This commit is contained in:
Jakub Adamski 2021-02-25 10:31:41 +01:00
parent ab149ed378
commit 71cdfca0d1
9 changed files with 51 additions and 23 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -1,25 +1,25 @@
 projekt.cpp  projekt.cpp
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(92,43): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "float" D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(105,43): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "float"
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(186,66): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "physx::PxReal" D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(199,66): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "physx::PxReal"
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(194,64): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "physx::PxReal" D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(207,64): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "physx::PxReal"
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(431,60): warning C4244: "argument": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(441,60): warning C4244: "argument": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(432,60): warning C4244: "argument": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(442,60): warning C4244: "argument": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(445,57): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(455,57): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(481,57): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(492,57): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(494,30): warning C4244: "inicjowanie": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(505,30): warning C4244: "inicjowanie": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(509,243): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "T" D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(520,243): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "T"
with with
[ [
T=float T=float
] ]
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(516,149): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "T" D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(527,132): warning C4305: "argument": obcięcie z "double" do "T"
with with
[ [
T=float T=float
] ]
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(523,26): warning C4244: "inicjowanie": konwersja z "glm::tvec3<float,glm::packed_highp>::length_type" do "float", możliwa utrata danych D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(544,57): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(549,15): warning C4244: "argument": konwersja z "time_t" do "unsigned int", możliwa utrata danych D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(583,15): warning C4244: "argument": konwersja z "time_t" do "unsigned int", możliwa utrata danych
D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(581,49): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\src\projekt.cpp(616,49): warning C4244: "=": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
Camera.obj : warning LNK4075: zignorowano opcję „/EDITANDCONTINUE” z powodu określenia opcji „/INCREMENTAL:NO” Camera.obj : warning LNK4075: zignorowano opcję „/EDITANDCONTINUE” z powodu określenia opcji „/INCREMENTAL:NO”
PhysXExtensions_static_32.lib(ExtCpuWorkerThread.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „PhysXExtensions_static_32.pdb” z elementem „PhysXExtensions_static_32.lib(ExtCpuWorkerThread.obj)” lub w pozycji „D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\Debug\PhysXExtensions_static_32.pdb”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania PhysXExtensions_static_32.lib(ExtCpuWorkerThread.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „PhysXExtensions_static_32.pdb” z elementem „PhysXExtensions_static_32.lib(ExtCpuWorkerThread.obj)” lub w pozycji „D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\Debug\PhysXExtensions_static_32.pdb”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania
PhysXExtensions_static_32.lib(ExtDefaultCpuDispatcher.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „PhysXExtensions_static_32.pdb” z elementem „PhysXExtensions_static_32.lib(ExtDefaultCpuDispatcher.obj)” lub w pozycji „D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\Debug\PhysXExtensions_static_32.pdb”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania PhysXExtensions_static_32.lib(ExtDefaultCpuDispatcher.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „PhysXExtensions_static_32.pdb” z elementem „PhysXExtensions_static_32.lib(ExtDefaultCpuDispatcher.obj)” lub w pozycji „D:\Documents\2020\studia\s3e1\grafika\Projekt_Grafika\Debug\PhysXExtensions_static_32.pdb”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania

Binary file not shown.

Binary file not shown.

Binary file not shown.

Binary file not shown.

View File

@ -22,6 +22,7 @@ GLuint programSkybox;
GLuint programSun; GLuint programSun;
GLuint cubemapTexture; GLuint cubemapTexture;
GLuint cubemapTexture2; GLuint cubemapTexture2;
GLuint cubemapTexture3;
GLuint skyboxVAO, skyboxVBO; GLuint skyboxVAO, skyboxVBO;
Core::Shader_Loader shaderLoader; Core::Shader_Loader shaderLoader;
@ -64,6 +65,7 @@ Core::RenderContext shipContextOrbit, sphereContextOrbit, stationContextOrbit;
float frustumScale = 1.f; float frustumScale = 1.f;
bool loading = false; bool loading = false;
bool reload = false; bool reload = false;
bool end = false;
float orbitSpeed = 0.003f; float orbitSpeed = 0.003f;
// skybox // skybox
@ -87,6 +89,16 @@ std::vector<std::string> faces2
"textures/skybox/stars3.jpeg", "textures/skybox/stars3.jpeg",
}; };
std::vector<std::string> faces3
{
"textures/skybox/stars4.jpeg",
"textures/skybox/stars4.jpeg",
"textures/skybox/stars4.jpeg",
"textures/skybox/stars4.jpeg",
"textures/skybox/stars4.jpeg",
"textures/skybox/stars4.jpeg",
};
// Initalization of physical scene (PhysX) // Initalization of physical scene (PhysX)
@ -294,9 +306,6 @@ glm::mat4 createCameraMatrixLoading()
{ {
float time = glutGet(GLUT_ELAPSED_TIME) / 1000.0f - appLoadingTime; float time = glutGet(GLUT_ELAPSED_TIME) / 1000.0f - appLoadingTime;
// Obliczanie kierunku patrzenia kamery (w plaszczyznie x-z) przy uzyciu zmiennej cameraAngle kontrolowanej przez klawisze.
cameraPos = glm::vec3(0, 0, 40);
//cameraDir = glm::vec3(cosf(cameraAngle), 0.0f, sinf(cameraAngle));
cameraDir = glm::normalize(glm::vec3(0, 0, 0) - cameraPos); cameraDir = glm::normalize(glm::vec3(0, 0, 0) - cameraPos);
glm::vec3 up = glm::vec3(0, 1, 0); glm::vec3 up = glm::vec3(0, 1, 0);
@ -478,7 +487,7 @@ void renderScene()
lightDir = glm::normalize(glm::vec3(1.0f, -1.0f, -1.0f)); lightDir = glm::normalize(glm::vec3(1.0f, -1.0f, -1.0f));
lightPos = glm::vec3(0, 0, -800); lightPos = glm::vec3(0, 0, -800);
cameraAngle = glm::radians(0.0f); cameraAngle = glm::radians(0.0f);
cameraPos = glm::vec3(0.f, 0.f, 250.f); cameraPos = glm::vec3(0.f, 0.f, -250.f);
stationPos = glm::vec3(0.f, -0.65f, 245.5f); stationPos = glm::vec3(0.f, -0.65f, 245.5f);
appLoadingTime = glutGet(GLUT_ELAPSED_TIME) / 1000.0; appLoadingTime = glutGet(GLUT_ELAPSED_TIME) / 1000.0;
} }
@ -486,7 +495,7 @@ void renderScene()
//orbit //orbit
else else if (!end)
{ {
float time = glutGet(GLUT_ELAPSED_TIME) / 1000.0f - appLoadingTime; float time = glutGet(GLUT_ELAPSED_TIME) / 1000.0f - appLoadingTime;
@ -521,16 +530,19 @@ void renderScene()
//stationmat = perspectiveMatrix * stationmat; //stationmat = perspectiveMatrix * stationmat;
glm::vec3 stationPos = glm::vec3(stationmat[3][0], stationmat[3][1], stationmat[3][2]); glm::vec3 stationPos = glm::vec3(stationmat[3][0], stationmat[3][1], stationmat[3][2]);
//glm::vec3 dif = stationPos - cameraPos;
//float difference = dif.length();
//if (difference < 5) {
//shutdown();
//}
float distance = sqrt((cameraPos.x - stationPos.x)*(cameraPos.x - stationPos.x) + (cameraPos.z - stationPos.z)* (cameraPos.z - stationPos.z)); float distance = sqrt((cameraPos.x - stationPos.x)*(cameraPos.x - stationPos.x) + (cameraPos.z - stationPos.z)* (cameraPos.z - stationPos.z));
std::cout << "distance: " << distance << std::endl; std::cout << "distance: " << distance << std::endl;
//std::cout << "cameraPos.x: " << cameraPos.x << "cameraPos.z: " << cameraPos.z <<std::endl; //std::cout << "cameraPos.x: " << cameraPos.x << "cameraPos.z: " << cameraPos.z <<std::endl;
//std::cout << "stationPos.x: " << stationPos.x << "stationPos.z: " << stationPos.z << std::endl; //std::cout << "stationPos.x: " << stationPos.x << "stationPos.z: " << stationPos.z << std::endl;
if (distance < 5) {
end = true;
lightDir = glm::normalize(glm::vec3(1.0f, -1.0f, -1.0f));
lightPos = glm::vec3(0, 0, -800);
cameraAngle = glm::radians(0.0f);
cameraPos = glm::vec3(0, 0, 250);
appLoadingTime = glutGet(GLUT_ELAPSED_TIME) / 1000.0;
}
//EARTH nieruchoma - <20>atwiejsze dla naszej cutscenki //EARTH nieruchoma - <20>atwiejsze dla naszej cutscenki
drawObjectTexture(&sphereContextOrbit, glm::scale(glm::vec3(45)), textureEarthHighres); drawObjectTexture(&sphereContextOrbit, glm::scale(glm::vec3(45)), textureEarthHighres);
@ -548,6 +560,21 @@ void renderScene()
glutSwapBuffers(); glutSwapBuffers();
} }
//end
else
{
float time = glutGet(GLUT_ELAPSED_TIME) / 1000.0f - appLoadingTime;
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glClearColor(0.0f, 0.1f, 0.3f, 1.0f);
cameraMatrix = createCameraMatrixLoading();
perspectiveMatrix = Core::createPerspectiveMatrix(0.1f, 1500.f);
Skybox::drawSkybox(programSkybox, cameraMatrix, perspectiveMatrix, cubemapTexture3);
glutSwapBuffers();
}
} }
@ -561,6 +588,7 @@ void init()
cubemapTexture = Skybox::loadCubemap(faces); cubemapTexture = Skybox::loadCubemap(faces);
cubemapTexture2 = Skybox::loadCubemap(faces2); cubemapTexture2 = Skybox::loadCubemap(faces2);
cubemapTexture3 = Skybox::loadCubemap(faces3);
glEnable(GL_DEPTH_TEST); glEnable(GL_DEPTH_TEST);

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 2.3 MiB

BIN
textures/skybox/stars4.jpeg Normal file

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 667 KiB