Zaktualizuj 'serwer.go'

This commit is contained in:
Robert Stachecki 2018-11-22 19:20:18 +00:00
parent 7e809ef0f9
commit 7c98822f3b

View File

@ -1,48 +1,52 @@
package main
import (
"log"
"net/http"
"image"
"image/color"
"image/gif"
"io"
"math"
"math/rand"
"log"
"net/http"
"image"
"image/color"
"image/gif"
"io"
"math"
"math/rand"
)
var palette = []color.Color{color.White, color.Black}
const (
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
)
const (
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
)
func main() {
http.HandleFunc("/", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
lissajous(w)
})
log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil))
}
http.HandleFunc("/", handler)
http.HandleFunc("/gif", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
lissajous(w)
})
log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil))
}
func handler(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintf(w, "URL.Path = %q\n", r.URL.Path)
}
func lissajous(out io.Writer) {
const (
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
size = 100 // rozmiar płótna obrazu [size..+size]
nframes = 64 // liczba klatek animacji
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
)
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
for i := 0; i < nframes; i++ {
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
img := image.NewPaletted(rect, palette)
for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res {
x := math.Sin(t)
y := math.Sin(t*freq + phase)
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
blackIndex)
}
phase += 0.1
anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
anim.Image = append(anim.Image, img)
}
gif.EncodeAll(out, &anim) //ignorowanie błędów kodowania
}
const (
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
size = 100 // rozmiar płótna obrazu [size..+size]
nframes = 64 // liczba klatek animacji
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
)
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
for i := 0; i < nframes; i++ {
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
img := image.NewPaletted(rect, palette)
for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res {
x := math.Sin(t)
y := math.Sin(t*freq + phase)
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
blackIndex)
}
phase += 0.1
anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
anim.Image = append(anim.Image, img)
}
gif.EncodeAll(out, &anim) // UWAGA: ignorowanie błędów kodowania
}