Update 'use-case-1.md'
This commit is contained in:
parent
4de28621b2
commit
8c089c54d6
@ -24,41 +24,42 @@ Zakup zosał poprawnie przeprowadzony. Klient dokonał zapłaty i otrzymał wybr
|
|||||||
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
||||||
---------------------------------------
|
---------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
1. Klient podchodzi do automatu.
|
1. Klient wybiera produkt, który chce kupić.
|
||||||
2. Klient wybiera produkt, który chce kupić.
|
2. Automat podaje cenę wybranego produktu i jego skład.
|
||||||
3. Automat podaje cenę wybranego produktu i jego skład.
|
3. Klient dokonuje płatności gotówką.
|
||||||
4. Klient dokonuje płatności gotówką.
|
4. System zapisuje informacje o dacie, godzinie i danych transakcji, system aktualizuje informacje o stanie automatu.
|
||||||
5. System zapisuje informacje o dacie, godzinie i danych transakcji, system aktualizuje informacje o stanie automatu.
|
5. Automat wydaje reszte i podaje zakupiony produkt.
|
||||||
6. Automat wydaje reszte i podaje zakupiony produkt.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
||||||
------------------------------------
|
------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się:
|
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się:
|
||||||
Załącza sie system awaryjny, resetuje transakcje, zwraca klientowi pieniądze i uruchamia procedure zakupu od nowa.
|
1. Załącza sie system awaryjny.
|
||||||
|
2. Transakcja zostaje przerwana.
|
||||||
|
3. Wpłacone pieniądze zostają zwrócone klientowi.
|
||||||
|
4. System zostaje zresetowany.
|
||||||
|
|
||||||
2a. Wybór przez klienta produktu nie isteniejącego, lub którego nie ma na stanie:
|
1a. Wybór przez klienta produktu nie isteniejącego, lub którego nie ma na stanie:
|
||||||
wyswietlenie informacji na ekranie o błędzie, i prośba o ponowny wybów.
|
1. wyswietlenie informacji o błędzie i prośby o ponowny wybór na ekranie.
|
||||||
|
|
||||||
3a. Brak ceny produktu w systemie:
|
2a. Brak ceny produktu w systemie:
|
||||||
system odmawia możliwości zakupu produktu.
|
1. system informuje obraku danych o cenie i odmawia możliwości zakupu produktu.
|
||||||
|
|
||||||
3b. Wiecej niż jedna cene w systemie:
|
2b. Brak danych o składzie danego produktu w systemie:
|
||||||
system podaje klientowi cene, która została wprowadzona jako ostatnia (z cena z najnowszej aktualizacji).
|
|
||||||
|
|
||||||
3c. Brak danych o składzie danego produktu w systemie:
|
|
||||||
1. system informuje o braku danych o składzie i alergenach.
|
1. system informuje o braku danych o składzie i alergenach.
|
||||||
2. Klient kupuje produkt.
|
2. Klient kupuje produkt.
|
||||||
2a. Klient rezygnuje z zakupu, zakup anulowany, transakcja przerwana.
|
2a. Klient rezygnuje z zakupu, zakup anulowany, transakcja przerwana.
|
||||||
|
|
||||||
4a. Klient dokonuje płatności obcą walutą lub nie obsugiwanym nominałem:
|
3a. Klient dokonuje płatności obcą walutą lub nie obsugiwanym nominałem:
|
||||||
system nie przyjmuje pieniędzy, zwraca pieniądze klientowi.
|
1. System nie przyjmuje pieniędzy, zwraca je klientowi.
|
||||||
|
|
||||||
4b. Klient ma niewystarczająca ilość pieniędzy aby zapłącić za wybrany produkt:
|
3b. Klient ma niewystarczająca ilość pieniędzy aby zapłącić za wybrany produkt:
|
||||||
Klient klika przycisk "anuluj zakup", system zwraca pieniądze, przerywa transakcje.
|
1. Klient klika przycisk "anuluj zakup".
|
||||||
|
1a. Po upłunięciu 90 sekund od wybrania produktu, system przechodzi do pkt 4b2.
|
||||||
|
2. System zwraca pieniądze, przerywa transakcje.
|
||||||
|
|
||||||
6a. W automacie nie ma pieniędzy aby wydać reszte:
|
5a. W automacie nie ma pieniędzy aby wydać reszte:
|
||||||
1. System informuje klienta o braku pieniędzy do wydania reszty
|
1. System informuje klienta o braku pieniędzy do wydania reszty
|
||||||
2. Klient zgadza sie na zapłacenie wyższej ceny.
|
2. Klient zgadza sie na zapłacenie wyższej ceny.
|
||||||
2a. Klient rezygnuje z zakupu, klika przycisk "anuluj zakupu", system przerywa transakcje.
|
2a. Klient rezygnuje z zakupu, klika przycisk "anuluj zakupu", system przerywa transakcje.
|
||||||
@ -83,7 +84,7 @@ Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|||||||
|
|
||||||
2a. Identyfikator produktu wprowadzony z panela dotykowego przez klienta (identyfikator w postaci dwucyfrowej od 00 do 99)
|
2a. Identyfikator produktu wprowadzony z panela dotykowego przez klienta (identyfikator w postaci dwucyfrowej od 00 do 99)
|
||||||
|
|
||||||
6. Wydanie prodktu i reszy po dokonaniu płatności przez klienta w mniej niż 30 sekund w 90% przypadków.
|
5. Wydanie prodktu i reszy po dokonaniu płatności przez klienta w mniej niż 30 sekund w 90% przypadków.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
Kwestie otwarte:
|
Kwestie otwarte:
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user