from pygame import * import sys, random from sprites.grass import Grass from sprites.house import House from sprites.landfill import Landfill from pygame.locals import * import utils all_sprites = sprite.Group() cells = [] FPS = 5 cell_size = 64 fps_clock = time.Clock() #Tu będzie zmienna do wybrania przez użytkownika na start/ do zmiany w trakcie "gry" home_amount = utils.set_home_amount() #Obszar przeznaczony na płyki PLAY_WIDTH = (home_amount+1)*64 PLAY_HEIGHT = PLAY_WIDTH #Całe okno gry (z przyszłym hud'em) WINDOW_WIDTH = PLAY_WIDTH #+ 100 WINDOW_HEIGHT = PLAY_HEIGHT #+ 100 GAMEWINDOW = display.set_mode((WINDOW_WIDTH, WINDOW_HEIGHT), 0, 32) WHITE = (255, 255, 255) display.set_caption('Śmieciarz WMI') #Dodawanie pól typu Grass for x in range(PLAY_HEIGHT//64): cells.append([]) for y in range(PLAY_HEIGHT//64): grass = Grass(x,y) cells[x].append(grass) #Losowanie domków i dodawanie je do mapy home_len = home_amount while( home_len > 0 ): #Sprawdzenie, czy istnieje już domek na danej pozycji, jeżeli tak to losuj ponownie x = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1) y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1) if( type(cells[x][y]) == Grass ): print('Moge byc domkiem!') cells[x][y] = House(x,y, 10, 10, 10) home_len = home_len - 1 #Dodawanie wszystkich spritow do grupy spritow for x in range(len(cells)): for y in range(len(cells[x])): all_sprites.add(cells[x][y]) #Sama gierka while(1): for e in event.get(): if e.type == QUIT: quit() sys.exit() all_sprites.update() all_sprites.draw(GAMEWINDOW) #generowanie smieci for house in all_sprites: if( type(house) == House ): house.generate_rubbish() #house.check_rubbish_status() display.flip() fps_clock.tick(FPS)