Zaktualizuj 'serwer.go'

This commit is contained in:
Robert Stachecki 2018-11-22 19:20:18 +00:00
parent 7e809ef0f9
commit 7c98822f3b

View File

@ -1,48 +1,52 @@
package main package main
import ( import (
"log" "log"
"net/http" "net/http"
"image" "image"
"image/color" "image/color"
"image/gif" "image/gif"
"io" "io"
"math" "math"
"math/rand" "math/rand"
) )
var palette = []color.Color{color.White, color.Black} var palette = []color.Color{color.White, color.Black}
const ( const (
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
) )
func main() { func main() {
http.HandleFunc("/", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { http.HandleFunc("/", handler)
lissajous(w) http.HandleFunc("/gif", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
}) lissajous(w)
log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil)) })
} log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil))
}
func handler(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintf(w, "URL.Path = %q\n", r.URL.Path)
}
func lissajous(out io.Writer) { func lissajous(out io.Writer) {
const ( const (
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
size = 100 // rozmiar płótna obrazu [size..+size] size = 100 // rozmiar płótna obrazu [size..+size]
nframes = 64 // liczba klatek animacji nframes = 64 // liczba klatek animacji
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
) )
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes} anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
for i := 0; i < nframes; i++ { for i := 0; i < nframes; i++ {
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1) rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
img := image.NewPaletted(rect, palette) img := image.NewPaletted(rect, palette)
for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res { for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res {
x := math.Sin(t) x := math.Sin(t)
y := math.Sin(t*freq + phase) y := math.Sin(t*freq + phase)
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5), img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
blackIndex) blackIndex)
} }
phase += 0.1 phase += 0.1
anim.Delay = append(anim.Delay, delay) anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
anim.Image = append(anim.Image, img) anim.Image = append(anim.Image, img)
} }
gif.EncodeAll(out, &anim) //ignorowanie błędów kodowania gif.EncodeAll(out, &anim) // UWAGA: ignorowanie błędów kodowania
} }