From 1bf408f2b537809cee47858e702f1d742b00da8a Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: fingal Date: Sun, 18 Apr 2021 09:38:02 +0200 Subject: [PATCH] content modification --- teść zadań/cw3.html | 8 ++++---- teść zadań/cw3.md | 10 ++++++---- 2 files changed, 10 insertions(+), 8 deletions(-) diff --git a/teść zadań/cw3.html b/teść zadań/cw3.html index e0a56c3..1c40d70 100644 --- a/teść zadań/cw3.html +++ b/teść zadań/cw3.html @@ -104,14 +104,14 @@ Przetestuj jak działają powyższe parametry, wygeneruj kilka testowych powierz

Zadanie (domowe)

W podfolderze leaf_shapes znajdują się ponumerowane ilustracje przedstawiające różne kształty liści. Utwórz liść za pomocą Leaf Grow liść o numerze, który będzie jak najwierniej oddawać liść o numerze, który przystaje do Twojego indeksu modulo 5.

Dodawanie tekstury

-

Wygenerowany liść ma dość nieciekawy, jednokolorowy materiał. by to poprawić podmienimy kolor na teksturę liścia. Pierwszym etapem jest znalezienie tekstury, która będzie się nadawać. Pominiemy go i skorzystamy z leaf texutre w podfolderze Texture folderu Models. Odnajdź materiał leaf, kilknij na nią. inspektorze kliknij na kółko obok Albedo, by wybrać teksturę. inspector

+

Wygenerowany liść ma dość nieciekawy, jednokolorowy materiał. by to poprawić podmienimy kolor na teksturę liścia. Pierwszym etapem jest znalezienie tekstury, która będzie się nadawać. Pominiemy go i skorzystamy z leaf texutre w podfolderze Texture folderu Models. W folderze Materials utwórz nowy materiał, kilknij na niego. inspektorze kliknij na kółko obok Albedo, by wybrać teksturę. inspector

Pozostaje dopasować teksturę do geometrii liścia. Wykorzystaj do tego parametry Tiling i Offset. Pierwszy służy do skalowania tekstury, drugi do przesuwania jej.

Eksportowanie liścia

W projekcie powinien być zainstalowany FBX exporter, jeżeli nie jest znajdź go w Window -> Package Manager.

By taki liść wykorzystać w innym projekcie należy go wyeksportować, by to zrobić skorzystamy z FBX exporter. Kliknij prawym przyciskiem na Leaf Generator w hierarchii sceny. Następnie wybierz opcję export to FBX…. Ustaw ścieżkę na Assets/Models Export Format na Binary i kliknij export.

Poszukaj utworzonego modelu i dodaj go do sceny, żeby się upewnić czy faktycznie jest taki sam.

Zadanie domowe

-

Zastąp płatki róży z poprzedniego zadania domoweg wygenerowanymi przez siebie płatkami za pomocą sweep surface

+

Zastąp płatki róży z poprzedniego zadania domowego wygenerowanymi przez siebie płatkami za pomocą sweep surface

Pipe Model

Pipe model pozwala zasymulować pogrubianie się gałęzi wraz z rozwojem rośliny. Polega na wprowadzeniu do symboli odpowiadających za segmenty gałęzi parametru, który odpowiada za jej grubość. Nazwijmy go L(width,...), gdzie ... oznacza pozostałe parametry.

W największej ogólności metoda polega na modyfikowaniu szerokości na podstawie szerokości jego następników (młodszych gałęzi) za pomocą wzoru

@@ -149,8 +149,8 @@ A[+B]+[C]D
G(width,...) > [L]G(width_1,...) -> G((width_1),...)

Zadanie

W Scenie PipeModel załadowany jest L-System rozwoju rośliny z poprzednich zadań, rozbuduj go o pipe model. Tak zmodyfikuj interpretację żółwia, żeby uzależnić grubość łodygi od parametru odpowiadającego za grubość.

-

Zadanie domowe

-

Wykorzystaj Pozyskaną wiedzę na temat filotaksji i propagacji informacji w L-Systemach do stworzenia modelu rozwoju róży. Użyj propagacji do sterowania wzrostem rośliny zgodnie ze schematem, jako kwiaty użyj wyników modelu z poprzedniego zadania (nie musisz wizualizować ich rozwijania się, wystarczy, że będą się pojawiać i znikać). Zaimplemenuj pipe model.

+

Przykładowy projekt

+

Wykorzystaj Pozyskaną wiedzę na temat filotaksji i propagacji informacji w L-Systemach do stworzenia modelu rozwoju róży. Użyj propagacji do sterowania wzrostem rośliny zgodnie ze schematem poniżej, jako kwiaty użyj wyników modelu z poprzedniego zadania (nie musisz wizualizować ich rozwijania się, wystarczy, że będą się pojawiać i znikać). Zaimplemenuj pipe model liście wygeneruj za pomocą sweep surface

Schemat rozwoju róży

Róża składa się z łodyg, kwiatów i liści. Częścią, która rośnie jest jest czubek łodygi, który będziemy nazywać wierzchołkiem.

Liście wyrastają bezpośrednio z łodygi, w filotaksji spiralnej. Każdy liść składa się z nieparzystej liczby liści rosnących na przeciwlegle.

diff --git a/teść zadań/cw3.md b/teść zadań/cw3.md index b8c6e67..89fccc6 100644 --- a/teść zadań/cw3.md +++ b/teść zadań/cw3.md @@ -34,7 +34,7 @@ W podfolderze `leaf_shapes` znajdują się ponumerowane ilustracje przedstawiaj ## Dodawanie tekstury -Wygenerowany liść ma dość nieciekawy, jednokolorowy materiał. by to poprawić podmienimy kolor na teksturę liścia. Pierwszym etapem jest znalezienie tekstury, która będzie się nadawać. Pominiemy go i skorzystamy z `leaf texutre` w podfolderze `Texture` folderu `Models`. Odnajdź materiał `leaf`, kilknij na nią. inspektorze kliknij na kółko obok Albedo, by wybrać teksturę. +Wygenerowany liść ma dość nieciekawy, jednokolorowy materiał. by to poprawić podmienimy kolor na teksturę liścia. Pierwszym etapem jest znalezienie tekstury, która będzie się nadawać. Pominiemy go i skorzystamy z `leaf texutre` w podfolderze `Texture` folderu `Models`. W folderze `Materials` utwórz nowy materiał, kilknij na niego. inspektorze kliknij na kółko obok Albedo, by wybrać teksturę. ![inspector](material.jpg) Pozostaje dopasować teksturę do geometrii liścia. Wykorzystaj do tego parametry Tiling i Offset. Pierwszy służy do skalowania tekstury, drugi do przesuwania jej. @@ -49,7 +49,7 @@ Poszukaj utworzonego modelu i dodaj go do sceny, żeby się upewnić czy faktycz ## Zadanie domowe -Zastąp płatki róży z poprzedniego zadania domoweg wygenerowanymi przez siebie płatkami za pomocą sweep surface +Zastąp płatki róży z poprzedniego zadania domowego wygenerowanymi przez siebie płatkami za pomocą sweep surface @@ -126,9 +126,11 @@ G(width,...) > [L]G(width_1,...) -> G((width_1),...) W Scenie `PipeModel` załadowany jest L-System rozwoju rośliny z poprzednich zadań, rozbuduj go o pipe model. Tak zmodyfikuj interpretację żółwia, żeby uzależnić grubość łodygi od parametru odpowiadającego za grubość. -## Zadanie domowe -Wykorzystaj Pozyskaną wiedzę na temat filotaksji i propagacji informacji w L-Systemach do stworzenia modelu rozwoju róży. Użyj propagacji do sterowania wzrostem rośliny zgodnie ze schematem, jako kwiaty użyj wyników modelu z poprzedniego zadania (nie musisz wizualizować ich rozwijania się, wystarczy, że będą się pojawiać i znikać). **Zaimplemenuj pipe model**. + +# Przykładowy projekt + +Wykorzystaj Pozyskaną wiedzę na temat filotaksji i propagacji informacji w L-Systemach do stworzenia modelu rozwoju róży. Użyj propagacji do sterowania wzrostem rośliny zgodnie ze schematem poniżej, jako kwiaty użyj wyników modelu z poprzedniego zadania (nie musisz wizualizować ich rozwijania się, wystarczy, że będą się pojawiać i znikać). **Zaimplemenuj pipe model liście wygeneruj za pomocą sweep surface** ### Schemat rozwoju róży