package main import ( "fmt" "log" "net/http" "image" "image/color" "image/gif" "io" "math" "math/rand" "time" ) var count int var palette = []color.Color{color.White, color.Black} const ( whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette ) func main() { http.HandleFunc("/", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n/gif - wyświetla anomiwanego gifa lissajous\n/info - wyświetla informacje o autorze\n/time - wyświetla informacje aktualnym czasie\n/go - wyświetla informacje o języku go\n/count - wyświetla ilość odwiedzin na obecnej sesji\n") count++ }) http.HandleFunc("/go", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { fmt.Fprintln(w, "Go (często nazywany także golang) – język programowania opracowany przez pracowników Google: Roberta Griesemera, Roba Pike'a oraz Kena Thompsona. Łączy w sobie łatwość pisania aplikacji charakterystyczną dla języków dynamicznych (np. Python, Lisp), jak również wydajność języków kompilowanych (np. C, C++) Dostępny jest kompilator na platformę x86, x64 i ARM o nazwie go. Został również stworzony kompilator na bazie GNU Compiler Collection – Gccgo.") count++ }) http.HandleFunc("/info", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { fmt.Fprintln(w, "Robert Stachecki\ns439482\nrobert.stachecki@o2.pl\ntel. 796194138\nStrona oparta została na podstawie kursu z książki Donovan-A. Jezyk Go. Poznaj i programuj\n") count++ }) http.HandleFunc("/time", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { t := time.Now() fmt.Fprintln(w, t) count++ }) http.HandleFunc("/gif", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { lissajous(w) count++ }) http.HandleFunc("/count", counter) log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil)) } func counter(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { fmt.Fprintf(w, "Liczba wywołań %d\n", count) } func lissajous(out io.Writer) { const ( cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x res = 0.001 // rozdzielczość kątowa size = 300 // rozmiar płótna obrazu nframes = 64 // liczba klatek animacji delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms ) freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y anim := gif.GIF{LoopCount: nframes} phase := 0.0 // przesunięcie fazowe for i := 0; i < nframes; i++ { rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1) img := image.NewPaletted(rect, palette) for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res { x := math.Sin(t) y := math.Sin(t*freq + phase) img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5), blackIndex) } phase += 0.1 anim.Delay = append(anim.Delay, delay) anim.Image = append(anim.Image, img) } gif.EncodeAll(out, &anim) //ignorowanie błędów kodowania }