#include #include #include #include #include #include #include #include #include #include #include "pch.h" #include #include #include #include using namespace std; int main() { /*wyłączenie_kursora*/ShowConsoleCursor(false); int i, j, k = 0, q = 1, w = 2, e = 11; //q,w,e - zmienne do ustawienia scierzki; int tab_temp[7]; //szkielet mapy////////////////////// for (i = 0; i < 25; i++) { mapa[0][i] = '#'; mapa[i][0] = '#'; mapa[24][i] = '#'; mapa[i][24] = '#'; } for (i = 1; i < 24; i++) { for (j = 1; j < 24; j++) { mapa[i][j] = '.'; } } for (i = 0; i <= 7; i++) // losowanie rodzaju rosliny dla drogi { tab_temp[i] = rand() % 4; } for (i = 0; i < 16; i++) //numer scieżki { scierzka[i].numer = q; scierzka[i].poczatek = w; scierzka[i].koniec = e; if (w == 2) { w = 13; e = 22; } else { w = 2; e = 11; } if (i % 2 != 0 && i != 0) { q = q + 3; } } for (i = 2; i <= 23; i++) { for (j = 2; j < 23; j++) { if (i!=2 && i != 4 && i != 7 && i != 10 && i != 13 && i != 16 && i != 19 && i != 22 && j != 12) { mapa[i][j] = 'S'; tab[i][j].x = i; tab[i][j].y = j; tab[i][j].stan = 5; tab[i][j].woda = 0; tab[i][j].nawoz = 0; tab[i][j].zycie = 0; tab[i][j].sadzonka = rand() % 240; if (i == 2) { tab[i][j].rodzaj = tab_temp[0]; } if (i == 3 or i == 5) { tab[i][j].rodzaj = tab_temp[1]; } if (i == 6 or i == 8) { tab[i][j].rodzaj = tab_temp[2]; } if (i == 9 or i == 11) { tab[i][j].rodzaj = tab_temp[3]; } if (i == 12 or i == 14) { tab[i][j].rodzaj = tab_temp[4]; } if (i == 15 or i == 17) { tab[i][j].rodzaj = tab_temp[5]; } if (i == 18 or i == 20) { tab[i][j].rodzaj = tab_temp[6]; } if (i == 21 or i == 23) { tab[i][j].rodzaj = tab_temp[7]; } k++; //spr } } } for (i = 2; i <= 23; i++) { for (j = 2; j < 23; j++) { if (i != 4 && i != 7 && i != 10 && i != 13 && i != 16 && i != 19 && i != 22 && j != 12) { if (tab[i][j].rodzaj == 1) { tab[i][j].kolor = "zielony"; tab[i][j].kwiat = "koszyczki"; tab[i][j].lisc = "maly"; tab[i][j].wod_check = 3; tab[i][j].naw_check = 4; } else if (tab[i][j].rodzaj == 2) { tab[i][j].kolor = "czerwony"; tab[i][j].kwiat = "kielich"; tab[i][j].lisc = "sredni"; tab[i][j].wod_check = 5; tab[i][j].naw_check = 2; } else if (tab[i][j].rodzaj == 3) { tab[i][j].kolor = "zolty"; tab[i][j].kwiat = "dzwoneczki"; tab[i][j].lisc = "sredni"; tab[i][j].wod_check = 2; tab[i][j].naw_check = 6; } else { tab[i][j].kolor = "zielony"; tab[i][j].kwiat = "kielich"; tab[i][j].lisc = "duze"; tab[i][j].wod_check = 10; tab[i][j].naw_check = 10; } } } } mapa[1][1] = 'T'; /*pierwsze_wyświetlenie_mapy_na_konsoli*/updateMapa(); ///////////////////////////////////// //////gra/////////////////////////////////////////////////////////////////////// start = clock(); /*rozpoczecie watku chodzenia */HANDLE watekidz = (HANDLE)_beginthread(&Chodz, 0, 0); /*rozpoczęcie_wątku_odśwież*/HANDLE watekOdswiez = (HANDLE)_beginthread(&Odswiez, 0, 0); char akcja; do { do { akcja = _getch(); if ((akcja == 'w' || akcja == 's' || akcja == 'a' || akcja == 'd' || akcja == 'p' || akcja != 'o' || akcja != 'k' || akcja != 'l') && paliwo < 4000) { dzialanie(akcja); } konrolka = 0; } while (akcja != 't'); if (ilosc_plonow >= 230 or ilosc_trupow >= 50) { gra = false; } } while (gra != false); //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// return 0; }