Update 'use-case-1.md'

This commit is contained in:
Dominika Augustyniak 2019-11-05 14:20:08 +00:00
parent 4de28621b2
commit 8c089c54d6

View File

@ -24,41 +24,42 @@ Zakup zosał poprawnie przeprowadzony. Klient dokonał zapłaty i otrzymał wybr
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Klient podchodzi do automatu.
2. Klient wybiera produkt, który chce kupić.
3. Automat podaje cenę wybranego produktu i jego skład.
4. Klient dokonuje płatności gotówką.
5. System zapisuje informacje o dacie, godzinie i danych transakcji, system aktualizuje informacje o stanie automatu.
6. Automat wydaje reszte i podaje zakupiony produkt.
1. Klient wybiera produkt, który chce kupić.
2. Automat podaje cenę wybranego produktu i jego skład.
3. Klient dokonuje płatności gotówką.
4. System zapisuje informacje o dacie, godzinie i danych transakcji, system aktualizuje informacje o stanie automatu.
5. Automat wydaje reszte i podaje zakupiony produkt.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się:
Załącza sie system awaryjny, resetuje transakcje, zwraca klientowi pieniądze i uruchamia procedure zakupu od nowa.
1. Załącza sie system awaryjny.
2. Transakcja zostaje przerwana.
3. Wpłacone pieniądze zostają zwrócone klientowi.
4. System zostaje zresetowany.
2a. Wybór przez klienta produktu nie isteniejącego, lub którego nie ma na stanie:
wyswietlenie informacji na ekranie o błędzie, i prośba o ponowny wybów.
1a. Wybór przez klienta produktu nie isteniejącego, lub którego nie ma na stanie:
1. wyswietlenie informacji o błędzie i prośby o ponowny wybór na ekranie.
3a. Brak ceny produktu w systemie:
system odmawia możliwości zakupu produktu.
2a. Brak ceny produktu w systemie:
1. system informuje obraku danych o cenie i odmawia możliwości zakupu produktu.
3b. Wiecej niż jedna cene w systemie:
system podaje klientowi cene, która została wprowadzona jako ostatnia (z cena z najnowszej aktualizacji).
3c. Brak danych o składzie danego produktu w systemie:
2b. Brak danych o składzie danego produktu w systemie:
1. system informuje o braku danych o składzie i alergenach.
2. Klient kupuje produkt.
2a. Klient rezygnuje z zakupu, zakup anulowany, transakcja przerwana.
4a. Klient dokonuje płatności obcą walutą lub nie obsugiwanym nominałem:
system nie przyjmuje pieniędzy, zwraca pieniądze klientowi.
3a. Klient dokonuje płatności obcą walutą lub nie obsugiwanym nominałem:
1. System nie przyjmuje pieniędzy, zwraca je klientowi.
4b. Klient ma niewystarczająca ilość pieniędzy aby zapłącić za wybrany produkt:
Klient klika przycisk "anuluj zakup", system zwraca pieniądze, przerywa transakcje.
3b. Klient ma niewystarczająca ilość pieniędzy aby zapłącić za wybrany produkt:
1. Klient klika przycisk "anuluj zakup".
1a. Po upłunięciu 90 sekund od wybrania produktu, system przechodzi do pkt 4b2.
2. System zwraca pieniądze, przerywa transakcje.
6a. W automacie nie ma pieniędzy aby wydać reszte:
5a. W automacie nie ma pieniędzy aby wydać reszte:
1. System informuje klienta o braku pieniędzy do wydania reszty
2. Klient zgadza sie na zapłacenie wyższej ceny.
2a. Klient rezygnuje z zakupu, klika przycisk "anuluj zakupu", system przerywa transakcje.
@ -83,7 +84,7 @@ Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2a. Identyfikator produktu wprowadzony z panela dotykowego przez klienta (identyfikator w postaci dwucyfrowej od 00 do 99)
6. Wydanie prodktu i reszy po dokonaniu płatności przez klienta w mniej niż 30 sekund w 90% przypadków.
5. Wydanie prodktu i reszy po dokonaniu płatności przez klienta w mniej niż 30 sekund w 90% przypadków.
Kwestie otwarte: