diff --git a/serwer.go b/serwer.go index 8a1c5d0..bfed101 100644 --- a/serwer.go +++ b/serwer.go @@ -1,59 +1,74 @@ package main -import ( -"fmt" -"log" -"net/http" -"image" -"image/color" -"image/gif" -"io" -"math" -"math/rand" -) + import ( + "fmt" + "log" + "net/http" + "image" + "image/color" + "image/gif" + "io" + "math" + "math/rand" + "time" + ) +var count int var palette = []color.Color{color.White, color.Black} const ( -whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette -blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette + whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette + blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette ) func main() { http.HandleFunc("/", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { - fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n/gif - wyświetla anomiwanego gifa lissajous\n/info - wyświetla informacje o autorze\n/time - wyświetla informacje aktualnym czasie\n/go - wyświetla informacje o języku go\n") + fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n/gif - wyświetla anomiwanego gifa lissajous\n/info - wyświetla informacje o autorze\n/time - wyświetla informacje aktualnym czasie\n/go - wyświetla informacje o języku go\n/count - wyświetla ilość odwiedzin na obecnej sesji\n") + count++ }) http.HandleFunc("/go", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { fmt.Fprintln(w, "Go (często nazywany także golang) – język programowania opracowany przez pracowników Google: Roberta Griesemera, Roba Pike'a oraz Kena Thompsona. Łączy w sobie łatwość pisania aplikacji charakterystyczną dla języków dynamicznych (np. Python, Lisp), jak również wydajność języków kompilowanych (np. C, C++) Dostępny jest kompilator na platformę x86, x64 i ARM o nazwie go. Został również stworzony kompilator na bazie GNU Compiler Collection – Gccgo.") + count++ }) http.HandleFunc("/info", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { fmt.Fprintln(w, "Robert Stachecki\ns439482\nrobert.stachecki@o2.pl\ntel. 796194138\nStrona oparta została na podstawie kursu z książki Donovan-A. Jezyk Go. Poznaj i programuj\n") + count++ + }) +http.HandleFunc("/time", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { +t := time.Now() + fmt.Fprintln(w, t) + count++ }) http.HandleFunc("/gif", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { -lissajous(w) + lissajous(w) + count++ }) +http.HandleFunc("/count", counter) log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil)) } +func counter(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { +fmt.Fprintf(w, "Liczba wywołań %d\n", count) +} func lissajous(out io.Writer) { -const ( -cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x -res = 0.001 // rozdzielczość kątowa -size = 300 // rozmiar płótna obrazu [–size..+size] -nframes = 64 // liczba klatek animacji -delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms -) -freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y -anim := gif.GIF{LoopCount: nframes} -phase := 0.0 // przesunięcie fazowe + const ( + cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x + res = 0.001 // rozdzielczość kątowa + size = 300 // rozmiar płótna obrazu + nframes = 64 // liczba klatek animacji + delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms + ) + freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y + anim := gif.GIF{LoopCount: nframes} + phase := 0.0 // przesunięcie fazowe for i := 0; i < nframes; i++ { -rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1) -img := image.NewPaletted(rect, palette) + rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1) + img := image.NewPaletted(rect, palette) for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res { -x := math.Sin(t) -y := math.Sin(t*freq + phase) -img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5), -blackIndex) -} -phase += 0.1 -anim.Delay = append(anim.Delay, delay) -anim.Image = append(anim.Image, img) -} -gif.EncodeAll(out, &anim) // UWAGA: ignorowanie błędów kodowania -} \ No newline at end of file + x := math.Sin(t) + y := math.Sin(t*freq + phase) + img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5), + blackIndex) + } + phase += 0.1 + anim.Delay = append(anim.Delay, delay) + anim.Image = append(anim.Image, img) + } + gif.EncodeAll(out, &anim) //ignorowanie błędów kodowania + }