05 15:20:08 +01:00
5a. W automacie nie ma pieniędzy aby wydać reszte:
2019-11-05 14:29:27 +01:00
1. System informuje klienta o braku pieniędzy do wydania reszty
2. Klient zgadza sie na zapłacenie wyższej ceny.
2a. Klient rezygnuje z zakupu, klika przycisk "anuluj zakupu", system przerywa transakcje.
2019-11-06 09:35:53 +01:00
5b. Produkt blokuje się:
1. System informuje klienta o błędzie.
2. Automat zwraca wpłącone pieniądze.
3. System wzywa pomoc techniczną.
2019-11-05 14:29:27 +01:00
Wymagania specjalne:
--------------------
- System posoada informacje o składzie produktu i o alergenach.
- Możliwość interfejsu wielojęzycznego.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
*a. Wszystkie dane wprowadzone w trakcie zakupu objete są wspólną transakcją bazodanową.
*b. Panel dotykowy, słóżący do wyboru produktu i anulowania zakupu.
*c. Ekran do wyświatlania ceny i informacji o prodkucie (skład), informacje muszą być czytalne z odległości 1m.
2a. Identyfikator produktu wprowadzony z panela dotykowego przez klienta (identyfikator w postaci dwucyfrowej od 00 do 99)
2019-11-06 09:46:12 +01:00
*5. Wydanie prodktu i reszy po dokonaniu płatności przez klienta w mniej niż 30 sekund w 90% przypadków.
2019-11-05 14:29:27 +01:00
Kwestie otwarte:
2019-11-05 14:36:55 +01:00
----------------
- obsługa automatu przez osoby niewidome?